Vizitator hondacbr Postat Februarie 15, 2014 Partajează Postat Februarie 15, 2014 Salut tuturor sper ca am postat unde trebuia fiind nou pe forum ...sa trecem la problema mea ...am o motocicleta monocilindur deci are o singura bujie si am urmatoarea problema mi s-a impuscat fisa de la bujie si fura curent pe cadru...am taiat din ea dar acum nu se mai ajunge...as vrea sa o inadesc cumva...nu ar fi problema inaditul ca asta nu e greu cu papuci ceva sau se gaseste o metoda...ideea este cu ce o izolez dupa ? am incercat cu un furtun de cauciuc bagat pe fisa l-a perforat dupa 2 minute maxim ...am incercat cu silicon apoi furtun cauciuc si banda izoliera la fel...m-a disperat nu stiu cu ce sa o mai izolez...fura rau scanteie ...ok acum o sa ziceti sa schimb fisa...asa as face dar intervine urmatoarea problema...fisa este turnata in bobina de inductie nu se desface in nici un fel...si singura solutie ramane sa o inadesc...astept o idee de la voi..multumesc mult stima ! Link spre comentariu
validae Postat Februarie 15, 2014 Partajează Postat Februarie 15, 2014 Solutia de moment e sa torni polietilena peste firul central dupa innadire, apoi sa tragi peste innaditura un tub varnis care sa protejeze de umezeala.Data fiind tensiunea foarte mare, in jur de 10-15kV este greu de izolat cu materiale obisnuite.Polietilena tip bara ce se gaseste usor, da rezultate bune, am vazut transformatoare de linii izolate cu asa ceva si rezista, totul e sa lucrezi curat, intr-un mediu uscat, fara umezeala.Pentru siguranta poti imbraca innaditura intr-un tub din plastic gen PPR care va mari rigiditatea dielectrica a cablului.Pentru a nu patrunde umezeala pe la capetele tubului de plastic, vei topi polietilena in spatiul dintre cablu si tub, etansand bine zona. Link spre comentariu
valangjed Postat Februarie 15, 2014 Partajează Postat Februarie 15, 2014 La o motocositoare cu motor in 4 timpi , un singur cilindru, am cositorit firele am pus un tub termocontractibil care sa se stranga si pe firul central si pe capetele izolate pentru a nu intra umezeala, dupa care i-am dat cu banda izolatoare.Capetele firelor e bine sa le cositoresti pentru a nu aparea "colturi", care sunt concentratoare de camp electric, adica daca iti strapunge izolatia, acolo va strapunge prima data. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 15, 2014 Partajează Postat Februarie 15, 2014 Poate sa incerce o matisare cu banda de teflon a inaditurii?Tubul termocontractabil e adevarat ca se comporta bine la umezeala,dar la inalta tensiune ma cam indoiesc sa faca fata,in schimb daca e aplicat peste cateva zeci de straturi de teflon,in mod sigur va fi mai bine decat singur. Link spre comentariu
PINTI Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Poti folosi si carcasa de plastic in care era izolata dioda TV18 la vechile televizoarele AN. Daca in interior torni si niste sacaz topit ( dar sa fie nefolosit) atunci nu mai ai probleme. Pentru umezeala poti folosi un tub termocontractabil tras peste carcasa. Cei de la Renel folosesc sacaz pentru a izola cablurile de medie tensiune de 22kV in diverse cutii de legatura. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Nu trebuie ignorat ca acea cutie de legatura la cabluri sta intr-un mediu termic stabil sau cu variatii relativ mici de temperatura,fara sa mai amintim de vibratii,care in cazul de fata sunt mai mult decat semnificative,deci sacazul mi se pare o solutie neinspirata,fara sa ignoram calitatile de bun izolator electric.Cred ca tot polietilena sau teflonul ar fi o solutie de compromis,desi ideal ar fi sa se puna o fisa noua,ca nu cred ca e o avere. Link spre comentariu
PINTI Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Userul a spus clar: nu poate scoate fisa din bobina de inductie ( probabil este turnata ca in cazul unor trafo linii). Atunci trebuie sa adopte o metoda de compromis, poate nu vrea sau nu are posibilitata de a inlocui bobina cu cablu (tehnic sau financiar spre exemplu). La carcasa de la TV18 se ajusteaza bine cele doua orificii de intrare a fisei de aprindere, astfel incat fisa sa intre cu strangere, se pozitioneaza zona de lipire a fiselor la jumatatea carcasei, se toarna sacaz topit pana la umplere carcasei tata dupa care se toarna in carcasa mama. Cele doua carcase se asambleaza rapid pentru a nu se intari sacazul. Am realizat destul de multe asemenea interventii la trafo linii de la TV color, in zona conductorului de IT, cu scapari de FIT cat si la iesirea acestuia din traf. Trebuie sa mai tinem cont si de faptul ca in cazul unui scuter avem o tensiune IT pulsatorie la bobina, in functie de turatia motorului si nu de o tensiune continua ca la un tub catodic. In curent continuu scaparile de FIT sunt mult mai pregnante.Referitor la mediul in care lucreaza aceasta improvizatie tin sa fac unele precizari:1. Temperatura. - temperatura ambianta nu va depasi sub nici o forma temperatura de topire a sacazului. Deci nu poate curge, cu atat mai mult cu cat asamblarea este destul de etansa, datorita modificarii carcasei. - la temperaturi negative respectivul sacaz nu va crapa datorita volumului mic al acestuia in acea carcasa. Cred, totusi, ca utilizatorul nu va merge cu acel scuter la temperaturi sub 0 grade C.2. Umiditate. - se trage un tub termo peste carcasa. Se poate veni si cu inca un tub mai gros si mai lung peste nada facuta. Este bine ca inainte sa se monteze tuburile termocontractabile acele fisele sa se unga cu putina vaselina siliconica.3. Vibratii. - o bucata de burete folosit la tevile pentru aerul conditionat cred ca rezolva si acest aspect. O zi buna va doresc. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Sacazul se va sparge (ca doar e foarte casant) si atunci scanteia va avea cale libera. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum