GEO 53 BN Postat Noiembrie 8, 2014 Partajează Postat Noiembrie 8, 2014 O solutie ieftina si la indemina oricui, poate fi o bucata de material textil suficient de mare incit sa acopere parbrizul.Eu folosesc aceasta metoda antiinghet, de multi ani.Eu zic,ca este destul de periculos pentru parbriz sa "proiectezi"un jet de aer fierbinte pe el.Poti avea surpriza fisurarii parbrizului. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 8, 2014 Partajează Postat Noiembrie 8, 2014 Esential e sa poti sa-l faci fierbinte in primele minute de functionare,pt ca de adus la temperatura optima nu cred ca ar fi chiar o mare problema. Gheata de afara o rezolv cu un pet cu apa de vara,aia nu ridica probleme(cel putin pt mine),desi am vazut ca au aparut niste "carpe" din material ca de parasolar ce se monteaza pe exterior pt a evita inghetul,si cica dau rezultate.Aburirea de regula apare la interior de la respiratie,nu e vorba de aer pe recirculare sau alte chichite.La -25 grade,ingheata aburul din respiratie pe parbriz pana incepe sa dea caldura...cred ca asta era problema pusa initial. Dar aici ca si la tir,se mai trage si pe langa tinta Link spre comentariu
Vizitator Dohn Joe Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Caldura disponibila ar fi garla. Desi 75% din banii pe care ii platim pe benzina se transforma in caldura care se pierde degeaba in exterior, nu avem caldura pentru parbriz. Suntem asa de eficienti in secolul 21 incat in mod asemanator in case inca ne incalzim cu apa calda transportata prin kilometri de tevi, care apa calda incalzeste metalul caloriferelor, care metal radiaza caldura pentru a incalzi aerul, care aer ne incalzeste pe noi... Mda... obisnuinta moare greu. Platim ca lemmingii o poala de bani pe benzina (apropo, benzinarii au aflat ca pretul petrolului a scazut cu 40% ? ca ei au scazut pretul doar cu 10%) si trebuie sa ne punem iarna carpe pe parbriz. Scuze de off-topic partial, m-am ventilat putin. Cred ca pana ce fabricantii auto se vor gandi sa faca un schimbator de caldura folosind caldura (nu gazele!) esapata degeaba pentru o incalzire rapida a habitaclului, nu ne ramane decat sa 'starpim' umiditatea din aerul care face condens si 'abureste' geamurile. Avem nevoie de un chimist care sa ne lamureasca ce substante extrag umiditatea si de asemenea ce substante impiedica condensul pe geam. Nu va grabiti inca sa cumparati spray de dezaburire de la magazin sau sa puneti pungute cu silicagel pe langa parbriz. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Sigur sint colegi care au avut DACIA aceea veche,batrina.Sigur a-ti vazut ca pe galeria de evacuare era un fel de "captator de caldura",cam rudimentar ce-i drept ,care avea un furtun din aluminiu legat la filtrul de aer.Caldura captata avea rolul da a impiedica formarea ghetii in carburator pe vreme rece si aerul incarcat de umiditate.Cred ca dupa 2-3 minute de functionare a motorului,galeria de evacuare se incalzeste suficient de mult incit aerul care trece peste galerie sa poata fi folosit pentru incalzirea parbrizului.Mai departe,depinde de ingeniozitatea si imaginatia fiecaruia. Link spre comentariu
andu2008 Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 S-au inventat si sprayrile pt dezaburire ( cureti bine geamurile , pulverizezi pe o cirpa curata si stergi - nu faceti greseala sa pulverizati direct pe parbriz ca pina se usuca face dire cere te interveaza seara cind vine cineva din sensul opus cu farurile aprinse ) si este chiar eficient. Pt exterior, sunt altele care topesc gheata si in cele 1-2 minute de stat pe loc pina se stabilizeaza motorul este numai bine. Nu consumi curent din acumulator care si asa saracul este solicitat din greu iarna. Link spre comentariu
Vizitator Dohn Joe Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Nu va grabiti inca sa cumparati spray de dezaburire de la magazin S-au inventat si sprayrile pt dezaburire Pe bune? Uau... Link spre comentariu
andu2008 Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 Da, recunosc ca formularea este fortata. De fapt impiedica aburirea. Link spre comentariu
Vizitator Dohn Joe Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 Nu te-ai prins. Am vrut sa-ti arat ca mentionasem deja ca o solutie posibila sprayul pt impiedicarea aburirii geamurilor. Apoi ai venit tu si ne-ai anuntat triumfator ca ele s-au inventat... Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 11, 2015 Partajează Postat Ianuarie 11, 2015 A mea are buton de uscator de aer. Dezabureste tot ce misca in cateva minute. Ghiciti cum face? Simplu, porneste AC, printre altele, amestecat cu aer cald, evident (nu stiu daca in cazul asta particular, pune pe recirculare)... si nu usuca doar un geam, usuca tot. A doua, cum a spus un coleg mai sus, nu se tine pe recirculare, daca excludem AC. Secretul consta in reducerea nivelului de umiditate din habitaclu. AC-ul il condenseaza pe serpentina, si-l varsa afara. Link spre comentariu
Vizitator MIVI Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 Si ... porneste AC-ul la -10 grade (spre ex) ? Ca metoda este clasica dar sub 4 grade nu se prea "urneste" compresorul (la cele mai multe auto). Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 Pai, hai sa judecam putin lucrurile. Toata instalatia e in compartimentul motor+interiorul automobilului, radiatorul AC se regaseste in "acelasi plan" cu radiatorul de racire al fluidului. Cel putin la mine, la o cursa de 20min, tot ce-i zapada/gheata pe capota motorului, face pasi... Eu n-am pomenit niciodata la a mea, sa nu-mi porneasca/mearga compresorul, pe "uscator", iarna... ba mai mult decat atat, cand opresti motorul, in parcare, are un buton care, la apasare, recupereaza energia reziduala din motor, si incalzeste inca 20 minute in habitaclu. Deci, unde sunt acele -10 grade? Poate afara... Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 24, 2015 Partajează Postat Ianuarie 24, 2015 Problema nu e dupa 20 min de rulaj ci in primele minute(2...3) de la pornire.Dupa 20 min de birjarit prin targ pana si babatia de dacie se dezmortea si usca geamurile,mai ales ultimul model de bord,chiar facea treaba cu caldura.Ce se intampla dupa ce opresc motorul iar nu e relevant,de regula cand il opresc,cobor din masina si ma duc unde am treaba,nu stau sa recuperez caldura reziduala din motor.Daca am de stationat 10 min stau cu motorul pornit si am rezolvat treaba,oricum ceea ce recupereaza in cele 20 min trebuie acoperit la urmatoarea pornire,care daca e situata in timp relativ scurt,ce iau pe mere,dau pe pere.Din cate am vazut si la marci serioase,tendinta e de a folosi curentul pana motorul intra in regim si e capabil sa dea caldura spre folosinta.Ca acel electric produce aer cald sau incalzeste lichidul de racire(implicit motorul)e la discretia fabricantului,dar raman solutiile cele mai la indemana de abordat.Scaunele incalzite sau parbrizul incalzit sunt optionale care ajuta dar nu rezolva...Si cum aerul e mai usor de incalzit decat apa,cred ca sursa de caldura electrica in instalatia de clima e solutia cea mai buna deocamdata.Asta raportat la clima de la noi,altfel sunt surse de caldura independente de instalatia masinii(sirocou)si ai caldura instant in cantitate mare fara probleme...dar daca noi montam asa ceva ce sa mai faca cei din Siberia?. Link spre comentariu
one Postat Februarie 5, 2015 Partajează Postat Februarie 5, 2015 (editat) Pentru dezaburire se porneste aerul conditionat, se da pe aer de afara, se directioneaza aerul spre parbriz (simbolul de dezaburire) si se da pe aer cald. Nu se recircula, normal aerul conditionat nici nu ar trebui sa porneasca daca ai selectat simultan dezaburire si recirculare. La fel nu porneste daca ventilatorul e la zero. Explicatia este urmatoarea: prin racire, condenseaza umiditatea din aer (se satureaza), apoi prin incalzire umiditatea relativa devine si mai mica si bineinteles presiunea de vapori, astfel apa condensata pe parbriz se evapora imediat. La masinile care nu sunt dotate cu aer contitionat se sterge parbrizul cu carpa si apoi se da caldura puternic. Editat Februarie 5, 2015 de one Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 5, 2015 Partajează Postat Februarie 5, 2015 La unele automobile, sunt guri de ventilatie si in alte locuri decat in bord. Cazul meu, sub scaunele din fata, la altele in usile din spate, sau in stalpii B, etc. Evident ca in cazul asta, pe functia "uscare", nu mai stiu cum se numeste in germana, si nici nu gasesc sa va arat simbolul, in mod absolut porneste AC impreuna cu caldura. Evident ca are alt randament la uscare, daca ataca pe mai multe fronturi. Parbriz, bord laterale si central, picioare fata, picioare spate, etc. Link spre comentariu
Vizitator aeon07 Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 eu am clima automata si un buton "dezaburire" apas pe el si in cateva minute se usuca toate geamurile pe interior (ventilatia porneste la maxim, compresorul zice ca e "ON", dezaburie luneta porneste automat) caldura nu prea se simte (diesel), dar geamurile se usuca ok Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum