Administratori Badman Postat Februarie 2, 2014 Administratori Partajează Postat Februarie 2, 2014 Sunt curios din experientele voastre care este cea mai muzicala lampa in sensul ca reda cel mai fidel semnalul si este buna de ascultat, nu de instrument.Daca ziceti si in ce configuratie este si mai bine... Link spre comentariu
hpavictor Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Exista una singura , EL84 .In PP este regina , iar in SE este neinvinsa . Are un mic dezavantaj : puterea dispata pe anod cam la limita inferioară ...In clasamentul meu , urmează aproape la egalitate 6550 si KT88 . Adică : Locul 1 : EL84 Locul 2 : 6550 Locul 3 : KT88 Evident , am exclus lampile exotice sau foarte rare ... Link spre comentariu
nicoalex Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 EL 84 in configurtie SE Link spre comentariu
daniels Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Din ce am ascultat eu mi-a placut lampa 6F3P+schema Valderama. Intr-o camera de 16mp e mai mult decat sufficient. Tot ca o parere personala, parca suna mai bine decat ECL82. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 EL 84 in configurtie SEDe ce ? un argument tehnic nu cred ca poate fi adus prea usor, de pilda PL504 trioda are caracteristicile mai echidistante ca a lui EL84 si ambele au pt clasa A SE si PP performante apropiate.Vasile a deschis un topic interesant dar raspunsul la "muzicalitate" nu cred ca poate fi gasit cu pareri, eventual o discutie despre spectrul armonic ar fi utila... Link spre comentariu
hpavictor Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Absolut corect , PL504 este o alta candidata pe lista noastră .Despre FFT discutam după selectia primara ! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 6P14P PP parerea mea Link spre comentariu
mila Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 1)E(P)CL805 SE triode mode2)EL34 SE pentode mode3)EL86 SE pentode mode4)Oricare de mai sus in PP triode mode Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Februarie 5, 2014 Autor Administratori Partajează Postat Februarie 5, 2014 Sa presupunem ca este o diversiune dar cum explici ca unele lampi se aud mai bine la anumute frecvente iar altele nu. Multi cu care am vorbit sustin ca fiecare lampa are "muzicalitatea" ei indiferent cum arata oscilogramele, specificatii si indiferent in ce configuratii le pui. Nici macar acelasi tip de lampi dar facute de producatori diferiti nu vor suna exact la fel.Chiar si tu afirmi ca sunt diferite deci nu-ti inteleg supararea. Despre dinamica lor e mult de vorbit dar poate deschidem un subiect sa dezbatem si slew rate-ul lampilor sau unu despre inelele alea de cauciuc ce se pun pe ele pentru "damping" Asta eram curios sa aflu, pareri. Tu nu ai niciuna, ai scris mult fara sa zici nimic. Link spre comentariu
THOMAS Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Cea mai muzicala lampa????? ...eu nu am vazut in datele de catalog trecut ca parametru "muzicalitatea" la niciun tub electronic,nici macar la cele proiectate pentru aplicatii audio (!!!). MUzicalitatea este data de intreg ansamblul ce constituie un amplificator,icepand de la stadiul de proiectare pana la realizarea finala si nu in ultimul rand,asa dupa cum a spus si Dorin (@dvb) si adaptarea intre tubul utilizat cu sarcina,cand spun cu sarcina ma refer la traductorul electroacustic (difuzorul/boxele),intre tubul final si aceasta sarcina exista acel OT care va dicta pana la urma si "muzicalitatea" lampi,ca sa fiu in acord cu dv. Cine are timp de studiu si experiente (inutile!),se poate juca cu un amplificator schimbandu-i cateva trafuri de iesire cu aceleasi Ra(Raa) lasand acelasi tub(tuburi) final(e),ascultand de fiecare data aceeasi muzica la un nivel la care sa nu oboseasca urechea si veti constata cat de "muzicala" va fi aceeasi lampa dar cu OT diferite. Ca sa-mi dau si eu cu parerea,cred ca un ansamblu-amplificator cu "muzicalitatea cea mai...", a fost unul cu 2A3 SE dar si unul cu KT120 SE,pacat ca eu nu am avut noroc de doua tuburi KT120 de buna calitate pentru amplificatorul ce-l aveam in constructie,iar imi aduc aminte si iar sunt dezamagit! Cine sta bine cu finantele poate cumpara/realiza amplificatoare cu 300B de la EML si cu asta se va linisti in ceea ce priveste "muzicalitatea". SE mai zvoneste pe net ca ECL805,pentoda din el conectata ca trioda s-ar apropia ca "sunet" de 2A3,postez caracteristicile,ce spuneti??? 2A3 sau ECL805 in acest caz SE,puterea este cam micuta! Cititi aici http://tubesusa.com/ELtubes.html ce spun cei de la EML referitor la sursele de alimentare pentru aceste SE-uri cu triode Link spre comentariu
adigh Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Cea mai muzicala lampa????? ... Cine are timp de studiu si experiente (inutile!),se poate juca cu un amplificator schimbandu-i cateva trafuri de iesire cu aceleasi Ra(Raa) lasand acelasi tub(tuburi) final(e),ascultand de fiecare data aceeasi muzica la un nivel la care sa nu oboseasca urechea si veti constata cat de "muzicala" va fi aceeasi lampa dar cu OT diferite... Asemenea exeriente nu sunt inutile. Nu fac decit sa puna in evidenta cit de mult si de diferit, chiar imprevizibil, distorsioneaza transformatoarele. Nu vorbim de muzicalitatea trafurilor ci de distorsiunile trafurilor. E la fel ca la microdetalii, nu sunt microdetalii ci microdistorsiuni. Trafurile neutre, care nu distorsioneaza, nu modifica sunetul. Muzicalitatea unei lampi nu e trecuta in dataheet dar din caracteristci se pot deduce distorsiunile. De multe ori avem trecute chiar in datasheet distorsiunile. O lampa e cu atit mai muzicala cu cit are mai putine ditorsiuni. Intr-o definitie posibila, muzicalitatea unui tub e inversul distorsiunilor ce le introduce. Atentie, vorbim de muzicalitatea tuburilor nu de muzicalitatea amplificatoarelor. Link spre comentariu
THOMAS Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Cea mai muzicala lampa????? ... Cine are timp de studiu si experiente (inutile!),se poate juca cu un amplificator schimbandu-i cateva trafuri de iesire cu aceleasi Ra(Raa) lasand acelasi tub(tuburi) final(e),ascultand de fiecare data aceeasi muzica la un nivel la care sa nu oboseasca urechea si veti constata cat de "muzicala" va fi aceeasi lampa dar cu OT diferite... Asemenea exeriente nu sunt inutile. Nu fac decit sa puna in evidenta cit de mult si de diferit, chiar imprevizibil, distorsioneaza transformatoarele. Nu vorbim de muzicalitatea trafurilor ci de distorsiunile trafurilor. E la fel ca la microdetalii, nu sunt microdetalii ci microdistorsiuni. Trafurile neutre, care nu distorsioneaza, nu modifica sunetul. Muzicalitatea unei lampi nu e trecuta in dataheet dar din caracteristci se pot deduce distorsiunile. De multe ori avem trecute chiar in datasheet distorsiunile. O lampa e cu atit mai muzicala cu cit are mai putine ditorsiuni. Intr-o definitie posibila, muzicalitatea unui tub e inversul distorsiunilor ce le introduce. Dupa definitia dv. luand datele de catalog pentru doua dintre cele mai clasice tuburi intr-un PP,adica un PP cu 2A3 si un PP cu EL84,care credeti dv. ca ar fi cea mai "muzicala"(lampa) dintre ele luand in calcul,ca transformatoarele de iesire sunt facute de cei mai buni producatori de trafuri din lume ??? Datele complete pentru aceste tuburi le gasiti pe net. Experientele de genul acesta sunt FOARTE inutile,iar motivatia a ceea ce am afirmat eu ati dat-o chiar dv.,adica ati spus ce am spus eu dar cu alte cuvinte. "Decir lo mismo de forma diferente",am zis bine cu ajutorul lui n'ea Gogu ???? Dar pana la urma nu depinde foarte mult si de gusturile fiecaruia ? Daca ar exista un aparat pentru masurarea "muzicalitati" (muzicalitatea fiind un parametru masurabil!) ar fi altceva,altfel cred ca totul este subiectiv. P.S eu am schimbat intr-un amplificator Pioneer SM-83 tuburile EL84 RFT (asa era echipat) cu EL84 TUNGSRAM (NOS),iar clientul nu a mai fost multumit de "muzicalitatea" amplificatorului,am fost nevoit sa caut EL84 RFT (NOS),iar de 6P14P-EV nici nu a vrut sa auda,imi spunea ca se aude intepat strident si fara Sound Stage. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Trafurile neutre, care nu distorsioneaza, nu modifica sunetul.In practica nu exista asa ceva. Si cum nu exista perfectiune fiecare producator incepe sa jongleze dupa cum crede de cuviinta pentru a "scoate" un anumit sunet care va face amplificatorul diferit de alte amplificatoare. Normal ca un deziderat pe care nu-l neglijeaza "jongleria" lor este procentul de distorsiuni pe care toti incearca sa il minimizeze. S-au vazut in FFT-urile lui lazaroiu cum se poate jongla cu raspunsul armonic (deci schema pana la traf) si pastrarea aceluiasi procent de distorsiuni ce are ca rezultat modificarea timbrului unui amplificator. Intr-o definitie posibila, muzicalitatea unui tub e inversul distorsiunilor ce le introduce.Asa cum am spus mai sus pot folosi aceeasi lampa, pot sa am acelasi procent de distorsiuni dar amplificatoarele au timbre diferit (doar spectrul armonic difera). Link spre comentariu
adigh Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Trafurile neutre, care nu distorsioneaza, nu modifica sunetul.In practica nu exista asa ceva. Nu spune banalitati. Sigur ca nu exista trafuri ideale dar se pot face trafuri atit de neutre incit urechea nu poate sesiza distorsiunile introduse.Fa bine si lasa username-ul pe care-l citezi, daca pui doar "citat" nu se intelege cui ii dai replica.Uneori trebuie cautat cu 2 pagini in urma. Multumesc. Link spre comentariu
hpavictor Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 OK .Hai sa definim ceea ce reprezinta termenul " muzicalitate " deoarece discutia tinde sa devina subiectiva ...@dvb a propus un prim criteriu : dinamica .Ce reprezinta dinamica ? Probabil , variatia intre semnalul minim discernabil ( tine de raportul semnal /zgomot total constructiv al amplificatorului ) si limita maxima de putere acceptata , dependenta de THD , adica pentru SE 8% iar pentru PP 3% si depinde 100 % de sursa de alimentare , puterea disipata pe anod , randamentul trafo out ( la Fminim si F max ) sau cuplajul cu sarcina etc . Opaaaa ... pai ce avem noi aici ? Doar lampi cu putere disipata medie sau mare GU50 , KT88 , 6550 , G807 , 6P3S ( E ), EL sau PL 500 / 504 / 509 /519 si echivalentele lor sovietice . Daca discutam de amplificatoare PP , in aceasta categorie se incadreaza si EL84 / 6P14P ( EV ) ca favorita . Desigur , si in amplificatoare SE paralel ( minim 2xEL84 / 6P14P ( EV ) !Deoarece KT120 & KT150 sunt controversate si putin raspandite ( inca ) , momentan nu le includem in aceasta categorie . Sau ... nu ? Link spre comentariu
Postări Recomandate