ionescu liviu Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Salut!Am o problema cu un ECU, l-am desfacut si am masurat tranzistorii din el. La 3 dintre ei constat ca, plecand de la premisa ca am constatat corect care sunt B C E, gasesc continuitate si intre B-E si invers, E-B. Pana la urma nici nu cred ca mai conteaza ce pini sunt, din cate imi dau eu seama uitandu-ma la schema simpla a tranzistorului, cu 2 diode cap in cap, nu ar trebui sa imi indice si intr-un sens si intr-un altul, nu?Sunt 2 tranzistori 5401DM la care daca masor intre pinii exteriori am intr-un sens ~1700 si in celalat sens ~1090, la ambii tranzistori aceleasi valori. Si mai e un tranzistor 5104DB la care intre pinii exteriori masor 230, in ambele sensuri.Si mai sunt 2 tranzistori mai mici la care nu gasesc acest fenomen, ba chiar cred ca am dibuit care sunt treminalele BCE.Daca ceilalti 3 ar fi defecti oare i-as gasi sa ii cumpar? Sau ceva echivalent? Ca pe net nu gasesc deloc datasheet-ul lor, o sa mai fac sapaturi pt ca tot gasesc persoane care au mai avut problema cu ei. Link spre comentariu
dan-a2 Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Tranzistorii sunt masurati scosi din montaj sau direct pe cablaj ?? Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Februarie 8, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2014 direct pe cablaj. Cu calculatorul masinii pe birou. Link spre comentariu
valentin23 Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Salut, despre ce ecu este vorba (ce masina)?Cam ce fac tranzistorii aia acolo?Comanda ceva gen injectoare sau relee, electrovalve? Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Februarie 8, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2014 Nu ma pricep asa mult la electronica ca sa stiu ce fac ei exact dar ECU e de la un ford ka 2001 si nu mai da scanteie la 2 cilindri si am inteles ca e de la ECU pt ca el da scanteie la 2 cilindrii odata, si mai sunt multi care au avut problema asta, si la alte marci de masini, chiar cu acei tranzistori care ii am si eu la acest ECU. Si masina a fost la service, crezand ca e bobina, initial am dus-o la service cu 3 cilindrii mergand si am luat-o de acolo in 2 cilindrii, cei de acolo spunand ca nu era de la bobina, au testat si fisele, au probat cu alte fise, alte bujii. Au testat si supapele si nu e de la ele. Eu cred ca defapt bobina era si inca mai e defecta si defapt ea a ars ECU. Nici eu nu stiu ce sa mai cred. Ori il repar pe acesta ori iau altul pt ca am dat mail la un service care repara ECU si mi-au spus ca il pot face si costa intre 300 si 400 de lei si mai bine caut alt ECU din dezmembrari pt ca se invarte pe la 150 de lei doar ca trebuie sa imi dea si cheie la el ca sa mearga.Dar pana una alta nu stiu daca e defect cel de-l am acum sau nu. De-asta intreb aici daca tranzistorii astia au ceva sau nu. Daca trebuie sa ii dau jos de pe placa ii pot da jos sa ii masor, nu e problema. Doar ca nu stiu exact cum sunt lipiti de placa pt ca un pin, colectorul banuiesc, nu este cositorit la cablaj ci face contact direct cu spatele de fier al tranzistorului, tablitza aceea din spate. Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Februarie 8, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2014 Am dezlipit de pe circuit baza si emitorul la toate 3 tranzistoarele si am descoperit ca cel de-al 3-lea, 5104DB, e functional, am identificat care e baza si care e emitorul, una are rezistenta un pic mai mica, iar celelalte 2 sunt decedate, complet, nu pot masura nimic. Problema e ca nu le pot da jos de tot de pe circuit, a ramas colectorul lipit de circuit cumva, colectorul dupa cum spuneam nu are pinul cositorit de cablaj ci face contact cu tablitza din spate a tranzistorului pe care nu stiu cum sa o dezlipesc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum