costyy86 Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Care mandrina ar fi mai ok, din cele de mai jos? http://www.tme.eu/ro/katalog/?idp=1&search=minibormasina&cleanParameters=1#search=mandrina&s_field=accuracy&s_order=DESC Link spre comentariu
fratello Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 "Muumita" = Multumita ... Scuze !Suportul il voi primi cadou ! Link spre comentariu
fratello Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 Am inteles ca sunt indicate pensetele, mai ales pentru burghie de carbura (care au coada de 3.2 mm), asa ca prima pozitie poate fi OK. Este doar o opinie ... Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Hai sa-mi dau si eu cu parerea, ca unul care am facut tot felul de experimente. Mandrinele de DONAU sunt un pic cam mari si nu foarte precise, mai ales pe motoare mici. Cea de la DREMEL are un filet interior care nu se potriveste chiar la nimic.Undeva la 7 mm diametru cu filet cu pas marunt.Am reusit s-o stric pentru ca nu am putut sa o desfac ca sa-i rectific filetul. Parca e turnata monobloc. Cea de la PROXXON nu am probat-o, dar din cate stiu , are aceeasi problema ca DREMEL.Cat despre pensete, cele din imagine au gaura de prindere pe axul motorului de 2mm si daca vrei s-o maresti, mare atentie, tot pe strung, altfel o sa aibe "bataie".Spun din proprie experienta. Tocmai de aia m-am hotarat sa montez o minifreza din aia ieftina. La cati bani am dat pe toate experimentele astea, cumparam 2 freze plus suport.@fratelloo@, sa-l stapanesti sanatos si la cat de multe gauri date cu el. Sa ne spui si noua daca merita banii. Daca nu ai DREMEL, cred ca o sa trebuiasca sa-i faci o adaptare pt. motorul pe care il ai. Link spre comentariu
costyy86 Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Da, cu mandrinele ma-m cam convins si eu. mai bine achizitionez o minifreza cu totul..Am avut, dar din pacate a calcat-o masina... la propriu, sa spart carcasa si mandrina s-a rupt, era cu pensete..... Link spre comentariu
fratello Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 @ss1958 : Multumesc !Am dat deja comanda pentru Dremel 3000 (succesoare seriei 300, care nu se mai fabrica). Prietenul care imi face cadou suportul a avut pe el montat un Dremel 300 si el garanteaza ca "ansamblul" functioneaza perfect cu burghie de carbura ! De aceea m-am si "aruncat" la Dremel 3000, m-am saturat sa nu pot gauri un cablaj FR cap-coada cu acelasi HSS ... Link spre comentariu
pannovy Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Am cautat ceva vreme un dispozitiv care sa poata fi adaptat pentru gaurit si frezat de mici dimensiuni cu mobilitate 3D, singurul dezavantaj este cursa mica pe cele 3 axe provine de la un sistem foto stereo, dispozitivul fiind de la una dintre sursele de iluminat. Precizie 99,9%. Mai trebuie sa găsesc un motor pe măsura si de schimbat parghia de miscare pe verticala... Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 Am cochetat si eu cu ideeea de a folosi mecanica de la un aparat de marit foto rusesc, UPA 5 , dar la asta miscarea ansamblelor sa face prin frecarea unor roti metalice care preseaza pe niste tije.M-am gandit ca in timp, uzura va face ca rotile sa patineze pe tije.Daca ar fi fost cu cremaliera, ar fi fost perfect. Link spre comentariu
pannovy Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 Deplasarea carucioarelor se face pe cremaliera, se vede in prima fotografie, putin mai in spate, modelul de dantura fiind oblica. Culisarea se face pe caneluri gen coada de randunica. Link spre comentariu
RETY Postat Martie 8, 2014 Partajează Postat Martie 8, 2014 upa 510 am folosit eu la confectionarea ''sculei'' doar ca suport - nu folosesc miscarea sus jos a bratului original. pe acest brat am montat 2 sine culisante , o placa aluminiu de la un hdd vechi (2gb ) si bormasina http://i62.tinypic.com/14wga6w.jpg Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 Eu am decis sa adopt metoda cu tijele si bucsile de amortizor auto + o a treia sina dotata cu cremaliera.De curiozitate ,stiind ca am un amortizor mai vechi prin magazie (cred ca de Dacie) m-am apucat sa-l desfac sa vad ce si cum ,dar am constatat ca nu e la fel cu ce a gasit colegul in cele doua prezentate in fotografii.Nu vroiam sa-l folosesc pe asta ca are tija subtirica si cam scurta pt ce dimensiuni doresc eu,dar vroiam sa vad bucsile..... :cry: e alta mancare de peste.Oare cate ar trebui sa desfac pana gasesc asemanatoare cu cele din poza? Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 Dupa cum am spus in postul meu, nu stiu de la ce tip ,de masina erau amortizoarele, dar erau destul de mari si aveau si o "palarie" pe ele pe care cred ca stateau arcurile .Am presupus ca erau de dubita sau de o masina mai serioasa. Fiecare a avut cate o singura bucsa.Eu am mai avansat ceva cu lucrarea, dar nu prea am timp sa o finalizez.Am facut tot ansamblul, mai putin parghiile de antrenare sus-jos si suportul port-motor.La primele probe , "la rece", functioneaza excelent, precizia fiind neasteptat de buna, in stadiul acesta al lucrarii , pot spune ca e de 99,9% Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 Am sa merg pe la dezmembrari,sper sa nu ma jupoaie aia de bani Mai posteaza poze. Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 Mai bine mergi la un service auto, ca ei tot le arunca.Dai si tu o bere acolo si te servesc.Si daca tot suntem la suportui pt. bormasini, am un suport de banc de bormasina normala, la care am pus o bormasina mai veche cu 2 trepte de turatie care se schimba mecanic.As vrea sa-i pun un regulator de turatie la 220 v care sa mentina turatia la orice cuplu.Dimerele simple cu triac sau tiristor le-am incercat si nu dau rezultate.Am cautat pe net si chiar nu am gasit nimic.Ce am gasit era cu niste obturatoare care se pun pe axul motorului, oricum, ceva f. complicat.Eu caut ceva care simte consumul marit al motorului si ii elibereaza mai mult curent, mentinand constanta turatia.Regulatoare in PWM nu am gasit decat pt. curent continuu si tensiuni mici. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 gasesti regulatoere de 220v constant electronic la flexuri exemplu BOSCH GWS 14-125 CE :daexact asa se comporta la turati mici livreza mai mult curet in motor Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum