Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

parametrii


Vizitator kiri

Postări Recomandate

am si eu mai multe nelamuriri:1.ce inseamna rms?adica daca am un amplif cu stk 465 si are 30 w,aia 30 w sunt rms?daca bag amplifu' asta pe un dif de 300w rms inseamna ca il folosesc la 10% di puterea lui (difuzorului)?2.mi s-a pus pata pe JBL GTO 1202D.m-ar interesa in primul rand care credeti ca sunt punctele slabe ale acestui dif.il vreau pt casa nu pt masina.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • radue

    3

  • victor_wts

    3

Vizitator VeGaATS

kiri,1.RMS înseamnă (Root Mean Square)... pe scurt şi pe româneşte valoare efectivă.Ca să afli valoarea efectivă împarţi valoarea de vîrf la 0,707 (adică radical din 2, totul pe 2).Dacă puterea amplificatorului nu e specificată, nu ai de unde să ştii... dacă spui numai 30W, de unde ştii ce fel de putere e aia ?2.Wooferul tău e bun numai pentru maşină... poate ai şi tu datasheet-ul ăsta de la JBL.VeGa

Link spre comentariu

pls se poate detalia de ce un dif de masina pt subbas nu este bun si pt hi-fi (hi-fi de nivel sony & company) ca cele pro inteleg de ce nu coboara f mult in fr tr difuri f mari cutiile ies cat jumatate de camera insa cele auto ce dezavantaje au si de la ce nivel aceste dezavantaje conteaza.

Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS

victor_wts,În maşină, în funcţie de dimensiunile cabinei, portbagajului, etc. apare un cîştig la bas cu o pantă de vreo 12dB/octavă începînd de oriunde de pe la 80-90Hz şi coborînd în jos în funcţie de dimensiunile de care am zis mai sus. Binînţeles că sînt şi pierderi datorită faptului că maşina nu e perfect izolată... etc. Cînd se proiectează un subwoofer de ăsta unul din principalele lucruri e că trebuie să fie mic, printre altele ca să aibă loc şi porcul adus de la ţară de Crăciun. Din fericire, datorită cîştigului la bas de care vorbeam mai sus, incinta poate fi destul de mică. De aceea şi parametrii T/S ai wooferelor pentru incintele astea (de multe ori incinta e chiar portbagajul), sînt diferiţi de restul tipurilor de woofere. Practic, un woofer de maşină nu are nevoie să coboare atît de jos în frecvenţă comparativ cu un woofer hi-fi.La alea pro principala cerinţă e SPL mare (dacă prin pro înţelegem PA... că tot pro sînt şi monitoarele de studio unde nu SPL-ul e cel mai important). Dacă au SPL mare nu merg atît de jos în frecvenţă decît dacă au diametru mare, deci cutii mari cum zici tu.Cînd întrebi ?de la ce nivel aceste dezavantaje contează?, la ce te referi?VeGa

Link spre comentariu

sa inteleg ca atunci cand in parametrii unui sub auto zice fs 20-30 hz acesta nu este adevarat??? ca doar asta este unul din principalii parametrii pt coborarea in frecventa a unui dif. si pana la urma nu graficul unui dif in diferite incinte conteaza cel mai mult??"de la ce nivel aceste dezavantaje contează" adica utilizatorul neavizat cel cu sursa de semnal calculatorul cu placa de sunet onbord si amp facut dintrun kitt poate sesiza diferenta??

Link spre comentariu

Ba e adevarat...Ideea este in in aer liber o incitna are un raspuns, de ex cat mai apropiat de cel simulat iar daca pui in masina incinta o sa ai cu vre-o 9-12 dB mai mult in zona de subbas la raspunsul dinmasina, spre deosebire de cel in aer liber...De aceea incintele de masina sunt destul de mici si comapcte fata de cele pro, pt ca ele se vor folosi in masina, si pentru a crea un raspuns asementor celei profesionale, se ia in calcul si castigul pe care il are incitna in masina...Un ex: un subwoofer cu un difuzor profesional de 18", intr-o cutie bassreflex are in aer liber cam 100 dB la 1W/1m, iar un difuzor de masina, tot pt subwoofer, are in aceleasi conditii de amsurare o sensibilitate de 90 dB la 1W/wm...dar daca pe cel de masina il pune intr-o masina vom obtine o sensiblitate mai mare cam cu 9-12 dB, cam de 99-102 dB la 1W/1m...

Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS

[adica utilizatorul neavizat cel cu sursa de semnal calculatorul cu placa de sunet onbord si amp facut dintrun kitt poate sesiza diferenta?? ]victor_wts,Chiar cu "sculele" de mai sus, dacă merg la joase pînă sub 40 de Hz... şi trebuie să fie foarte proaste ca să nu meargă... poţi să auzi diferenţa dacă pui un subwoofer hifi lîngă ăla de maşină ca să le compari.VeGa

Link spre comentariu

Snake:nu vb de utilizarea in masina ci strict de utilizatea lui intro camera de "auditie" asa cum este ea la multi dintre noi VeGaATS:din cate am citit si am vazut grafie si simulari (mai multe decat am auzit)abia de la 500 euro in sus sau chiar mai mult un dif hi-fi se conport ca unul auto la 100 euro asa ca merita diferenta asta pt anumite urechii mai moderne care nu asculta decat hip-hop house si alte genuri in care bum bum este esential???

Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS

victor_wts,Ideea era că dacă le compari într-o cameră de locuit ăla de maşină nu o să sune atît de jos ca ăla de casă. În general, boxele de maşină şi în special subwoofere-le sînt ceva mai ieftine pentru că piaţa e mult mai "hot" (cel puţin aici în US). Dar asta nu înseamnă că sînt mai bune. Marea majoritate sună "boomy" şi cam pe o singură notă. Ce e drept e că am auzit puţină lume ascultînd altceva decît hip-hop, reggaeton sau din cînd în cînd rock. Pe mulţi îi interesează să sune tare ca să se facă auziţi. Am auzit şi scule de sonorizare pentru maşină facute serios. Cel puţin la alea de lux americane, Cadillac, Lincoln, etc... la care dealer-ul lor îţi face sonorizarea în funcţie de ce "package" vrei, sunetul e excelent... bine balansat, etc... au subwoofer-e foarte tari dar sună bine în maşina aia că pentru aia au fost proiectate. Dacă le scoţi afară, şi le-am auzit în garaj cînd le testează, sună foarte bine dar nu foarte jos. VeGa

Link spre comentariu

pls se poate detalia de ce un dif de masina pt subbas nu este bun si pt hi-fi (hi-fi de nivel sony & company) ca cele pro inteleg de ce nu coboara f mult in fr tr difuri f mari cutiile ies cat jumatate de camera insa cele auto ce dezavantaje au si de la ce nivel aceste dezavantaje conteaza.

Ti-am dat exemplu acolo...ca sa intelegi si tu afirmatia ta ;)
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări