Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator eolian


Vizitator alex9691

Postări Recomandate

In spatiul care imi ramane nu pot sa bag nici multa sarma si e foarte complicat sa bobinez oferindu-i forma circumferintei rotorului.Daca maresc distanta la 5mm de rotor in mijloc si e de 0,5 mm la marginea bobinei fata de rotor oricum nu rezolv nimic.Mai ales ca grosimea rotorului e sub 1 cm, deci magnetii nu pot fi mai grosi de 5 mm. Deci si campul magnetic este respectiv de 5 mm.In cazul miezului se mareste campul de 10 ori, deci pot infasura sarma cat imi permite spatiul. Referitor la eoliana mea, e destul de maricica, construita din fibra de sticla si rasina (vezi Wavt versus wavt). Turbina are inaltimea de 220x100. cred ca 400 w va scoate cu usurinta

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • aureliu67

    9

  • validae

    3

  • rinaldoparaipan

    3

  • costinium6

    3

Avand in vedere acest tip de turbina care are un cuplu mai mare (cred eu, in acest caz) decat cel orizontal se poate compensa lipsa miezului cu marirea intensitatii campului magnetic prin folosirea acelor concentratoare de camp folosit la generatorul cu pale. Acest subiect s-a mai discutat pe forum.

Link spre comentariu

Cred ca ar fi mai indicat sa gasiti un generator mai eficient decat cel de motocicleta, acela are nevoie de turatii mari pentru functionare. Un motor de putere convenabila, cu turatie nominala cat mai mica, va putea fi usor transformat in generator.

Link spre comentariu

sunt constient de asta. dar pana construiesc un generator acceptabil vreau sa pot experimenta cu eoliana care o am . Mai ales ca e gratis deocamdata. Desigur munca este si ea timp (bani).Dar asta este alt aspect al problemei. Caut motor la 600rpm si cu putere de 4kw.ma gandesc sa montez magneti rotunzi de la difuzoare in rotorul unui generator auto.Aceiasi problema cu turatiile :(

Link spre comentariu

magnetii nu pot fi mai grosi de 5 mm. Deci si campul magnetic este respectiv de 5 mm.

Câmpul magnetic fiind o mărime vectorială, afirmaţia dv.este cât se poate de greşită. Şi din păcate nu e singurade acest gen.Dacă într-adevăr doriţi să obţineţi un rezultat practiccât de cât notabil, mai întâi de toate ar fi bine să citiţişi puţină teorie. E un sfat bine întenţionat, nu o dojană.
Link spre comentariu

Asa am citit la postarile anterioare, unde se arata cum sa construim un generator,desi in practica am observat ca tolele sunt atrase de la cativa centimetri.. recunosc ca nu am studiat magnetismul si modalitatile de calcul a campului magnetic. am luat de buna ce scrie pe forum.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator paulinu

Salut. O intrebare in legatura cu alternatorul/generatorul de dacie, din cate observ are iesire trifazata, deci as putea sa il conectez la un aparat de sudura cu bobina toroidala trifazata? Pentru ca din teoria care am invatat-o in scoala stiu ca se pierde energie prin transformare. Deci de ce sa nu ne folosim direct de tensiunea trifazata care iese din generator; intr-un traf trifazat ridicator cu secundar monofazat. Asa nu se mai pierde energie, bine este o pierdere desigur. Dar decat sa folosesc c.c. si transformat in c.a. apoi ridicat deja se pierde mai multa energie. (doar imi spun parerea)

Editat de paulinu
Link spre comentariu

Fiindca acea tensiune trifazata care iese din generator are frecventa variabila.

La frecvente sub 50Hz(pentru cat a fost conceput) traful are randament foarte mic.

Link spre comentariu
Vizitator paulinu

Ok. Deci raman la varianta de baza. Ca sa nu ma complic cu modificarea generatorului vreau sa controlez tensiunea pe rotor. M-am gandit sa folosesc un TL431 (sau ceva de genu) care la randul lui controleaza o bobina la un releu. Rotorul va fi alimentat cu 2V si cand incepe sa bata vantul tensiunea pe iesire va creste indeajuns sa activeze bobina si sa comuta pe un regulator care va regla tensiunea pe rotor in comparatie cu tensiunea de iesire. Desigur vor si niste limite cand tensiunea pe rotor va fi prea mare bobina de la releu de va dezactiva si va fi iar alimentat rotorul cu 2V. Cam asta ar fi ideea mea pentru o eoliana, pentru inceput.

Link spre comentariu

Tine cont de doua aspecte:

-Un alternator auto incarca la turatii mari, peste 900-1.000rpm, greu de obtinut de la o eoliana.Exista si varianta de booster, dar e mai complicata

-Zici ca "cand tensiunea pe rotor va fi prea mare bobina de la releu de va dezactiva si va fi iar alimentat rotorul cu 2V".Total gresit:daca lasi eoliana in gol se va supratura.Cuplarile/decuplarile releului in sarcina ii omoara contactele.Gandeste-te la ceva static, cu mosfeti.

Editat de rinaldoparaipan
Link spre comentariu
Vizitator paulinu

Mda ... stiu ca astea auto incarca la turati mari. In zona in care stau vantul este prezent cu peste 3m/s cam tot timpul. bine in principal  asta se rezolva nu cu probleme asa mari. In special partea electrica este mai complicata.

Totusi as vrea sa vad o eoliana facuta de cineva in actiune si sa vorbesc cu acea persoana. A spus cineva ca arcadius este din zona tulcea. I-am trimis un mesaj dar la profil spune ca ultima activitate este iul 09 2010.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări