doru3160 Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Timpul nu-l vei putea controla...vara probabil va fi 1...2 sec dar iarna o sa fie ceva mai mare,pt ca imediat ce dai la cheie,alternatorul incarca,dar tensiunea ajunge mai greu la 14,4V decat vara (de ex la mine pe ger,dureaza si 7...8 sec) .Imi inchipui ca nu e critic,si nu merita sa te complici cu temporizari,cat va fi atat va fi.A fost data ideea cu releul de incarcare pt ca acolo ai deja comparatorul format si dedicat acestei functii,trebuie doar adaptat nevoilor,altfel,gasesti pe net sumedenie de scheme de comparatoare mai simple sau mai putin simple,pe care le poti folosi.Daca n-ai fi focusat pe tensiunea de incarcare,ar mai fi o varianta,sa comanzi proiectoarele atat timp cat merge motorul,prin prelucrarea impulsurilor de pe o bobina de inductie(presupunand ca nu e diesel),numai ca si aici ca si in cazul comenzii functie de tensiune,proiectoarele vor fi folosite indiferent de conditiile atmosferice,si stiu ca "organul" nu prea agreaza acest aspect(ca sa nu mai vorbesc de cei care iti vin din fata).Ma tem totusi ca experienta ta in domeniu nu te va ajuta prea mult,din moment ce o treaba simpla cum ar fi cea a unui banal comparator iti ridica probleme,si te sfatuiesc mai bine sa ceri ajutorul unui prieten/cunoscut cu mai mare experienta.Aici vei primi doar pareri,sfaturi,eventual o schema pe care vei fi nevoit s-o reproduci mecanic,dar de la asta si pana la un montaj care sa functioneze in conditii de siguranta pe masina,mai e ceva cale de strabatut. Link spre comentariu
Vizitator edy87 Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Da masina este pe benzina,uite ca la varianta cu bobina chear nu ma gandisem,ma gandisem la varianta cu pompa de benzina dar cand pun contactul ea merge 7-8 secunde dupa care se opreste iar cand pornesc ...ceva de genul ca ar da flash-uri proiectoarele.....asa si la faza cu "organul" o fac legal proiectoarele ziua le folosesc pe post de DLR adica am pornit masina ele sau aprins fara nici un alt fel de consumatori inutili (pozitie,faruri,stopuri...) iar cand se lasa seara si am aprins pozitia proiectoarele se sting doar daca vreau eu sa le aprind le aprind din butonul special de proiectoare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Treaba cu bobina de inductie e muult mai complicata ca masurarea tensiunii. Doar se mai adauga piese...Intr-aderavar, pe ploaie sau cand e ud pe jos, proiectoarele ii deranjeaza (f mult chiar) pe cei de pe contrasens!Si oricum, proiectoarele nu prea se vad de masinile din fata, deci isi pierd deja o mare parte din scopul de DRL (Daylight Running Lights)!O idee mult mai buna e sa aprinzi faza scurta. Eventual la 50%, printr-un montaj cu PWM Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Gata proiectarea Releul e conectat cand tensiunea depaseste 13,83V, cu o temporizare de 2 secunde.Cand tensiunea scade sub 13,43V, e deconectat, cu o temporizare de 0,2 secunde. Si varianta cu pragul de conectare reflabil intre 13,34 - 13,94V Daca e cazul, revin si cu schema fara temporizare (jumatatea din dreapta). Link spre comentariu
Vizitator edy87 Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Ms mult asta era ceva de genul nu ma intereseaza temporizare important este sa atinga pragul la care sa cupleze si cand nu il mai simte sa il decupleze,multumesc de schema,o voi pune in practica si referitor la faza scurta eu am xeboane si nu o pot reduce la 50 la suta . Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Uite si varianta fara temporizare:Da, asa e cu xenoanele, din pacateCu placere! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum