Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum scap de sunetul de fundal la un amplificator ? (TDA2030)


Vizitator JoeGP

Postări Recomandate

Vizitator JoeGP

Torsadează firele de alimentare şi du-le cît mai departe de intrări.

Ma scuzi dar ce inseamna "Torsadează" ? sa sucesc firul pozitiv si cel negativ intr-un singur fir ?
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ratza

    7

  • albasete

    3

  • MaesTTro

    3

  • BUGHIU

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 2 luni mai târziu...

Din poze am vazut fire ecranate luuungi intre potentiometrii de volum si amplif.  Firele trebuie sa fie cat mai scurte. La ampliful. meu cu TDA 2050, cu intrarea in aer, nu aveam niciun zgomot. Integratele erau montate pe acelasi radiator, izolate cu mica si pasta termoconductoare, fara a fi pus la masa. Incearca sa scurtezi si firele de la alimentare, si, asa cum a spus colegul Ratza, torsadeazale si dule cat mai departe de mufele de intrare. Realizeaza si o filtrare adecvata, condu-l. acela vechi poate nu-si mai face treaba bine.

Editat de albasete
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator JoeGP

Na azi am mai avut timp (am cercetat pe net, am cumparat si piese) si m-am mai jucat cu amplificatorul si am reusit sa scap zgomotul de fundal in proportie de 85-95%. Acum e mai incet ca PC-ul :)

 

Nu stiu exact ce a rezolvat problema ca am facut de toate, adica am rasucit firele de alimentare, am desconectat al 3-lea amp. care nu era in folosisnta, am montat un condensator poliester de 100nf dupa transformator, inaintea puntii de redresare si inca una la fel dupa, o da si am mai strans suruburile transformatorului.

Sunt 90% sigur ca unul dintre condesatoare a rezolvat problema. Dupa un alt desen ar mai trebui sa pun si unul de 100uf electrolitic, dar nu aveam la indemana.

 

A mai ramas problema bubuirii la pornire (si si la oprire).

Citisem un comment pe Mivarom unde s-a rezolvat problema bubuirii la pornire montand un condensator de 47nf in paralel cu intrerupatorul (dar era alt amplificator)

iar pe un alt desen am vazut montat unul de 22nf. Aveam unul de 22nf asa ca l-am montat dar nu a ajutat deloc.

 

Pe un alt desen am vazut unul de 100nf in serie cu un rezistenta de 120Ω (si la fel astea doua in paralel cu intrerupatorul) urmeaza sa incerc asta data viitoare.

Eu am un intrerupator care intrerupe doar unul dintre fire, oare conteaza ?

Stiti cumva de ceva solutie buna ?

Inca nu am cautat prea mult pe net pe tema asta, iar ce am gasit se refera la schimbare de surse de semnal, acolo solutia era o rezistenta de 2.2kΩ intre semnal si pamant. (nu cred ca se aplica in cazul meu)

 

Mentionez ca bubuie la fel la orice volum si si fara semnal si un pic si la oprire, misca membrana difuzorului destul de tare, am auzit ca poate sa si arda boxele.

 

(daca trebuie sa deschid topic nou pentru asta sa-mi spuneti)

 

Am avut aşa probleme, s-au rezolvat montînd un condensator de filtrare la alimentare .

cred ca asta mi-a rezolvat si mie problema, ma mir ca nimeni nu a mai venit cu idea asta.

 

Din poze am vazut fire ecranate luuungi intre potentiometrii de volum si amplif.  Firele trebuie sa fie cat mai scurte. La ampliful. meu cu TDA 2050, cu intrarea in aer, nu aveam niciun zgomot. Integratele erau montate pe acelasi radiator, izolate cu mica si pasta termoconductoare, fara a fi pus la masa. Incearca sa scurtezi si firele de la alimentare, si, asa cum a spus colegul Ratza, torsadeazale si dule cat mai departe de mufele de intrare. Realizeaza si o filtrare adecvata, condu-l. acela vechi poate nu-si mai face treaba bine.

Am mai scris deja ca din cauza cutii nu le pot scurta. Nu le-am pus asa lungi de pomana. (sa nu stii cat am cautat pana am gasit desen la o "filtrare adecvata")

 

La condensatorul ala m-am gandit si eu si am luat unul de la Mivarom cu 7-8 lei de 22000uf/35v, dar e mai mic ca ala vechi (ca dimensiuni) si fiind asa ieftin inseamna ca e si de calitate mai slaba (teoretic au impedanta mare), pe un site citeam ca unul de calitate foarte buna e cam 20-30 de euro.

Ca sa-l montez ar trebui sa-i fac o placa, ceea ce nu ar strica nici pentru restul componentelor, dar nu am timp de asa ceva si se pare ca nici nu mai e nevoie.

Link spre comentariu

"cred ca asta mi-a rezolvat si mie problema, ma mir ca nimeni nu a mai venit cu idea asta." Tocmai asta ti-am spus: "Realizeaza si o filtrare adecvata, condu-l. acela vechi poate nu-si mai face treaba bine."

"La condensatorul ala m-am gandit si eu si am luat unul de la Mivarom cu 7-8 lei de 22000uf/35v, " Daca era de 22000/50V era mai scump. 

Pentru a elimina bubuiala din boxe cand alimentezi amplificatorul realizeaza un montaj pentru protectia boxelor . Acesta mai are si functia de cuplare intarziata a boxelor si astfel elimini bubuitul.Gasesti scheme pe forum. O schema simpla, pe care am realizato si eu functionand "din prima":

post-199853-0-47124200-1403070327_thumb.png

post-199853-0-33758300-1403070339_thumb.png

Link spre comentariu

Na azi am mai avut timp (am cercetat pe net, am cumparat si piese) si m-am mai jucat cu amplificatorul si am reusit sa scap zgomotul de fundal in proportie de 85-95%. Acum e mai incet ca PC-ul :)

 

Nu stiu exact ce a rezolvat problema ca am facut de toate, adica am rasucit firele de alimentare, am desconectat al 3-lea amp. care nu era in folosisnta, am montat un condensator poliester de 100nf dupa transformator, inaintea puntii de redresare si inca una la fel dupa, o da si am mai strans suruburile transformatorului.

Sunt 90% sigur ca unul dintre condesatoare a rezolvat problema. Dupa un alt desen ar mai trebui sa pun si unul de 100uf electrolitic, dar nu aveam la indemana.

 

A mai ramas problema bubuirii la pornire (si si la oprire).

Citisem un comment pe Mivarom unde s-a rezolvat problema bubuirii la pornire montand un condensator de 47nf in paralel cu intrerupatorul (dar era alt amplificator)

iar pe un alt desen am vazut montat unul de 22nf. Aveam unul de 22nf asa ca l-am montat dar nu a ajutat deloc.

 

Pe un alt desen am vazut unul de 100nf in serie cu un rezistenta de 120Ω (si la fel astea doua in paralel cu intrerupatorul) urmeaza sa incerc asta data viitoare.

Eu am un intrerupator care intrerupe doar unul dintre fire, oare conteaza ?

Stiti cumva de ceva solutie buna ?

Inca nu am cautat prea mult pe net pe tema asta, iar ce am gasit se refera la schimbare de surse de semnal, acolo solutia era o rezistenta de 2.2kΩ intre semnal si pamant. (nu cred ca se aplica in cazul meu)

 

Mentionez ca bubuie la fel la orice volum si si fara semnal si un pic si la oprire, misca membrana difuzorului destul de tare, am auzit ca poate sa si arda boxele.

 

(daca trebuie sa deschid topic nou pentru asta sa-mi spuneti)

 

cred ca asta mi-a rezolvat si mie problema, ma mir ca nimeni nu a mai venit cu idea asta.

 

Am mai scris deja ca din cauza cutii nu le pot scurta. Nu le-am pus asa lungi de pomana. (sa nu stii cat am cautat pana am gasit desen la o "filtrare adecvata")

 

La condensatorul ala m-am gandit si eu si am luat unul de la Mivarom cu 7-8 lei de 22000uf/35v, dar e mai mic ca ala vechi (ca dimensiuni) si fiind asa ieftin inseamna ca e si de calitate mai slaba (teoretic au impedanta mare), pe un site citeam ca unul de calitate foarte buna e cam 20-30 de euro.

Ca sa-l montez ar trebui sa-i fac o placa, ceea ce nu ar strica nici pentru restul componentelor, dar nu am timp de asa ceva si se pare ca nici nu mai e nevoie.

În primul rînd, din start, dacă se utilizează transformator ,mai ales de acel "pătrat" :d , dacă să luăm după clasificare îmi pare că se numeşte cu coloane, trebuie o filtrare concretă. Probleme cu pocniri la conectare sau deconectare n-am avut, dar îmi place ideea cu condensatorul montat în paralel cu întrerupătorul,este logic, mai încercaţi acefastă metodă cu capacităţi un pic mai mari, poate  se va primi.

Link spre comentariu

"În primul rînd, din start, dacă se utilizează transformator ,mai ales de acel "pătrat"  :d , dacă să luăm după clasificare îmi pare că se numeşte cu coloane," adica sa foloseasca un transformator toroidal. Este mai indicat decat unul clasic, cu "coloane".(E+I sau U+I)

Link spre comentariu

"În primul rînd, din start, dacă se utilizează transformator ,mai ales de acel "pătrat"  :d , dacă să luăm după clasificare îmi pare că se numeşte cu coloane," adica sa foloseasca un transformator toroidal. Este mai indicat decat unul clasic, cu "coloane".(E+I sau U+I)

Da ,despre aceasta tot auzisem, sînt mii de clasificări pentru transformatoare cu referire la construcţie.

Link spre comentariu
A mai ramas problema bubuirii la pornire (si si la oprire).

220pF între intrarea inversoare şi cea neinversoare ar trebui să reducă dramatic zgomotul de la pornire.

Link spre comentariu
Vizitator JoeGP

"cred ca asta mi-a rezolvat si mie problema, ma mir ca nimeni nu a mai venit cu idea asta." Tocmai asta ti-am spus: "Realizeaza si o filtrare adecvata, condu-l. acela vechi poate nu-si mai face treaba bine."
Te scuzi dar MaesTTro a mentionat asta inainte ta cu 2 zile, si eu ma referam la posturile din martie cand am deschis topicul.
 
"La condensatorul ala m-am gandit si eu si am luat unul de la Mivarom cu 7-8 lei de 22000uf/35v, " Daca era de 22000/50V era mai scump.
Esti genial, si ce vrei sa spui cu asta ?
 
"Pentru a elimina bubuiala din boxe cand alimentezi amplificatorul realizeaza un montaj pentru protectia boxelor . Acesta mai are si functia de cuplare intarziata a boxelor si astfel elimini bubuitul.Gasesti scheme pe forum. O schema simpla, pe care am realizato si eu functionand "din prima":"
Hmm deci asta e simplu ? e mai complicata ca amplificatorul, dar mersi, tot e ceva.
 

În primul rînd, din start, dacă se utilizează transformator ,mai ales de acel "pătrat" :d , dacă să luăm după clasificare îmi pare că se numeşte cu coloane, trebuie o filtrare concretă. Probleme cu pocniri la conectare sau deconectare n-am avut, dar îmi place ideea cu condensatorul montat în paralel cu întrerupătorul,este logic, mai încercaţi acefastă metodă cu capacităţi un pic mai mari, poate se va primi.

Voi incerca, mai am unul de 47nF, 100nF si 150nF dar o sa incerc si cu rezistenta aia, numa sa fac rost de una.
 

220pF între intrarea inversoare şi cea neinversoare ar trebui să reducă dramatic zgomotul de la pornire.

220pF ? nu 220nf ?

"intrarea inversoare şi cea neinversoare" ? adica Vcc- si Vcc+ ? ma scuzi dar nu cunosc termenii tehnici pe romana, dar oricum eu nu am alimentare simetrica ci simpla. Deci unde ar trebui sa-l pun ?
intre Vcc+ si pamant am pus deja de 100nF

Am sa caut si pe net numai sa stiu ce cuvinte sa folosesc, ca "bubuire la pornire" nu e foarte technic.

Ca observatie, ieri noapta cand am inchis PC-ul am lasat amplificatorul mergand ca sa vad ce se intampla cand nu mai primeste semnal si ceva zgomot de fundal tot se aude, poate tot primeste ceva semnal de la PC chiar si cand e oprit. Dar cand porneste windowsul zgomotul ala dispare.

Link spre comentariu

220pF, am scris corect, şi e vorba de intrările în TDA (care e un operaţional, deci ai intrare inversoare şi neinversoare). Între pinii 1 şi 2, mai exact.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări