jvl_77 Postat Octombrie 22, 2014 Partajează Postat Octombrie 22, 2014 (editat) Acelasi amplificator(ca si model), cat e rece (2-5min de la pornire), functioneaza bine , apoi apare pe canalul drept un fosnet, fasait de nivel mic care ramane pe fundal permanent. La volum mare nu se percepe prea bine , dar la nivel mic este deranjant . Se manifesta ca si cum electroliticii de pe intrare ar avea pierderi mari... Cel de la care am luat "obiectul" schimbase deja acei condensatori. Cand apare acest zgomot , curentul de repaus nu fluctueaza! I-am schimbat preventiv C-urile de 68pF dintre b-c prefinali cu unii de 220pF la 2kv. Majoritatea electroliticilor din zona amlificatoarelor au fost schimbati cu altii noi Samwha (maronii) si vreo doi,trei cu altii noi ,no-name... nu am gasit valorile din aceia samwha.. Raman de schimbat doar cei ceramici de valori foarte mici...dar nu prea cred ca ei sa faca problema..poate vreun element activ.. Respectiva manifestare (zgomotul) , se manifesta cu orice sursa de semnal ,independent de pozitia balansului , sau a vreunuia din potentiometre: volum , bass, inalte ,loudnes level,chiar si la volum "0"..etc. Editat Octombrie 22, 2014 de jvl_77 Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 23, 2014 Partajează Postat Octombrie 23, 2014 Posibil să fie un semiconductor din ampliful final ce funcţionează fierbinte, fiind subdimensionat. Link spre comentariu
jvl_77 Postat Octombrie 23, 2014 Partajează Postat Octombrie 23, 2014 L-am facut! Poate pare ciudat , dar se pare ca "nazdravanul" era unul din pricajitii aia din diferential...Masurate jonctiunile ,pareau ok (nu am incercat izolatia pe scala 200mohm). Am pus niste C1815 in locul lor.Am schimbat deasemenea si pe cei doi cascodati din generatorul de curent ,cu unii mai proaspeti. Am lasat deasemenea condensatorii de 220pF in locul celor de 68pF(b-c prefinali).. sper sa nu taie din inalte.. Urechea nu sesizeaza diferente fata de inainte.. Asta deoarece am citit ca schema oscileaza la schimbarea finalilor cu altii de putere, asa ca sa nu mai dea batai de cap pe viitor! Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 23, 2014 Partajează Postat Octombrie 23, 2014 220pF e suficient şi nu taie din bandă, de pe la 470pF în sus o ureche fină simte ceva. Link spre comentariu
jvl_77 Postat Octombrie 24, 2014 Partajează Postat Octombrie 24, 2014 Revin, deoarece nu mai pot edita :este vorba de cei doi trz din vas pe care i-am mai schimbat. Acest Amp are bootstrap... ☺ Link spre comentariu
jvl_77 Postat Octombrie 24, 2014 Partajează Postat Octombrie 24, 2014 Adresez o întrebare celor care dețin sau au avut acest model :Știe cineva dacă cumva pe display trebuie să rămână afișată ultima frecvență radio atunci când se comută sursa de semnal pe una externă? Ex.. Aux , CD, video... Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 24, 2014 Partajează Postat Octombrie 24, 2014 Poate findcă funcţia de radio e prioritară la această sculă şi celelalte sînt auxiliare. Link spre comentariu
jvl_77 Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Are cineva, cumva, o schemă bună a acestui amplituner? Cea de pe elektrotanya, este incompletă și cred, pe alocuri,necomformă cu ceea ce este în realitatea din carcasă....Cineva mi-a sugerat pe PM cea de la yamaha r5,care se găsește, dar este diferită,mai ales în zona de amplificare audio... Link spre comentariu
jvl_77 Postat Noiembrie 2, 2014 Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 Am schimbat toți condensatorii mici, ceramici, conform schemei, adică i-am micșorat un pic. Nu sunt semne de instabilitate. Traf de alimentare este însă foarte mic. Scrie pe carcasă 260 watt, dar calculând după secțiunea miezului de tole, are maxim 100 watt (9,8cm^2).Vreau să îi pun unul de 200 watt, pe care îl am cu 2x36Va brațe forță și secundar 2x18Va. Tensiunea de 2x18Va să o redresez și să o folosesc să alimentez stabilizatoarele de+12,-12,.O să schimb și condensatorii de filtraj principali, care sunt la 45V.Dacă înfășurarea de 2x18Va poate ține ~600 ma, ar putea face față consumului necesar pe +12V????? Link spre comentariu
Vizitator Andrei Dj Postat Noiembrie 11, 2014 Partajează Postat Noiembrie 11, 2014 Dupa multe, multe interventii asupra aparatul din partea mea, un amator, am descoperit de unde era problema cu aprinderea intarziata. De la quarz-ul pe care am pus pistolul de lipit si l-am incalzit. A pornit bine timp de aproximativ 2 saptamani, apoi a trebuit sa-l reincalzesc. Pe el scrie 7.200 sa vad daca gasesc sa-l cumpar. Pretul acestei descoperiri a fost ardera unui tranzistor final, asa ca i-am schimbat pe toti cu 2sc5200 si 2sa1943. Pe canalul care s-a ars finalul s-a mai ars si alti 2 tranzistori mici, care i-am pus ce am avut la indemana nu prea sunt echivalenti, canalul functioneaza se aude bine, dar reglez curentul in gol pe rezistenta de 0.22 ohmi la 12mv dar dupa ce leg boxa si dau semnal, tensiunea pe rezistenta oscileza, creste forte mult peste 150mv, finalii incalzindu-se rapid. Sa nu fie buni tranzistorii aceia mici pe care i-am mai inlocuit sau sa mai fie si alte componente defecte pe acest canal? Pe celalalt canal, cum reglez asa ramane, functionand normal. Nu sunt electronist doar pasionat, asa ca orice informatie este binevenita. Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 11, 2014 Partajează Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Cu Yamaha R3 am tot avut probleme de astea, oscilează foarte uşor etajul final dacă schimbi trz finali sau prefinali, fiind un radio prost conceput, ca multe alte scule ale firmei. Dacă nu dai mai multe detalii... cum ar fi trz montaţi în locul celor arşi. Oricum doctoria lor e compensarea severă a trz piloţi şi prefinali, cond ceramici de 220-470pF/250V între b-c, cît şi a alimentărilor fiecărui canal cu cond de 0,1...1uF. În fine, reglajul ptr trz originali nu mai e valabil şi ptr cei noi de alt tip şi fabricant. Mai bine verifici Ub-e la trz finali, între 500-550mV fără semnal vor funcţiona reci în gol. Editat Noiembrie 11, 2014 de zal Link spre comentariu
Vizitator Andrei Dj Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 am inlocuit 2sd4381 cu 2sc2383 si 2sb560 cu 2sa1013 Link spre comentariu
jvl_77 Postat Ianuarie 10, 2015 Partajează Postat Ianuarie 10, 2015 (editat) am inlocuit 2sd4381 cu 2sc2383 si 2sb560 cu 2sa1013 E ok , daca sunt si ei ca si tranzistori ok! Daca nu , mai bine bd 139/140! Daca te supara protectia , pentru ca intrerupe la fiecare bas mai profund(lung ca si perioada si jos ca si frecventa) la 25-30 W in 8 ohm sau vreo 35 in 4 ohm, schimba C248(1uF/50V) cu 10uF la 16-50V. Este situat in marginea distala a cablajului asa cum sta cu fata la tine , aproape de conectorii de iesire boxe. Eu am facurt aceasta modificare .....multumit de ameliorare! De altfel pe modelul similar si updatat din punct de vedere al performantei , Yamaha R5 , asa este ; 10uF... Mai are ceva modificari la LTP si VAS... Editat Ianuarie 10, 2015 de jvl_77 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum