Vizitator Andrei55 Postat Ianuarie 30, 2014 Partajează Postat Ianuarie 30, 2014 Multumescxmult. Link spre comentariu
Ticu Postat Ianuarie 30, 2014 Partajează Postat Ianuarie 30, 2014 Atentie, e si o greseala pe acel forum: cineva zice ca rezistenta de 12W la 12V este de 1 ohm, ceea ce nu e adevarat.Poti calcula curentul I pornind de la puterea P si tensiunea U:I=P/U= 12 Watt / 12 Volt = 1 Amper (aici e confuzia)Dar rezistenta R este R=U/I= 12 Volt / 1 Amper = 12 ohm. Pe de alta parte, observa ca suprafata rezistentei oferite de firma este cam 100 cmp= 1 decimetru patrat, incalzita cu puterea de 12 Watt.Tu ai o suprafata de 3,14 x (raza)^2 = 27 dmp. Ar rezulta o putere necesara de 12x27= 324 Watt.Totusi, avand in vedere ca nu trebuie sa invingi un curent de aer rece de 100 km/ora cum se intampla la automobilul in mers, poti scadea de cateva ori aceasta putere, de exemplu la 100 Watt.De la un acumulator de 12V (uzual atasat unor panouri solare cum zici), curentul necesar ar fi 100/12=8,3 A, iar rezistenta ar trebui sa fie R=12/8=1,5 ohm.In 12 ore consumi energia E = putere x timp, adica E= 100 W x 12 ore = 1200 Watt ore (Wh), adica descarci doua acumulatoare medii de automobil. Link spre comentariu
Ticu Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 Un exemplu de maini indemanatice: http://www.schematics.ro/Projects/ElectricBoots.aspx El isi propune 4 watt pe fiecare talpa, la 3,7V adica 1,1 A ceea ce inseamna 3,4 ohmi. Lungimea firului pentru o talpa 0,5m - deci sarma de 7 ohm/m. Niste modele industriale: http://www.webcarblog.ro/branturile-inc ... hermacell/ http://www.hit.ro/stiinta-generala/Colu ... e-centrala Link spre comentariu
Vizitator Andrei55 Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Dupa parerea voastra, o rezistenta electrica de nichelina cu aria firului de 0.18mm2 suporta aproximativ 30 W (12V *2.33A-curentul necesar)?Multumesc. Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 O recomandare dintr-o carte mai veche zicea "Pentru aparate de incalzit, in functie de materialul sirmei si conditiile de functionare, densitatea de curent este 8-20 A/mm2". Desi eu masor 33 A/mm2 la rezistenta de la resoul meu de 220V/500W si care se inroseste bine. Aveti cam 12 A/mm2, deci va incadrati in recomandari. Dintr-un catalog de elemente de incalzire: http://www.riken-kankyo.com/en/pdf/PYRO ... log_en.pdf unde PX-N1 ar fi un sort de nichelina uzual, vad ca la diametrul de aproape 0,5 mm cat aveti dv. si curentul de 2,3 A sarma poate ajunge spre 3-400 grade C. Va trebuie deci o izolatie care sa reziste la cateva sute de grade in locul unde vine in contact cu rezistenta. Link spre comentariu
Vizitator Andrei55 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Mulumesc mult,Ticu!O ultima intrebare: ce fel de termostat as avea nevoie sa masor temperatura de pe suprafata oglinzii?....poate ati intalnit in aplicatiile voastre...adica in cazul lunetei se opreste de la buton insa stiu ca se opreste si singur...unde o fi montat senzorul/termostatul respectiv si cum arata?...poate pot pune si eu unul in aplicatia mea.Multumesc aniticipat! Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 La termostate pentru oglinzi auto nu am experienta; poate ne ajuta un coleg de forum.In spatele oglinzii, alipit de suprafata, poti fixa un senzor de temperatura.Ai putea folosi un contact cu bimetal (simplu dar nu prea precis) sau senzorul (termistorul NTC) unui montaj electronic (termostat) care actioneaza un releu care are un contact care la temperatura ridicata se deschide si intrerupe alimentarea rezistentei.Exemple:1. Bimetal (deschide la 30 grade, inchide contactul la 15 grade)2. Kit termostat reglabil intre 5-35 grade, alimentare 12V, iesire pe releu;sau mai ieftin dar neasamblat (piesele in punga).Linkurile ti le dau pe mp, fiindca aici se considera reclama comerciala.Mai poti sa construiesti termostatul respectiv, cam la acelasi pret; spune si caut o schema. Link spre comentariu
Vizitator Andrei55 Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Multumesc!...mi-au fost de foooarte mare ajutor toate informatiile Link spre comentariu
Vizitator Andrei55 Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Inca o nelamurire: pot lega termostatul direct la regulator sau imi trebuie neaparat un releu intre? Multumesc Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Bimetalul il legi ca in schema din stanga, iar termostatul electronic (cu releu in interior) ca in schema din dreapta.Atat bimetalul, cat si contactele releului rezista la curentul de 2,3 A (de fapt tin la vreo 10 A). Link spre comentariu
Vizitator Andrei55 Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Multumiri de toate felurile! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum