Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Suport minibormasina - sfat achizitie/constructie


fratello

Postări Recomandate

gasesti regulatoere de 220v constant electronic la flexuri exemplu BOSCH GWS 14-125 CE :daexact asa se comporta la turati mici livreza mai mult curet in motor

Nu stiu de unde as putea lua regulatorul respectiv si chiar daca l-as gasi , cred ca ar costa de 2-3 ori cat bormasina mea. As prefera o schema si sa-l construiesc eu.Oricum, multumesc de indrumare.
Link spre comentariu

Nu mai tin minte exact in ce topic dar a pus un coleg de forum o schema pe care a si realizat-o dintr-o revista straina . Un regulator care tinea bine curentul si la turatii mici . Daca nu gasesti, eu cred ca o am pe undeva(am down toata colectia de reviste ) nu mai stiu unde o am acum, dar incerc sa o caut daca trebuie. O pastram ca back-up in caz ca se duce regulatorul de la strungul meu CQ.Avea tot, si cablaj si piese comune si explicatie de reglaj.

Link spre comentariu

gasesti regulatoere de 220v constant electronic la flexuri exemplu BOSCH GWS 14-125 CE :daexact asa se comporta la turati mici livreza mai mult curet in motor

Nu stiu de unde as putea lua regulatorul respectiv si chiar daca l-as gasi , cred ca ar costa de 2-3 ori cat bormasina mea. As prefera o schema si sa-l construiesc eu.Oricum, multumesc de indrumare.
cred ca este exact ce iti tebuie tie din ce se vede in filmulet http://tehnoobzor.com/schemes/next-sh/9 ... tanok.html
Link spre comentariu

Iata ca suportul meu incepe sa prinda contur .Mai am sa-i pun parghia de actionare care e cam 8o% gata, inca un colier mic pus in varf langa penseta (e prea de ajuns colierul existent, dar eu am un fix cu rigidizarile) si apoi o vopsea.Va marturisesc, ca nu ma asteptam sa mearga asa de bine si de precis. Mai pun niste poze acum si cand va fi gata voi face si un filmulet.Pentru cei care vor sa-si faca o idee, cateva date ale constructiei.Tija de amortizor cu diametrul de 20mm, platbanda de 35x5 mm, cele 3 laturi plus tija fac un patrat de 90mm la interior, piesa centrala de blocaj si ghidaj e din textolit de35x20, tija de ghidaj e de 6mm diametru filetata la capete. Am folosit o tija de ghidaj de la o imprimanta veche.Initial am vrut sa pun o bucsa de bronz la tija de ghidaj, dar am constatat ca nu e nevoie.Atentie!!Tija de chidaj va avea filetul de 5 dar dupa ce iese din platbanda.Altfel are joc.Cred ca asta e cam tot.Daca mai aveti intrebari , va raspund cu mare drag.Costuri: O bere la 2 litri pt. amortizoare, 12 lei placa metalica de la baza , 3,5 lei colierul si restul de prin cutiile cu vechituri pe care banuiesc ca la are fiecareRegulatorul de turatie imi trebuie la 220V. Gogoboeru, ti-as ramane indatorat daca m-ai ajuta cu schema respectiva, mai ales ca dupa spusele tale are si cablaj facut,

post-83487-139829773098_thumb.jpg

post-83487-139829773104_thumb.jpg

post-83487-13982977311_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am finalizat un suport pentru bormasina care poate fi realizat aproape pe genunchi, dar care este mai precis decat orice produs similar de pe piata. Si un pic mai ieftin. Detaliile de constructie rezulta din fotografii. Tijele si rulmentii sunt cele folosite in mod curent la cnc uri si sunt de 12 mm diametru. Titulatura exacta este de rulment linear in carcasa SMA12, iar tijele se pot livra cu filet la ambele capete. In felul acesta am scapat de cea mai mare bataie de cap. Mai este nevoie de o platbanda de 40x4 (in cazul meu), de o jumatate de colier pentru tevi (bormasina se centreaza intre suruburile de prindere a rulmentilor), un arc recuperat de la un cablu de ambreiaj de Citroen, saibe cu diametrul de 12 mm care se monteaza la capetele arcului (pentru protejarea rulmentului) si o placa de baza care poate fi chiar un tocator de bucatarie.O bormasina, un bomfaier si o pila sunt singurele scule de care avem nevoie. Gaurile de la una dintre carcasele rulmentului (M5) se largesc la 6 mm.Se pot folosi si tije si rulmenti cu un diametru mai mic, dar diferenta de pret nu justifica o astfel de optiune. Bormasina mea are un diametru de 62 mm si o greutate de 900 gr., iar actionarea ei este extrem de silentioasa, toata constructia fiind foarte stabila. Deplasarea pe coloana sau relgarea tariei arcului se face cu un suport capat de ghidaj.

Link spre comentariu

Excelenta realizare !!! Bravo, felicitari @ yo9dl ! :aplauze Ne poti spune daca poti utiliza burghie de carbura ? Exact la asa ceva ma gandesc si eu, dupa esecul (!!!) cu Dremel 3000 si suportul Dremel Stand 200. Probabil din cauza Dremel-ului (nimic nu mai se fabrica asa ca altadata !) care avea un joc aproape imperceptibil, dar existent in ax (?), nu am putut obtine o "stabilizare" a intregului ansamblu care sa permita utilizarea burghielor de carbura. Am fost foarte dezamagit ... Am returnat Dremelul ; suportul il voi inapoia prietenului meu.Urmatoarea optiune este ceva DIY, dupa modelul de mai sus. Ma gandesc, totusi, la niste tije/rulmenti de 16 ...pentru soliditatea ansamblului.

Link spre comentariu

@fratello: Iti recomand bormasina de aici: http://www.conexelectronic.ro/img_gd.php?img_op=0&to_w=600&img_path=upl/product/photo/116946.jpg, impreuna cu suportul postat de tine in prima pagina. Stiu ca este o investitie deloc de neglijat insa te asigur ca merita toti banii.

Eu folosesc curent (din 2004) bormasina din link pentru a da gauri (utilizand burghie de precizie - BUNGARD), fara a folosi un suport.

Link spre comentariu

@fratello:Pot fi utilizate orice fel de burghie, depinde doar de bormasina. Sistemul de culisare este practic fara joc, deplasarea intregului ansamblu fiind constanta si lina. Dupa cum se poate observa nu a fost nevoie de o tija speciala de actionare.Folosesc o bormasina manufacturata acum 26 de ani (!), dar care inca functioneaza perfect. Mandrina este recuperata de la o minibormasina tip pistol fabricata pentru pioneri in fosta RDG si prinde fara probleme burghie de la 0,5 la 3. Motorul a rotit cu succes girofarul de la fostele masini de Salvare si este suficient de puternic pentru a gauri cu burghiu de 3 o tabla de Al de 2 mm.Placa de baza este din inox cu dimensiunile 150x100x10, greutatea intregii jucarii depasind lejer 3 kg. Pare destul de stabila!Pentru utilizari curente tijele/rulmentii de 16 par a fi o optiune destul de buna, atat estetic cat si functional, dar orice supradimensionare este binevenita.Succes, este o constructie care merita!

Link spre comentariu

Jocul de la bucsile de amortizor este cu mult mai mic decat la orice ghidaj linear despre care are rost sa vorbim in topicul asta - ca nu cred ca vrea nimeni sa dea 2-300 de euro pe ghidaje pt o masina de gaurit cablaje.

Link spre comentariu

@nico_2010 : Multumesc de sfat ! Bormasina probabil este buna, dar suportul este sub orice critica ! Am postat aici, l-am cumparat si l-am returnat instant !@yo9dl : Multumesc pentru info !@bcristian : Un "ansamblu" de felul celui construit de yo9dl, dar cu tije/rulmenti de 16, costa 150 lei. Nu mi se pare mult ! Sigur un amortizor auto intruneste conditiile de precizie la care ma astept ; dar, asa cum am spus din primul post, orice prelucrare mecanica implica resurse si personal la care nu prea am acces. Prefer ceva DIY @ home !

Link spre comentariu

Am terminat de construit suportul pt. minifreza mea si pot spune ca sunt incantat de precizie. Folosesc burghie de carbura fara probleme deoarece jocul intre toate elementele e ZERO !!!.Nici nu visam la asa precizie.Pt constructie, in afara unui aparat de sudura si a unui burghiu de 20 mm diametru, nu sunt alte greutati de intampinat.Burghiul de 20 este pt tija de amortizor folosita de mine, dar se foloseste altul, in functie de tija pe care putem face rost.Costurile au fost cam de 20 lei si ce am mai avut prin "casa". In privinta frezei din imaginile mele, desi e de duzina, sunt f. multumit de ea.la cei 70 lei cat a, costat acum vreo 3 ani, si-a scos banii si inca functioneaza perfect.Dupa ce am sa vopsesc suportul, am sa fac si un filmulet in care voi explica fazele constructiei si de ce trebuie tinut cont pe parcurs.In concluzie, se poate face un asemenea suport in regim DIY cu costuri mici si precizie superioara celor din comert.Felicitari yo9dl !!! O constructie simpla si preecisa, asa cum ne dorim toti.E bine ca tot mai multi colegi sa ne prezentam aici realizarile, pentru ca si altii sa se inspire si sa aleaga varianta care ii convine.

Link spre comentariu

Bravo ss1958 !!! Chiar este o super-realizare, mai ales avand in vedere costurile extrem de mici ! :aplauze Of...si eu pierd timpul cu scule "profi" ... Daca nu fac rost rapid de un amortizor, comand on-line tije & rulmenti, ca mi s-a pus pata ...

Link spre comentariu

Un "ansamblu" de felul celui construit de yo9dl, dar cu tije/rulmenti de 16, costa 150 lei. Nu mi se pare mult ! Sigur un amortizor auto intruneste conditiile de precizie la care ma astept ; dar, asa cum am spus din primul post, orice prelucrare mecanica implica resurse si personal la care nu prea am acces. Prefer ceva DIY @ home !

Scuze daca nu m-am facut inteles, nu voiam sa critic. Din proprie experienta insa iti spun ca vei fi dezamagit de ghidajele cu rulmenti lineari si bare rotunde - jocurile sunt destul de mari incat la aplicatia asta sa fie nepotrivite - ar merge doar daca folosesti 2 bare si 4 patine, dar deja te complici (si cheltui) mai mult decat pe solutia cu tije de amortizor.Amortizoare vechi gasesti la orice service auto, la pret de fier vechi. Ia 2 identice - ca sa ai 2 bucsi, ca altfel sistemul lor intern e mai complicat (seamana cu o seringa).
Link spre comentariu

@ss1958 : Pentru regulatoare va dau pe PM un link ; aici este interpretat ca spam si, ca atare, este redirectionat aiurea ...@bcristian : Am intrat iar in ceata ...Yo9dl a realizat un suport cu tije & rulmenti, de care se declara multumit ! Dvs. spuneti ca, din experienta proprie, voi fi "dezamagit de ghidajele cu rulmenti lineari si bare rotunde - jocurile sunt destul de mari incat la aplicatia asta sa fie nepotrivite" ... :nebunrau: Doua tije de 16 + doi rulmenti liniari de 16 nu asigura un "ansamblu" potrivit pentru suport ?!?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări