Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tensiune fixa


anddy

Postări Recomandate

Salut colegi,La masina se intampla un fenomen din seria "asa fac toate". Ce voi prezenta descrie functionarea normala si poate cu ajutorul vostru o modific sa-mi fac damblaua.Masina in cauza este dotata din fabrica cu o semiclima, adica are volet amestec aer rece/cald miscat de un motor pas cu pas si turatia ventilatorului controlata electronic. Toata treaba e controlata de un ecu de clima care citeste temperatura ambientala de la diferiti senzori si regleaza el cum stie voletul si turatia ventilatorului sa mentina in masina o temperatura setata.Problema ..desi asa se intampla la toate masinile ca a mea, este ca ecu clima e pe aceeasi traseu alimentare + siguranta cu stopurile frana. Cand ventilatorul este la o turatie mai joasa decat maxim si apas frana, se tureaza un pic mai tare. Toata treaba se intampla din cauza ca e o cadere de tensiune normala dar variatorul de turatie al ventilatorului este sensibil. Pe firul care vine de la ecu la variatorul de turatie cu cat tensiunea e mai mica cu atat turatia ventilatorului este mai mare...din cauza asta cand apas frana scade un pic tensiune pe ecu..si are efect si asupra turatiei.Ce as putea face sa am o tensiune fixa de alimentare pentru ecu clima?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • anddy

    7

  • doru3160

    4

  • Dr.L

    2

  • alfabit

    1

Top autori în acest subiect

Deja ai un stabilizator,releul de incarcare taman asta face,cu limitarile lui,binenteles.Ce se intampla la tine e o cadere mica de tensiune pe sarme/contacte,pe care releul n-o mai compenseaza.Si daca alegi varianta cu stabilizator pt unitatea aia de clima,tot va trebui sa intervii cumva in circuitul de alimentare,si atunci cred ca solutia sa te muti pe un plus mai stabil ar fi cea mai la indemana.

Link spre comentariu

As prefera sa pot face ceva la alimentarea ecu clima deoarece pot ajunge relativ usor la el si la mufa lui de alimentare.

Panoul de sigurante are foarte multe fire si cum se vede in poza firele sunt scurte, ca nu pot sa-l trag deloc ca sa umblu pe spatele lui. Ma gandeam sa schimb alimentarea becurilor de frana pe o alta cale dar ma impedica panoul de sigurante.

Pe frana am 4x21w + grila care mai are si aia 25W(5 becuri x 5w) si o cadere de 0.5V e de ajuns pentru sesibilitatea variatorului de turatii la motor.

Ma gandeam ca un stabilizator ar fi ok dar cei drept am mult necunostinte in electronica.

 

De curand am desfacut bordul ca s-a spart radiatorul de caldura si mi-a luat o saptamana. Acum nu cred ca as mai avea tupeu sa ma bag la asa ceva doar pt. chestia cu turatia :speriat

Posted Image

Link spre comentariu

Eu as elimina cauza,nu efectul...daca la cuplarea a 100W ai o variatie de 0,5V apoi fii sigur ca instalatia aia nu e in toate mintile...mai bine verifica releul de incarcare si alternatorul,plus contactele la cablajul greu.Nu vreau sa-mi imaginez ce se intampla cand aprinzi faruri,proiectoare ceata,dezaburire luneta,stergatoare,ventilator clima la turatie maxima si mai pui si frana...e posibil sa le ai pe toate cuplate la un moment dat.Eu am incalzire auxiliara electrica si doar aia suge 30A(360W la 12V pt ca la 14,4V e un pic mai mult),dar cand o cuplez,la relanti nu scade tensiunea mai mult de 0,2V.

Link spre comentariu

M-am referit la variatia de 0.5v doar pe traseul si siguranta care e comuna la stopuri frana si A.C.Instalatia electrica asa a fost proiectata, toate masinile ca a mea au acelasi fenomen, nu are nimic defect ci e doar o dambla de a mea.La aprinderea altor consumatori gen faza scurta, lunga, proiectoare sau dezaburire luneta si oglinzi totul este ok si turatia e stabila. La siguranta stopurilor frana (20A) sunt conectate: Rewersing lights, stop-light switch, instrument panel, air conditioning.Cred ca am doar 2 solutii, ori schimb alimentarea stopurilor ori a ecu-ului clima.

Link spre comentariu

...Pe frana am 4x21w + grila care mai are si aia 25W(5 becuri x 5w)...

Despre ce masina vorbim aici ? 4 becuri de 21W plus inca 5 de 5 W ? :nebunrau: Nu-s cam multe ? Cred ca-i scoti ochii celui care merge in spatele tau noaptea... Bine ca nu ti-ai luat-o pina acum, dar nu e timpul trecut...Asa au fost originale sau e vreo alta inventie de electrician amator ?edit : o fi fun TIR mai stii ...?
Link spre comentariu

Masina e citroen xantia s2 din '98.

V-am informat gresit :jytuiyu ..traiam cu impresia ca am am 4 becuri pe frana de 21w dar sunt numai 2. Pe pozitie am 4 ca masina e cu haion si stopurile sunt impartite in 3 ca in poza (1. pozitie+ frana, 2. pozitie, 3. pozitie de ceata).

Posted Image

Link spre comentariu

Atunci e si mai anapoda,ca la asa sarcina mica scade tensiunea deranjant de mult...si pe vremea aia nu se faceau instalatiile ca in zilele noastre,pt consum comercial.Raman la ideea ca e un viciu de fabricatie daca spui ca "asa face toate" si cel mai probabil caderea aia nu o ai pe sarme ci in panoul de sigurante,unde ai dreptate,e mai urat sa intervii fara sa muncesti mai mult decat face.Ca idee,daca m-as confrunta cu asa ceva,as cumpara un panou de sigurante de la dezmembrari si as face o prospectare si ceva initiere,in felul asta afli daca ai rezolvare,si in ce ar consta ca sa poti aplica pe masina,fara sa umbli in instalatia ta,ramanand ca solutia mutarii pe o alimentare mai sanatoasa sa fie planul B.Posibil sa fie vorba de ceva trasee nituite si la o imbinare sa ai contact prost,am mai intalnit cazuri,si am cositorit toate imbinarile,dar am avut noroc sa fie capse din alama si nu nituri din aluminiu.

Link spre comentariu

M-am interesat pe forum aici in tara cat si in afara, peste tot la toti face la fel. Dupa cum am mai zis pt. cineva care nu sta cu urechile ciulite nici nu baga de seama dar pentru mine e ca un fel de provocare. :freaza: Cu instalatia nu am alte probleme si pt. vremea ei este ok. In compartimentul motor este un panou cu sigurante mai mari de 60, 80A de unde pleaca mai multe "magistrale" catre panoul de sigurante si panoul cu relee.Dupa cum ai zis este posibil sa fie de la panoul de sigurante. E format din 2 placi cu circuite imprimate cu legaturi intre ele, pe una sunt pinii mufelor iar pe cealalta sunt terminalele in care se infing sigurantele (am vazut poze cu el).Mai cercetez intre timp.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am rezolvat problema, initial am demontat tot panoul de sigurante, l-am desfacut si am refacut toate lipiturile dar degeaba ca era acelasi efect.Am urmarit traseul de alimentare al ecu clima si l-am mutat de pe siguranta originala pe siguranta scaune incalzite care oricum nu le am. Banuiesc ca firele sunt subdimensionate pe alimentarea originala dar acum merge foarte bine si nu mai am nici o fluctuatie de turatie ventilator la pornirea altor consumatori.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări