CIBY2 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Bucsi de bronz grafitat se gasesc la magazinele cu piese auto. Cele de electromotor de dacie cred ca ar fi bune. Parca au 12mm la interior si 15 la exterior, daca mai mi-aduc bine aminte. Link spre comentariu
goguboeru Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 De la Dacia 1300 bucsa de bronz grafitat de "priza directa " are diametrul 12 mm la interior, lungimea 20 mm si diam ext de 16 mm tot de la Dacia 1300 , bucsa de bronz grafitat de pe capatul demarorului ( cea de la bendix nu cea de la carbuni) are la exterior 15mm si lungimea de 12 mm si aceelasi diametru 12 mm la interior . Link spre comentariu
costyy86 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Un rulment liniar de 12mm fara carcasa costa 11 lei cu TVA, axa de ghidaj de 12mm cementata speciala pentru acesti rulmenti costa 28 lei metru, se vinde la fractie de 100mm, minim 200mm...Deci ar fi 2 rulmenti+ 2 axe ghidaj de 300mm(desi cred ca sunt cam lungi), ar costa sub 40 lei fara transport cu TVA inclus.. Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Un rulment liniar de 12mm fara carcasa costa 11 lei cu TVA, axa de ghidaj de 12mm cementata speciala pentru acesti rulmenti costa 28 lei metru, se vinde la fractie de 100mm, minim 200mm...Deci ar fi 2 rulmenti+ 2 axe ghidaj de 300mm(desi cred ca sunt cam lungi), ar costa sub 40 lei fara transport cu TVA inclus..Asa este @ costyy86. Dar trebuiesc 3 rulmenti, (unul pentru tija de gidare) trbuiesc facute carcase pt. ei la strung, axa de ghidaj se vinde la metru.Chiar si asa nu ar fi prea scump , dar problema strungarului bun ramane.Imi poti da , te rog, adresa saitului de unde te-ai informat? Poate imi vin si alte idei vazand ce mai e pe acolo.Multumesc f.f. mult colegilor pt. informatii despre bucsi.Cred ca cea de priza directa e ce imi trebuie, Ramane sa vad de unde le cumpar si sa gasesc tijele care se potrivesc.Vreau sa nu aibe nici un pic de joc intre ele si sa culiseze usor.Nu stiu daca bucsile de la amortizoare pot fi recuperate si daca amortizoarele sunt uzate, s-ar putea sa fie si ele. Incerc si va tin la curent. Intre timp, asteptam si alte sugestii si sfaturi.Cu ajutorul tuturor poate reusim ceva simplu si precis si mai ales, usor de construit. Link spre comentariu
costyy86 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Exista si rulmenti liniari in carcasa, dar pretul se dubleza, oricum nu pica mai ieftin de 10 lei sa faci o carcasa la strung.Axele de ghidaj depinde de magazin, dar in general eu am vazut ca toate vindeau la fractie de 100mm.NU trebuie si al trelea rulment sunt suficienti 2 rulmenti si doua axe, deoarece axele se pun in paralel si astfel pe fiecare axa cate un rulment (are 30mm lungime), suficient cat sa nu aibe joc, mai ales ca este un suport pentru cablaje.Ca si suport se poate folosi cu succes un placaj dinacela stratificat de 15-18mm si axele fie se fac filete in capeti, acelasi magazin contracost le fileteaza, fie se cumpara suporti care se pot prinde exele in ei...Magazinul pe mp ca sa nu fac reclama.... Link spre comentariu
RETY Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 vreau si eu mp cu magazinul,mersi Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Astazi am facut rost de 2 amortizoare vechi de la un service, dar cred ca sunt de dubita pt. ca au tija groasa de 20 mm.Am reusit sa scot si bucsile intacte si pot spune ca sunt in stare f. buna. Suportul port-bucsa e cam mare in diametru, adica 45mm. Acum e mai problematic de facut piesa din mijloc care trebuie sa fie un bloc de metal cam de 30 mm grosime.Ma gandeam sa o fac din textolit gros, dar imi e frica sa nu se strice usor filetul surubului de fixare pe tija.Multumesc @costyy86 pentru p.m. Cred totusi ca un singur rulment, chiar si de 30mm lungime nu e suficient. Am incercat si eu in alte proiecte, cu bucsi, e adevarat, si nu am fost multumit. Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Astazi am facut rost de 2 amortizoare vechi de la un service, dar cred ca sunt de dubita pt. ca au tija groasa de 20 mm.Am reusit sa scot si bucsile intacte si pot spune ca sunt in stare f. buna. Suportul port-bucsa e cam mare in diametru, adica 45mm. Acum e mai problematic de facut piesa din mijloc care trebuie sa fie un bloc de metal cam de 30 mm grosime.Ma gandeam sa o fac din textolit gros, dar imi e frica sa nu se strice usor filetul surubului de fixare pe tija.Mentionez ca m-am hotarat sa fac suportul rusesc din prima pagina postat de colegul @adicontakt.Am vazut lucrand ceva asemanator si mi s-a parut destul de precis.Multumesc @costyy86 pentru p.m. Cred totusi ca un singur rulment, chiar si de 30mm lungime nu e suficient. Am incercat si eu in alte proiecte, cu bucsi, e adevarat, si nu am fost multumit. Link spre comentariu
adicontakt Postat Martie 4, 2014 Partajează Postat Martie 4, 2014 poze cu pistonul se pot pune? Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 4, 2014 Partajează Postat Martie 4, 2014 Am inceput constructia, dar cred ca o sa avanseze f. incet din lipsa de timp.Dupa cum se vede din poze , pe o placa de tabla de 5 mm grosime cumparata din bazarul Obor cu 12 lei , am sudat tija de amortizor dupa ce am gaurit placa de tabla , asa ca e sudata si pe spate si apoi polizata si slefuita.O sa iasa ceva mai solid , in ideea ca ma bate gandul sa pun in locul motorasului cu penseta o minifreza ieftina pe care o am si care e mai puternica si o pot folosi si la alte lucrari.In limita timpului disponibil o sa continui si o sa va tin la curent si cu poze. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 5, 2014 Partajează Postat Martie 5, 2014 bronz grafitat ,poti incerca si ceva bucse de duramit sau teflon grafitat sau teflon normal Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 5, 2014 Partajează Postat Martie 5, 2014 bronz grafitat ,poti incerca si ceva bucse de duramit sau teflon grafitat sau teflon normal Deocamdata voi folosi bucsile de la amortizor care la interior sunt tot din bronz, cred, si au avantajul carcaselor bucsilor metalice si pot suda de ele celelalte elemente. Desi carcasale sunt cam mari, nu mai am nevoie de strungar, asta fiind problema cea mai mare. Link spre comentariu
ss1958 Postat Martie 5, 2014 Partajează Postat Martie 5, 2014 Principiul este cel din clipul din link, bineinteles la scara ceva mai mare. Dar ce ziceti de asta? Link spre comentariu
fratello Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 Muumita unui prieten cu suflet mare, eu voi fi in curand beneficiarul unui asemenea suport : http://www.conrad.com/ce/en/product/829 ... ool-Holder Care permite utilizarea burghielor de carbura fara nicio problema ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Nu-ţi lua de la Dremel! Costă exagerat de mult şi sunt foarte proaste.Avea într-o vreme suportul ăla la Bricostore şi l-am testat.E o plasticărie fragilă, care flencăne din toate colţurile, mai proastă decât cea mai ieftină chinezărie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum