Vizitator ronin13 Postat Ianuarie 27, 2014 Partajează Postat Ianuarie 27, 2014 Salutare,Mi-a placut mult expresia de mai sus, pe care am intalnit-o la o marca de trepiede foto. Cred ca reprezinta o realitate si in cazul echipamentelor radio, din cauza pretului deloc de neglijat.Nu sunt radioamator. Ma gandesc serios sa invat si sa incerc sa-mi iau autorizatie pentru clasa III.Va rog sa ma indrumati pentru prima mea achizitie. Ma intereseaza o statie portabila, pe care sa o pot lua intr-un rucsac pe munte si in afara de pret mi se pare foarte ok Yaesu VX-6R care este foarte laudata in review-uri. Este cam scumpa si inca nu stiu cum rezolv cu bugetul. Cu permisiunea Dvs. as vrea sa reformulez ce ma intereseaza de fapt:- ma intereseaza o statie radio portabila cu scopul de radio scanner, cu o sensibilitate destul de mare ca sa pot receptiona comunicatii necodate din toate benzile (capabilitatea RX 0.5-999MHz este foarte atractiva pentru mine)- ma intereseaza o statie radio portabila cu care, in caz de nevoie sa pot transmite pe distante pana la 10-20km in camp deschis (nu stiu daca pmr446 sau cb-ul este ok pentru asta- daca ce am scris mai sus, nu se poate realiza cu pmr446 sau cb (in contextul statiei portabile), atunci ma intereseaza foarte mult sa-mi iau autorizatie de radioamator cel putin clasa III- atunci cand devin radioamator "cu acte in regula", nu as vrea sa fi dat deja 500-700 ron pe o statie pmr/cb, urmand sa dau inca vreo 900-1000 ron pe o statie mai buna.Multumesc pentru ajutor,Cristian Link spre comentariu
YO8CDQ Postat Ianuarie 27, 2014 Partajează Postat Ianuarie 27, 2014 Ca sa devii radioamator de emisie-receptie, i-ti trebuie o autorizatie, eliberata de ANCOM. Aceasta autorizatie se da pe baza unui examen, la inceput, pentru incepatori clasa a iii-a. Ai timp destul sa strangi niste bani ca sa-ti cumperi o portabila, dar mai intai trebuie sa te autorizezi. Link spre comentariu