Vizitator edy87 Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Salut colegi am si eu nevoie de o schema care sa actioneze un releu cand trece de pragul de 13.8v ,iar cand scade de acesta tensiune sa intrerupa circuitul,am incercat vreo 2 scgeme cu un tranzistor,dioda zener si cateva rezistente si nu functioneaza ,doresc realizarea DRL pe proiectoare iar in momentul pornirii motorului tensiunea de incarcare creste pe la 14.4 undeva la pragul13.8 sa se aprinda automat. Multumesc mult! Link spre comentariu
leo 17 Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 releu de incarcare ....scheme berechet pe net ... Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Releul de incarcare actioneaza pe dos!Se poate face foarte usor cu un TL431, o sa revin cu o schema!Dar ce titlu pt acest subiect Ar fi trebuit ceva de genul "cuplare automata la 13,8V" Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Releul de incarcare actioneaza pe dos!Mai pune un tranzistor,si a rezolvat-o. Link spre comentariu
Vizitator edy87 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Nu imi venea in minte un titlu potrivit , nu merge cu releu de incarcare ceva in principiul acela , o poza cu montajul care am incercat sa il fac si nu mi-a reusit Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Fa rost de un releu de incarcare electronic de dacie(ar trebui sa se gaseasca usor si mai ales ieftin),si cu el nu o sa comanzi sarcina(la borna DF) ci un alt tranzistor care iti va comanda LED-urile exact cum vrei tu.La nevoie poti chiar reproduce unul,ca nu e mare inginerie,si il completezi cu inca un tranzistor la iesire,care iti va inversa comanda fata de cum era original.Ce-ai vrut tu sa faci cu montajul ala nu imi e prea clar,dar daca o sa folosesti o jucarie din aia sigur iti va merge. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Nu-i exact ce vrea el, ca daca masina nu mentine peste 14,4V? Poate alternatorul masinii mentine 14,4V, cu toate sarcinile (greu de crezut, la relanti!), dar releul de dacie cupleaza la 14,5V...+ pierderi pe fire pana unde e pus releul de inccarcare. Da, se poate modifica sa cupleze la o tensiune mai mica, dar asta nu insemna ca merge de-a gata Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Sunt relee care au plus aplicat permanent,si plusul de comanda e luat de pe instalatie,de dupa cheie,deci se poate compensa si acea cadere daca e cazul...cat tine alternatorul e alta treaba,si e valabil indiferent ce montaj ar folosi.Oricum trebuie sa modifice ca sa inverseze comanda pe iesire...o calibrare si eventual o aducere pe punctul dorit de cuplare-decuplare e oricum mai usor decat sa se apuce sa experimenteze fel de fel de scheme,plus ca cele de pe releele industriale au si compensare termica,prag ferm de actionare,sunt incasetate pt auto,in comparatie cu ce voia el sa faca.Asta nu inseamna ca e obligat sa foloseasca asa ceva...sunt destule scheme de comparatoare pe net,deci distractia e de partea lui,asta a fost doar o sugestie,fara a avea pretentia ca e cea mai buna. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 decat sa se apuce sa experimenteze fel de fel de scheme Am eu cateva variante reglabile care merg la marele fix, cu sub 12 piese! Doar ca pe 24V. Pt 12V, trebuie sa le recalculez.Asta e varianta de decuplare la o tensiune prea mare: viewtopic.php?p=1414868#p1414868 . Pt cuplare, trebuie doar rearanjate niste piese (fara a creste numarul lor!). Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Nu ma indoiesc sa nu fie montaje eficiente...numai stii ce ma omoara pe mine de fiecare data?Bagatul intr-o cutie,carcasa sau cum vrei sa-i spui.Fac un montaj in cateva minute si dupa aia muncesti o zi sa-i faci o cutie,care la auto trebuie sa fie si cat de cat etansa. De aia prefer lucrurile de gata cand e posibil. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Cea mai mica cutie tip doza electrica . Incape montajul si un releu. Mai greu de gasit insa (la hornbach). Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Pai si atunci vin si intreb,daca releul de dacie e gata incasetat,trebuie doar putin "cosmetizat"...nu e mai simplu?Si daca as vrea sa cumpar de la hornbach,n-as putea decat poate sa fac un drum la Bucuresti sau in orice alt oras unde au punct de lucru...la noi nu au Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Releul de dacie nu e tocmai incasetat: ii ies fel de fel de fire/borne. Si nu e nici pe departe izolat contra stropirii.Apoi, parca stabilisem deja ca nu poate fi folosit in aplicatia asta, decat daca se desface pt a fi modificat pt scaderea tensiunii, la care se mai adauga si tranzistorul necesar pt inversarea semnalului si terminam cu faptul ca mai trebuie si un releu de putere, care, cu siguranta, nu incape in carcasa originala a releului.Deci, pt o treaba bine facuta, acel releu de incarcare modificat, ar trebui bagat impreuna cu releul de putere intr-o carcasa, care sigur e mai mare decat cea pt montajul propus de mine (de vre-o 2 ori).De-a gata se poate cumpara un modul de DRL, de la diversi insi care le manufacureaza, cu tot cu cutii miniaturale (50% din solutia propusa de mine). Basca functii suplimentare (temporizare la pornire/oprire, luminiozitate reglabila etc), pt cele facute cu microcontrollere.Uite cat de mic e montajul propus (varianta de deconectare la subtensiune, pt acumulator descarcat): Link spre comentariu
Vizitator edy87 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 nu este vorba de cutie ca oricum montajul il bag in interiorul masinii,am sa incerc schema cu releul de dacie dar faza este ca mie nu imi trebuie sa fie anclasat releul cand pun contactul sa imi stea proiectoarele aprinse , decat in momentul pornirii motorului,am pornit si la interval de 1-2 secunde s-au aprins iar dupa ce opresc motorul se sting. Link spre comentariu
Vizitator edy87 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 deci ca sa ne intelegem mai bine eu m-am gandit:pun cheia in contact nu se intampla nimic,pornesc motorul si la interval de 1-2 secunde respectiv un 13,8v cand ajunge incarcarea in baterie sa anclaseze in releu care sa inchida circuitul catre proiectoare si sa il tina anclasat indiferent de tensiunea debitata de alternator sa zicem un 14.4v. iar cand opresc motorul alternatorul nu mai debiteaza curent tensiunea la borne scade (sub 13.8sau mai jos) releul sa se declanseze deschizand circuitul . Va multumesc mult si ma bucur ca ma ajutati. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum