Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfat inlocuire acumulator bormasina Hitachi


Postări Recomandate

Numai ca acumulatorii cu Litiu se incarca in mod diferit de cei cu Nichel, mai bine cumparati alti acumulatori originali, la Hitachi cred ca se gasesc. Stiu ca acumulatorii costa mai mult decat bormasina, dar orice improvizatie va costa cam la fel pentru performante asemanatoare.

Altfel, legaturile ar fi simple, se pun 3 celule in serie, daca sunt 6, se fac grupuri cate 2 in paralel apoi serie cele 3 grupuri. Incarcatoarele pentru litiu monitorizeaza tensiunea pe fiecare celula.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 48
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Tot una bugdet am cumparat si eu de curand, si la fel ca dumneavoastra, s-a dus acumulatorul ei.

Il incarci si tine undeva la o ora, maxim...

Am luat un cablu de circa 5 metri iar acum o folosesc la un acumulator auto de ceva vreme.

Recomand varianta asta daca aveti posibilitatea sa folositi cabluri si acumulatori mai "voluminosi".

Link spre comentariu

Se rade nichelul intr-un punct de 3 - 4 mm si se cositoreste fierul cu aliaj Sn-Pb si pasta decapanta (repede, sa nu se incalzeasca toata celula).

Nu prea tine ,se pot deteriore elementi ,singura solutie este sudura prin puncte(a vazit cineva elementi cositoriti -chia si la accu chinezesti?).

Link spre comentariu

Initial la lipit m-am gindit si eu,apoi am abandonat ideea, gindindu-ma la consecintele care ar decurge in cazul in care acumulatorii s-ar supra incalzi.Folosirea unui cablu de alimentare si a unei baterii auto,este un pic cam incomoda(mobilitatea se reduce) si in plus costurile cresc,bateria nefiind prea ieftina.Ar fi o solutie folosirea unei baterii de 12V dar de capacitate mai mica ,pina in 10A/h.Stiu ca astfel de baterii sint fabricate (sau se fabricau) in Bistrita la fabrica de acumulatori.Metoda sudarii puntilor de legatura intre acumulatori,prin puncte, ar fi cea mai buna solutie.In regim de DIY s-ar putea face asa ceva,folosind un traf cu sectiune mare si bobinind in secundar citeva spire din cablu multifilar cu sectiunea de 8-10mm2,tensiunea sa nu depaseasca  3-4V.In cazul asta as ramine cu un traf cu care nu as mai avea ce face,decit dezmembrindu-l.Folosirea unui sistem de  conectare a acumulatorilor prin lamele elastice sau arcuri,pentru un contact cit mai bun,iar nu mi se pare o solutie prea buna,in plus toate constructia ar deveni imensa,acumulatorii nemaiincapind in carcasa.Apoi nu sint sigur, ca in timpul lucrului in regim fortat,cind curentul absorbit de masina,este maxim,nu ar aparea rezistenta de contact, pe undeva, cu consecinte cam greu de evaluat.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

    Pentru sudat in puncte am folosit un sistem primitiv format dintr-un cindensator de 50mF incarcat la 14-16V . Condensatorul era descarcat apoi

printr-o tresa de cupru ce avea conectat la capat o sarma de Cu de 3mm diametru .

  Cat despre lipit nu pune in pericol sanatatea acumulatorului de NiCd .Ati incercat sa masurati temperatura unui astfel de acumulator din bormasina dupa ce este solicitat ceva mai serios ? Este suficent de cald , mai cald decat incalzirea locala produsa de cele 2-3 secune necesare cositoririi .

Link spre comentariu

O posibila solutie ar fi extragerea celulelor Li-ion defecte din pachet prin ruperea tablei de legatura direct din suduri si a celulelor bune in asa fel incat sa ramana o bucata de tabla cel putin de 5mm pe care s-ar putea cositori direct fire. Cositorirea direct pe acumulator de tipu 18650 ii cam riscanta mai ales la borna negativa. La o incalzire puternica poate topi sau deforma separatoru si produce scurtcircuit intern.  Oricum fara circuit de echilibrare si protectie globala io nu i-as pune la incarcat inseriati.

Editat de ventzel
Link spre comentariu

 

  Cat despre lipit nu pune in pericol sanatatea acumulatorului de NiCd .Ati incercat sa masurati temperatura unui astfel de acumulator din bormasina dupa ce este solicitat ceva mai serios ? Este suficent de cald , mai cald decat incalzirea locala produsa de cele 2-3 secune necesare cositoririi .

In 2-3 secunde nu faci nimic,trebuie intai decapate si cositorite bornele si dupa asta lipitura propriuzisa si toate astea la 180-200 grade ,este destul de periculos pentru accu mai ales daca este celula Li din laptopuri(asa cun indica cineva mai sus).

 La o incalzire puternica poate topi sau deforma separatoru si produce scurtcircuit intern.  Oricum fara circuit de echilibrare si protectie globala io nu i-as pune la incarcat inseriati.

Foarte corect  :aplauze si mai ales ca se poate ca in procesul de lucru cand se forteaza masina sa scada tensiunea sub pragul limita si atunci daca se intampla de cateva ori gata cu accu Li.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Nu-i foarte grav pe faza de descarcare scaderea tensiunii la bornele unei celule sub 3V de cateva ori. Problema apare la incarcare cand ai tensiune la borne sub 3V. In cazu asta pentru recuperarea acumulatorului trebuie facuta preconditionare, adica incarcare la un curent mic de ordinul mA-zecilor de mA pana cand tensiunea la borne trece de 3.1V si abia apoi trecere pe faza de CC. Preconditionare ii facuta deobicei un timp fix de o jumate de ora pana la un maxim de 2 ore si daca la sfarsitu fazei tensiunea la borne ii tot sub limita de 3V incarcarea se opreste. Daca nu-i facuta preconditionarea si se intra direct pe faza de CC cu acumulatoru sub 3V apare pericolu formarii puntilor de cupru in separator si scurtcircuitarea interna a celulei. Majoritatea incarcatoarelor simple pentru LI-ion nu fac preconditionare da CI specializate au majoritatea faza asta.

Editat de ventzel
Link spre comentariu

Eu am inlocuit celulele ni-cd cu li-ion,am pus 8 celule (cate 4 in pararel).

Celulele li-ion au fost recuperate din baterii de laptop,prima oara le-am incarcat individual dupa care le-am testat in serie de cate 3 cu bec de 12v auto pentru a vedea care sant mai bune.

Posted Image

Editat de cearda
Link spre comentariu

Acumulatorii NiMH au alt regim de incarcare decit acumulatorii NiCd?Ma gindesc sa recurg la astfel de acumulatori,asta numai in cazul in care,incarcarea lor nu presupune incarcatoare sofisticate.Am gasit pe Ade........da si acumulatori NiCd, dar nu stiu dimensiunile de gabarit,diametru,lungime,(din pacate nu sint trecute).Avind o experienta nu foarte placuta.vizavi de astfel de acumulatori,nu cred ca o sa mai recurg la folosirea acumulatorilor NiCd.Sint acumulatorii NiMH mai buni decit acumulatorii NiCd?Merita efortul?

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Pentru sculele cu acumulatori cred că HiMH este inferior - capacitate de descărcare la curent mare mai slabă decât NiCd . Ca și capacitate ( mAh ) pe volum/greutate NiMH sunt de obicei superiori de aceea au dominat o vreme piața telefoanelor mobile dar , din păcate , nu sunt recomandați la descărcări intense . Majoritatea sculelor de pe piață dacă nu au LiIon , au Ni Cd . E o apreciere personală !

PS Și controlul încărcării e mai delicat . ”Negative delta ” e mai puțin pronunțat , prezența termistorului în pachet este practic obligatorie pentru a preveni supraîncărcarea.

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Inseamna ca tot bateriile NiCd sau Li-ion (de preferat).O sa studiez posibilitatea adaptarii bateriilor Li-ion,care sint cele mai bune(deocamdata) dar si mai pretentioase la incarcare.

pentru incarcarea bateriilor li-ion puteti folosi:LTM8062,cate unul pentru fiecare celula ar fi cel mai bine.

se poate folosi si unul singur pentru mai multe celule in serie.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări