tobi Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 sant realizari chinezesti,nu personale... Link spre comentariu
Aurel Iosif Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 6p14 nu-i la fel cu EL84, asa cum nici 6p3 la fel cu EL 34... orice-ati zice, orice-ati spune ...hîc ! icon_jook in orice configuratie le-ai lua...parrrreeeerea me' !.... icon_jook Link spre comentariu
zal Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Păi, 6P3S e din familia 6L6, cu fascicul dirijat, nu are treabă cu EL34 constructiv.Dar 6P14P e EL84, diferenţe sînt între toţi producătorii aceleiaşi lămpi, plus împrăştierea normală a caracteristicilor. Link spre comentariu
tobi Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 nu am experienta cu 6p14 si nici cu el84,care dintre ele suna mai ''tubey'" ? Link spre comentariu
zal Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 E aceeaşi lampă. Link spre comentariu
tobi Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 stiu,dar de exemplu intre lampi echivalente 4p1s/4p1l sau ecc82 tesla si ecc82 siemens am remarcat diferente in ce priveste detaliul si caldura sunetului. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 La cîţi producători au fost sau mai sînt, e normală o plajă mai largă de caracteristici. Doar constructiv analizîndu-le, sînt diferenţe mari între EL84 TFK, Tungsram, Tesla (3 variante), RFT (au produs inclusiv EL84 tipărite 6P14P ptr URSS, dar şi ptr mulţi vestici)... etc. Şi 6P14P a fost produs în cîteva variante.Aşa că... Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Februarie 10, 2014 Autor Administratori Partajează Postat Februarie 10, 2014 In sfarsit acum stiu de unde vine caldura sunetului la un amplificator pe lampi, trece prin filamentul fierbinte. :smt103: Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Posibil ca muzicalitatea să fie dată de tipul tubului triodă/pentodă/tetrodă... , modulaţia în curent pe sarcină ,distribuţia armonică(dependentă de sarcina dispusă în anod) ,reacţie negativă locală /globală slabă/puternică fară ,şi condiţiile în care apreciem muzicalitatea tubului contează SE ,PP , transformator de ieşire...fară ,sarcină (incinta/boxa ,spl , fr ... , difuzoare, filtre...,volumul incintei,tipul incintei compresie/deschisă ,bas reflex ,horn etc) şi nu în ultimul rând poate contează şi semnalul din intrare/sursa chiar şi natura/genul piesei muzicale atunci când apreciem muzicalitatea unui tub în raport cu altul(funcţie de percepţia noastră ,preferinţele noastre ,referinţa noastră...).Muzicalitatea unui tub pare o chestiune subiectivă(dependentă probabil chiar şi de filament încălzire directă/indirectă ,cc/ac...). Link spre comentariu
strombi Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Am tot urmarit discutiile dvs in acest topic despre filamente despre oscilograme etc etc,am auzit ca amplificatoarele pe lampi sunt ceva sublim ca nu se compara cu tranzistori sau integrate nici pe departe.Sper ca sa apuc si eu macar odata in aceasta viata sa audiez un amplificator pe tuburi in format stero.Asta ar fi ca o dorinta veche. Link spre comentariu
flomar60 Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Concluzia este ca...nu este nici o lampa mai muzicala decat cea care ti-a incantat sufletul la un moment dat...Tot respectul pentru parerile extrem de bine documentate, dar...subiectivismul are, in acest caz, partea lui frumoasa...Toti , cei pasionati de electronica, avem un amplificator, o melodie, o anume configuratie, care ni s-a lipit de suflet la un moment dat si a ramas acolo...Cred ca d-l Vasile va construi ceva cu lampa care i-a placut cel mai mult cum suna, pana la urma conteaza parerea personala...Si , uite-asa , am exprimat tot o parere absolut subiectiva... Link spre comentariu
milk Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 6L6…California sound…Din fericire detin un amplificator facut cu 6L6, si suna impresionant. De asemenea am facut si cu 6P3S, si dupa parerea mea, nu se compara. Depinde si ce fel de incinte folosesti, si mai mult de asta, depinde si cum asculti muzica. Si ca o concluzie personala, eu cred ca fiecare individ percepe sunetul intr-un alt fel, deci se pot face speculatii in ce priveste muzicalitatea unei lampi... Link spre comentariu
zal Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Dacă condiţiile de funcţionare a 6L6 (care din ele că sînt multe variante şi producători, unele cam departe de media lămpii) sînt identice cu cele ale 6P3S, rezultatul e foarte asemănător. Am probat pe ampliful meu universal ptr familia asta de lămpi: 6P3S vechi şi noi, 6P3S-E, 6L6 RFT, 6L6GC RCA şi Mazda, 7027A Magnavox şi 6P7C în loc de 807, toate cu 25mA Ia0 şi trafo cu Raa 5,6k. În afară de 6L6GC americane care sună ceva mai înfundat, restul nu am sesizat diferenţe.Mai rămîne să mă joc cu perechi din lămpi diferite pe acelaşi canal, dar nici aşa nu voi descoperi chestii teribile. Mă gîndesc la 6P3 antic tip pară cu 6L6G Fivre, sau 6L6 RCA metalică cu orice altceva. Aşa că nu comparaţi amplifuri diferite cu lămpi diferite, asta e boală audiofilă. Link spre comentariu
Terry34 Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 6L6GC americane nu vor suna ceva mai desfundat daca pui condensatoare PIO cu teflon? Link spre comentariu
zal Postat Februarie 12, 2014 Partajează Postat Februarie 12, 2014 Am bănuit că li se trage de la anozii negri. PIO cu teflon sînt răsuflaţi, acum se caută PIO cu monomeri gen styrol. Link spre comentariu
Postări Recomandate