Vizitator xaxa Postat Octombrie 15, 2006 Partajează Postat Octombrie 15, 2006 Imi trebuie un montaj care sa simuleze functia unui buton cu impuls pt ridicarea geamurilor la masina.1. impuls scurt, geamul urca/coboara pina la capat.2. impuls lung, geamul urca/coboara atit timp cit dureaza impulsul (e apasat butonul)3. impuls scurt/apasarea butonului in timpul actionarii geamului, intrerupe actionarea.4. butonul poate genera 2 comenzi diferite - sus/jos5. detectare capat cursa = stopUn mester interesat? Link spre comentariu
Bala Postat Octombrie 16, 2006 Partajează Postat Octombrie 16, 2006 Salutare !Eu ma gandesc ca cel mai bine si mai elegant iesi folosind un microcontroler.Cu 2 butoane "sus" si "jos" comanzi pornirea. Intrarile astea 2 sa fie pe intreruperi (ex pe intrerupere pe front scazator).Daca sunt pe intreruperi poti face si economie de energie (mers pe baterii) fiindca controlerul poate intra in STOP daca nu este apasat nici un buton. Se poate trezi pe intrerupere si comanda motorul. Daca butonul inca este apasat dupa un timp de sa zicem 300 ms, motorul va fi comandat cat timp butonul este apasat. Daca butonul nu mai este apasat motorul va merge pana la capat. Senzorii de capat de cursa pot fi legati pe intrarile normale ale controlerului...Se poate si 100% hardware daca esti interesat insa montajul va fi mai complicat. Daca esti interesat ma pot gandi la ea dar pe seara fiindca acum sunt la servici si am ceva treaba de facut ... :smt006 Link spre comentariu
Vizitator xaxa Postat Octombrie 16, 2006 Partajează Postat Octombrie 16, 2006 ideea e interesanta si ar merita discutata. nu e urgenta. apar 4 probleme.1. butonul de actionare poate avea masa la + sau la -. ar trebui gindit ceva in sensul unui comutator/calaret. butonul este normal deschis.2. as prefera sa evit contactele de semnalizare sus-jos (da nu e critic). 3. costurile de punere in practica.4. protectie la parazitii de masa. Link spre comentariu
Bala Postat Octombrie 16, 2006 Partajează Postat Octombrie 16, 2006 1. daca inteleg bine ai vrea un buton: | normal deschis+ ___ ___ - | | iesirenormal deschis, apoi scoate minus apoi in cealalta pozitie scoate plus.Daca este asa ... se poate face cu cateva tranzistoare si apoi se pot da niste semnale pe 2 intrari la uC pe o intrare, pe nici una sau pe cealalata in functie de pozitia butonului. Daca totul se face hardware si nu cu microcontroler se poate implemanta direct din design tipul asta de buton.2. Contactele de la capat de scara se pot evita in 2 feluri:a. sa pui 2 senzori HALL pe axul de la motor si sa numere rotatiile si astfel microcontrolerul sa stie exact pozitia geamului... Problema este ca in cazul unui RESET va uita pozitia si apoi va fi intr-o grava eroare . Se foloseste pentru prevenre o memorie nevolatila in care inainte de caderea curentului se scrie ultima pozitie...b. Se folosesc traductoare de curent si cand ajunge la capat de scala... creste curentul si astfel se detecteaza capatul de scala sau un obstacol in fata. Dar trebuie un convertor analog-numeric in controler sau unul extern si se complica destul de mult. Inclusiv trebuie sa iei in calcul si varful de curent care apare la pornirea oricarui motor si apoi sa aplici un algoritm...3. cu implementare hardware costurile vor fi mici ... cateva integrate... Puntea H cred ca este mai scumpa iar daca vrei cu protectie la scurt circuit... trebuie sa folosesti niste drivere. Link spre comentariu
Vizitator xaxa Postat Octombrie 16, 2006 Partajează Postat Octombrie 16, 2006 cu butonul ramine asa: normal deschis, minusul la masa.cu contacte de capat de cursa, fara subtilitati riscante.In rest optez pt versiunea cea mai ieftina. Eventual daca se intrevede din proiectare posibilitatea folosirii unu integrat care sa permita actionarea tuturor celor 4 geamuri (independent, desigur) - poate ar iesi mai ieftin per usa. Link spre comentariu
Bala Postat Octombrie 16, 2006 Partajează Postat Octombrie 16, 2006 cu butonul ramine asa: normal deschis, minusul la masa. :rolleyes: Pai ai 3 stari... se deshide, se inchide sau nu face nimic. Deci trebuie sa ai 3 pozitii cu minim 2 contacte... La mijloc sa zicem este repaos. Spre jos se deschide geamul si spre sus se inchide geamul...O protectie trebuie acordata firelor... trebuie realizat in asa fel incat sa nu iei foc in mijlocul drumului :rolleyes: ... Asta se poate face din design... pentru ca vei avea niste fire ce vor umbla prin masina si conform standardelor din zilele noastre nu mai are noie sa ia foc masina si nici macar sa se strice ceva in caz de scurt circuit sau montare gresita... Link spre comentariu
Vizitator xaxa Postat Octombrie 17, 2006 Partajează Postat Octombrie 17, 2006 corectcorect :supz: Link spre comentariu
Bala Postat Octombrie 17, 2006 Partajează Postat Octombrie 17, 2006 Pentru schema hardware (numai cu porti logice) desi am vrut nu s-a putut sa ma gandesc la ea zilele astea fiindca am foarte multa treaba la servici si cand ma intorc acasa nu mai imi arde decat de o bere :partyman: si sa ma arunc in pat...Sper ca in weekend o sa am timp suficient ... :prayer: Link spre comentariu
Vizitator xaxa Postat Octombrie 18, 2006 Partajează Postat Octombrie 18, 2006 cum am mai spus, nu e graba. lucrul bun la 9 luni se vede. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Octombrie 18, 2006 Partajează Postat Octombrie 18, 2006 Am şi eu în lucru ceva asemănător. Deosebirea ar fi că "logica" de acţionare asupra butonului este pe dos decât la Logan by Renault.Este gândit să se adapteze la o instalaţie electrică "clasică" de acţionare a geamurilor (care are nişte butoane puţin mai "complicate" decât cele discutate aici - de fapt sunt două comutatoare "cuplate", care de fapt acţionează ca un comutator cu doi poli şi 3 poziţii).Logica este asigurată de un microcontroler (am încercat pe hârtie şi o variantă cu "logică cablată", dar iese prea complicat şi am renunţat).În plus faţă de "ridică/coboară temporar" şi "ridică/coboară complet", mai are un senzor de curent pentru detectarea capului de cursă prin blocarea motorului.Ar trebui să existe câte un modul pentru fiecare geam acţionat, instalabil în uşa corespunzătoare, între comutator şi motor. Schema este astfel concepută încât:- nu consumă nimic dacă nu e acţionat butonul- funcţionează pe "normal" dacă microcontrolerul nu-şi mai face treaba (hmm, nu în orice caz!).Schema e cea ataşată.Prototipul e aproape gata (mai sunt vreo 3 rezistenţe de lipit, de două luni!)Programul e făcut în mikroPascal, dar nu a fost încă testat, aşa că nu mă încumet să-l public.Costul (atenţie, nu un eventual preţ) unui astfel de modul nu e chiar aşa mare (circa 10 RON), deci e destul de... competitiv (dacă ne gândim la "concurentul" buton de Logan, care nici nu suportă comandă dublă, adică de la şofer şi pasager). Link spre comentariu
Bala Postat Octombrie 18, 2006 Partajează Postat Octombrie 18, 2006 Schema este f interesanta ... si bine gandita insa cu cateva observatii :tonqe: 1.D901... D904 si C901 sunt supuse la niste regimuri de lucru foarte dificile... din cate stiu eu ... la un 7805 nu prea poti sa ii dai peste 35 de V (nu am catalogul acum si nu mai caut pe net) si s-ar putea sa fie vulnerabil in anumite conditii... Adica la un 16V pe baterie si ai un "bouncing" la butoane cred ca vei ramane fara el.As pune un varistor in serie cu motorul si atunci totul ar fi perfect... :smt006 Link spre comentariu
Abram Burel Postat Octombrie 18, 2006 Partajează Postat Octombrie 18, 2006 S-ar putea să fie adevărat. Pe de altă parte, rolul lui C901 este tocmai de a încerca să preia "minuni" d-astea (şi n-ar trebui să se supere prea tare din pricina solicitărilor). Dacă face faţă sau nu, asta încă nu ştiu. S-ar putea să ai dreptate (35V e corect!) Un varistor, ar putea fi o soluţie de protecţie (să fie serie, să fie paralel?!).Abia aştept să-mi iau inima în dinţi şi să-l testez! Link spre comentariu
Vizitator xaxa Postat Octombrie 18, 2006 Partajează Postat Octombrie 18, 2006 <>Si eu...mai exista 3 factori importanti de care trebuie tinut seama.1. perturbatiile serioase introduse de electromecanica masinii.2. tot ce e pus in usa se incinge foarte tare vara si ingheata idem iarna.3. in usi exista difuzoare - uneori f puternice. un sistem electric/electronic poate pune/avea probleme.dupa parerea mea electronica ar trebuie sa fie in bord, desi asta inseamna kilometri de fire trase.un modul la 30roni e perfect competitiv pt majoritatea masinilor. nici macar nu se pune problema daca e depanabil, pt ca la banii astia se schimba si gata. in momentul in care trece de 50roni e alta poveste. Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 26, 2006 Partajează Postat Decembrie 26, 2006 Imi trebuie un montaj care sa simuleze functia unui buton cu impuls pt ridicarea geamurilor la masina.1. impuls scurt, geamul urca/coboara pina la capat.2. impuls lung, geamul urca/coboara atit timp cit dureaza impulsul (e apasat butonul)3. impuls scurt/apasarea butonului in timpul actionarii geamului, intrerupe actionarea.4. butonul poate genera 2 comenzi diferite - sus/jos5. detectare capat cursa = stopUn mester interesat? :supz: Cat ma bucurasem ca am gasit ce-mi trebuie!!! caut de f. mult timp asa ceva! Am geamuri electrice la masina si as vrea tare mult sa l-e pot face automate exact cum spune "xaxa"... vad ca acest topic s-a intrerupt de mult...a-ti abandonat ideea? Am mai gasit pe undeva prin acest forum un topic asemanator dar tot fara nici o rezolvare definitiva...Are cineva o schema definitiva? Dau o :partyman: Un link? Va multumesc mult! Sarbatori fericite! Link spre comentariu
MirceaM Postat Ianuarie 8, 2007 Partajează Postat Ianuarie 8, 2007 Xaxa, la cerintele tale cred ca ar mai trebui adaugata una: printr-un anumit impuls, oricum scurt, sa se execute ridicare geamuri. Trebuie tinut seama ca este vorba de curenti mari: pentru un anumit geam, prin motorul respectiv circula aprox 7 Amperi cand geamul se deplaseaza si aprox 14A cand ajunge la capat de cursa.Editat ulterior.------------------------------------Daca modulul de geamuri ar avea o asemenea functie, anume sa existe in el un "punct" unde sa i se poata aplica o tensiune pentru scurt timp (cam 100 milisec) iar el sa execute ridicare geamuri (chiar si toate in acelasi timp - oricum toate inseamna de multe ori doar doua geamuri... e vorba de curent mare dar in fine, lasam asta acum)Atuncise poate spera ca acea tensiune sa fie "reprezentata" de insusi semnalul de LOCK pe care il da alarma pt inchidere usi, deci se poate spera sa se obtina destuil de usor functia de ridicare geamuri la armare alarma. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum