Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incarcator acumulatori din calculator

Vizitator hash84

Postări Recomandate

Vizitator hash84

salut. sunt incepator in ale electronicii. vreau sa incarc 8 acumulatori odata si nu am gasit incarcator care sa faca asta. sa achizitionez 2 incarcatoare, prea costisitor asha ca m-am gandit sa fac eu unul. cei 8 acumulatori sunt legati in serie. pe plus am pus o rezistenta de 15 ohmi si apoi am conectat montajul la 12 volti la calc. pe acumulatori am o tensiune de 9,6v exact cat trebuie. intensiatea curentului e de 0.130A ceea ce e ok pt un quick charge(stiu ca intensitatea trebuie sa fie max 0.1% din capacitatea acum) . si am mai pus un condensator de 1 pico intre + si -. acumulatorii sunt nicd de 850mah. sunt lauti din cora la 13roni 4 bucati. sunt destul de buni pt pretu asta! pe ei scrie timpul de incarcare quick charge la 160ma de 5-6 ore. eu i-am lasat 7 ore. am facut bine ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

avand in vedere ca atunci cand sunt incarcati ai cam 1,4V pe ei ..deja tensiounea pe cei 8 acumulatori va fi de 11,2V si curentul de incarcare de 62mA tu trebuie sa-i incarci la un curent constant..asa ca fa-ti 2 montaje, sa incarci cate 4 pe fiecare cu un LM317... cum am prezentat eu la http://www.niqro.as.ro/incarcator.htm si ai rezolvat elegant treaba si o sa te tina mai mult decat in conditiile de incarcare ale tale

Link spre comentariu

Nu iti recomand sa ii incarci pe toti 8 odata. Mai bine faci asa: 2 in serie la un curent de 90 mA, folosesti schema cu lm317 cu 2 rezistori (10+3.9 ohmi in serie) montajul sa fie alimentat din iesirea de 5V a sursei pentru a disipa cat mai putina caldura. Timpul de incarcare va fi 13h.Fii atent ca acumulatorii NiCd au efectul de memorie, descarca-i la 0.85V pe element inainte de incarcare.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 2 luni mai târziu...