dumitrescu_claudiu Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Buna ziua la tuturor ! Acest inverter l-am primit prin speranta ca o sa-l pot repara pt mine! La prima constatare am gasit o dioda12R06DI din cele doua explodata si 4 igbt 30N60 in scurt .Am inlocuit cele in cauza si l-am pornit dar a facut din nou poc. Aceleasi piese ,am scos din nou din circuit si am verificat dar nu pare sa mai fie ceva in scurt. Cine are o parere ceva e bine venita. Multumesc! atasez si ceva foto! Link spre comentariu
ARICIU2009 Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 verifica cu un osciloscop forMa semnalului pe cele doua ramuri.verifica toate piesele care sunt in bazele igbturilor.verifica in primar si in secundar circuitele de taiere virfuri impulsuri.este o retea RC. Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Alimenteaza-l cu o tensiune mai mica initial, partea de forta si apoi progresiv creste tensiunea, verifica ce a spus ARICIU2009. Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Februarie 9, 2014 Partajează Postat Februarie 9, 2014 vezi ca eu am mai intalnit un defect tampit la SOLTER:pe modulul de comanda,este un mos-fet smd...acel mos-fet era si semnalul dupa traful driver era aiurea. bineinteles,intai trebuie sa verifici daca nu ai nimic defect in drivere .fara osciloscop nu poti faca mare lucru....... Link spre comentariu
parutzu Postat Noiembrie 29, 2014 Partajează Postat Noiembrie 29, 2014 Salut ! Si eu am un astfel invertor , care bubuia IGBT`urile . Din cauza lui mi-am cumparat si un osciloscop. Am cumparat IGBT-uri noi si deasemenea si diodele , mosfet-ul smd irfr120n , amplificatorul operational lm358 , si controlerul PWM SG3525AP, dupa care am procedat la verificarea sursei si masurarea celorlalte componente dupa PCB: OK totul. Am pornit invertorul fara diodele 12R06DI si fara IGBT-uri (a si sa nu uit : am skimbat si tranzistorii driver din grila) , si am inceput masurarea semnalului cu osciloscopul pe ambele ramuri , si acesta arata ca in poza urmatoare : Fara IGBT MONTAT Cu IGBT montat. Fara IGBT-uri montate , la manevrarea potentiometrului de crestere-scadere a amperajului , factorul de umplere in grila IGBT crestea , scadea in functie de cum il roteam , e dar dupa ce am montat diodele si cate un IGBT pe fiecare ramura (sa mai protejez din ei , mai bn imi arde unul nu 6 ) , vedeti si voi cum arata semnalul . Pe iesire am legat multimetrul sa vad si tensiunea pe iesire , si aceasta fluctua de la 0 la 77 v . Nu au sarit in sus IGBT urile , nu frig lasand alimentat aparatul 1 min . Insa in situatia data sigur se vor arde IGBT-urile la primul arc electric . Ce ma sfatuiti sa fac in continuare . Ce nu am skimbat este microcontrolerul PIC16F627A. Astept sfaturi , pareri , o schema daca aveti , si va multumesc anticipat Link spre comentariu
Daniel Daniel Johny Postat Noiembrie 29, 2014 Partajează Postat Noiembrie 29, 2014 In primul rind trebuie sa vezi ca virful acela de tensiune nu e ok.verifica snuberul din secundar si primar.Schimba tz driver.Alimenteaza de la o sursa de putere mare eventual un traf de sudura care scoate 50v si verifica protectia la scurt.Daca impulsul ramane acelasi la scurt atunci e o problema Link spre comentariu
murphy40 Postat Noiembrie 30, 2014 Partajează Postat Noiembrie 30, 2014 mai verifica , eu am avut si rezistentele din bazele finalilor placa vad ca seaman cu a mea la un 205 pro , difera pilotul la finali, nu e smd Link spre comentariu
parutzu Postat Decembrie 1, 2014 Partajează Postat Decembrie 1, 2014 (editat) Am verificat snubberul din secundar si e ok , este tip RC (2 rezistori in paralel si un cond de 2,2n/1600) Dupa o verificare mai amanuntita a componentelor , am schimbat filtrajul sursei , 1000uf/25 , si am pornit obiectul cu IGBT-urile montate (cate unu pe ramura) dupa care am masurat semnalul in grila care se mai domolise (mai erau doar varfurile de tensiune) , iar tensiunea pe iesire a devenit stabila la 84v. La inceput am inceput sa dau din coada de bucurie , dar am uitat ca nu montasem radiatoarele pe finali si l-am lasat pornit mai mult timp si a facut poc --> mi-a busit ambele IGBT-uri. Ma capiat , nu as vrea sa cred ca trebuie sa umblu la trafo driver sa il rebobinez. Uite oscilogramele in care se modifica factorul de umplere cu reglajul amperajului la maxim si la minim , pe drena smd`ului din controller irf120. Potentiometru la maxim Potentiometrul la minim. Am simulat IGBT-urile cu condensator de 2,2n GE dar semnalul nu vrea sa scota varfurile alea de tensiune . Editat Decembrie 1, 2014 de parutzu Link spre comentariu
parutzu Postat Decembrie 1, 2014 Partajează Postat Decembrie 1, 2014 Am gasit BUBA , pe care tot eu am provocat-o si m-a costat 2 IGBT uri : in paralel cu jonctiunea CE a tranzistorilor driveri pe ramuri , in loc de zenner de 5v am pus 1n4148 . Graba strica treaba . Altfel te vede omul cu oscilogramele astea : La iesire din trafo driver In grila IGBT Link spre comentariu
Daniel Daniel Johny Postat Decembrie 1, 2014 Partajează Postat Decembrie 1, 2014 Asa da!verifica si comportarea la scurt. 1 Link spre comentariu
parutzu Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Sa mai fac comanda de 2 IGBT , nu mai am decat 2 . NU ii mai pun sase finali ci 4 , e suficient pt ce e folosit . Si ii inlocuiesc pe cei originali - K30N60 de infineon , cu G50N60 , astia au un regim termic mai ridicat si nu o sa mai faca asa probleme ca originalii . Protectia termica ii funcioneaza , sa pun finalii sa vad antistick`ul. Ce nu m-am lamurit si nici nu m-am documentat , e diferenta dintre MMA si TIG , invertorul are un comutator pt asa ceva . Are vreo influentza cand sudezi ? Link spre comentariu
Daniel Daniel Johny Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Tig este sudura cu gaz.Mma cu electrozi inveliti.Ar trebui sa ai o electrovalva care da drumul pa gaz.. Link spre comentariu
gauss Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Poate fi TIG fara HF , cu amorsarea arcului prin atingere ( liftarc ) . In acest caz , robinetul pentru gaz se afla pe pistolet , gazul nu circula prin invertor . Cam toate invertoarele se pot folosi astfel , unele au comutator pentru regim ( doar atat ) , fara electrovalva si alte cele ... Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 (editat) ................Ar trebui sa ai o electrovalva care da drumul pa gaz.. Din cite stiu acest tip de aparat nu are electrovalva dar sint pistoleti cu robineti pentru gaz....... "parutzu", atunci cind comuti pe TIG nu o sa reusesti sa sudezi cu electrozi inveliti, asta ca sa verifici functionarea in acest mod. L.E. "gaus", de asemenea sint aparate la care in mod TIG amorsarea se face doar prin atingere (Lift) si care au electrovalva pentru gaz........... Editat Decembrie 2, 2014 de nickrvl Link spre comentariu
gauss Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 (editat) Un link , ceva ? ... ( nu ca n - as crede ... ) ! Editat Decembrie 2, 2014 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum