rus_dorin Postat Februarie 1, 2014 Partajează Postat Februarie 1, 2014 Buna tuturor, O intrebare legat de motorul trifazat legat la 220 V (monofazat). Cat isi pierde din randament motorul in acest caz? Ms Link spre comentariu
validae Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Vezi ca pe eticheta ai specificat curentul la 380V si la 220V si Cosinus fi.Faci puterea inmultind U x I x Cosfi Unde U e tensiunea, I e curentul si Cosfi defazajul motorului. Cea mai mare putere o obtii in configuratia triunghi, dar pornirea motorului e mai grea.Va trebui sa montezi si condensator ca sa creezi a treia faza.Sunt topicuri dedicate in care se explica detaliat acest lucru.Cauta ,,Alimentarea motorului trifazat la 220V,, Link spre comentariu
sla Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Am impresia ca intrebarea se refera la "care este puterea nominala a motorului trifazat alimentat in monofazat", nu la randamentul efectic. Randament inseamna raportul dintre puterea utila ( la arbore)/puterea consumata.Un motor trifazat pe eticheta caruia scrie ca tensiunea nominala este 230/400V poate fi utilizat alimentat in monofazat, la 230V, daca bobinajul se leaga in triunghi ( pe placa de borne, motorul fiind prevazut cu o placa cu 6 borne si 6 cabluri) si se monteaza un condensator, intr-o schema care s-a dat de nenumarate ori pe acest forum. In acest caz puterea nominala a motorului monofazat va fi max. 80% din puterea motorului trifazat. Capacitatea condensatorului care trebuie pus este de 80microfarazi/kW util (monofazat). Trebuie remarcat ca cuplul de pornire al unui motor monofazat este de cca 3 ori mai mic decat cuplul de pornire al unui motor trifazat. Daca la un motor trifazat cuplul de pornire este de 1.6...2.2xcuplu nominal, la un motor monofazat cu condensator permanent culul de pornire este de 0.55-0.65xcuplu nominal. Ca sa se imbunatateasca cuplul de pornire se poate utiliza un condensator de pornire suplimentar care va avea capacitatea de doua ori mai mare decat capacitatea condensatorului de lucru ( permanent), care trebuie cuplat doar in perioada pornirii.Randamentul unui motor electric depinde de marimea motorului si de turatie, acesta creste cu cresterea puterii motorului (gabaritul motorului) si turatia acestuia ( motoarele asincrone avand turatiile sincrone de 3000, 1500, 1000 si 750rpt/min). Motoarele monofazate au randament mai mic decat motoarele trifazate. In concluzie, nu prea e indicat sa se utilizeze motoarele trifazate alimentate in monofazat, daca ne gandim la randamentul "la propriu" sau "la figurat", mai ales daca se foloseste pentru actionari in perioade lungi (multe ore/zi). Un motor trifazat este optim pentru retea trifazata si are randamentul cel mai mare in jurul puterii nominale (inscriptionate pe placuta indicatoare a motorului), daca motorul este proiectat bine. Daca este supradimensionat ( este mai greu si are mai multe materiale in el decat ar fi necesar pentru puterea sa) randamentul optim, cel mai mare, il are la o incarcare peste puterea sa nominala. Un motor subdimensionat ( cum sunt in general motoarele chinezesti) are randamentul optim sub puterea sa nominala. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum