Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sistem de dezaburire auto


Vizitator dan_ro28

Postări Recomandate

Vizitator dan_ro28

stie cineva cum s-ar putea incalzi parbrizul la un auto care nu are din fabrica acesta optiune?am vazut a cineva un fel de aparat cu un cooler de sursa de calculator si mai multe rezistente dar parea inestetic si incomo.....respectiv arata urat in masina.stiu ca in comert sunt unele care promit dezaburirea parbrizului dar din pacate nu sunt asa de eficiente.astept pareri dar mai ales scheme complete.multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • andu2008

    2

  • GEO 53 BN

    2

  • pop_ady44

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator dan_ro28

eu as vrea ceva care s-ar putea monta in autoturisme.....nu stiu ce aveau tv dar presupun ca era ceva rudimentar care nu prea era eficient...zic si eu nu am vazut.

Link spre comentariu
Vizitator dan_ro28

am vazut si eu asa ceva insa nu mi se pare o solutie..... eu m-am referit la ceva precum este dezaburirea pe luneta adica cu un circuit din acela lar mai bine conceput ca asa nu se vede nimic prin parbiz cu liniile alea

Link spre comentariu

Schimba parbrizul cu unul prevazut cu sistem de incalzire si ai rezolvat-o.Nu ai ce sa pui pe el in asa fel incat sa nu te incurce la vizibilitate,sa arate estetic si sa fie si eficient.Pocnitorile alea cu ventilator fac orice numai nu dezaburesc.O alta solutie ar fi sa-ti montezi incalzire auxiliara electrica.Da aer cald instant,dar tot dureaza mai mult decat cu parbriz incalzit(spun asta,pt ca eu mi-am montat asa ceva,pt confort si e adevarat ca si dezaburesc parbrizul mai repede decat fara,dar nu la fel de repede precum luneta).Avantajul ar fi ca e mai ieftin(sau nu,depinde ce ai in vedere).In ambele cazuri trebuie sa tii cont de incarcarea cu sarcina a alternatorului,masinile prevazute din fabrica cu asa ceva au alternator mai potent(am in vedere incalzirea electrica auxiliara).

Link spre comentariu

Obrazul subtire,cu cheltuiala se tine...ai impresia ca daca improvizezi ceva care sa fie alimentat la bricheta iti va merge mai bine sau macar decent?Iti spun eu ca e pierdere de timp si bani.Un sistem electric de incalzire/dezaburire daca il concepi sub 350...400W e degeaba,va face treaba tot atat cat un vant de baba.Iar la asemenea putere(sau mai mare),iti va trebui instalatie dedicata,dimensionata corect si amplasata pe masina cat mai profesional,asta doar in ideea ca nu vrei sa-i dai foc(e drept ca in cazul asta nu-ti va mai trebui o alta sursa de caldura).De fapt tu la ce solutii te-ai gandit?Ce ai in vedere in asa fel incat cu 100W sa iesi din situatie?Atat timp cat legile fizicii nu se vor schimba,ma tem ca fara sa consumi,nu vei putea produce...n-am auzit de un sistem miraculos care sa-ti dezghete parbrizul(implicit habitaclul masinii) fara sa consume nimic(nici macar finante).De regula cand vrei sa aplici la tine un asemenea proiect,vezi ce alternative ai,si daca vrei sa rezolvi neaparat,nu mai conteaza cati bani investesti,o rezolvi si gata.Mergi pe cai batatorite,pt ca a experimenta fel de fel de solutii,inseamna timp pierdut,bani cheltuiti,si te prinde primavara.De altfel,asa ceva se face vara,cand e cald si bine,si orice sarma se aseaza corect pe masina...acum ma tem ca e cam tarziu pt asa ceva,si am curaj sa tin un pariu cu tine ca daca nu schimbi parbrizul,orice alta solutie nu o vei putea realiza pana da caldura,si atunci vei spune ca nu mai e nevoie :rade:

Link spre comentariu

Vezi Loganul diesel ( si cel benzinar 1,6 16v ) au un sistem de " incalzire auxiliara " ( asa il numesc ei ), are un grup de 2 rezistente, alimentate cu doua relee, printr-o siguranta de 80 A ( ! :nebunrau: ! ), comandate de ecu injectie, la temperaturi joase le cupleaza treapta 1, treapta 2 sau impreuna in paralel ( fct de temperatura ) pina se incalzeste apa din motor, pe urma le decupleaza.Din proprie experienta sa stii ca face fata la ger, practic incalzeste instant aerul suflat de aeroterma pe geam. Deci daca ai Logan, e cea mai buna solutie, aplicata de fabrica, fara improvizatii sau alte-alea.

Link spre comentariu

Ba cu siguranta are(cum am si eu) numai ca pana se incalzeste motorul nu prea face treaba.Daca ai -15 grade afara(nu mai spun de temperaturi mai joase),iti trebuie cateva (zeci) de minute bune sa se dezmorteasca motorul,mai ales daca e diesel,dar nici benzinarul nu da caldura instant,chiar daca se incalzeste mai repede decat un diesel..

Link spre comentariu

asa este, loganul 15 dci are o rezistenta electrica chiar langa caloriferul din habitaclu. cand este f frig afara si motorul rece, acesta este pornit automat si ventilatorul iti impinge aerul incalzit de rezistenta. acelasi sistem il are si skoda octavia2. de astea 2 modele stiu sigur pt ca am avut treaba cu ele. am mai auzit niste povesti cum unii bagau ceva rezistente de fierbator ori cele de incalzire a apei de la masinile de spalat, direct in baia de ulei a motorului. vorbesc de masini mari care iarna trebuia sa faci focul sub motor pt a porni.

Link spre comentariu

Si la ford este acest sistem,doar ca sunt echipate doar masinile destinate tarilor cu clima rece,la noi cred ca sunt doar la cerere.Avantajul este oricum de partea utilizatorului,pt ca locul exista deja,doar trebuie echipat,ceea ce nu-i putin lucru.Oricum,cine isi inchipuie ca poate face acest sistem cu cativa firfirei,mai ales daca nu are posibilitate sa-si faca singur anumite lucrari,se inseala.De meritat,merita,pt ca se obtine aer cald instant si motorul intra mai repede in regim termic normal,indiferent de temperatura exterioara..O solutie ieftina pt dezaburire,de fapt cea mai ieftina posibil ar fi achizitionarea din comert a unei lavete(sau daca prietena poarta chilotei din bumbac,mai bine si mai ieftin) si stergerea periodica a parbrizului pana incepe aeroterma sa dea aer cald. :rade:

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

dorule la faza cu chiloteii , am bufnit in ras putin , insa si respectivul e mofturos rau , baga cheia in contact si pleaca , hai bre sa no mai aburim atata ca ne trebe aeroterma , poi cat cheltuim pe 100ml de benzina pana cand se incalzeste motorul , eu am un dizel batran din97 , si va zic sincer daca il pornesc cu 2 minute inainte de a pleca pot zice ca parbrizul in maxim 2 minute incepe a se dezaburi , de dezghetat e minim 4 minute asta cand e frig rau afara .(eu prefer de cu seara sa arunc un tzol pe parbriz )

 

bine metode sunt multe , dar una din solutii e modificarea aerotermei  si a instalatiei aferente auxiliare , dar totul trebuie proiectat conform normelor de siguranta , sa nu uitam insa ca imediat dupa ce pornim motorul bateria va fi ceva mai descarcata si alternatorul intra in lucru pentru a incarca bateria , astfel nu prea putem solicita alternatorul sa imi incalzeasca si rezistentele auxiliare din aeroterma . dar un 20 amperi poate putem trage lejer in functie de alternator, asta fiind un 240wati  .ce sare de 20 amperi eu zic ca nu se merita .

insa problema aburirii parbrizului e ca unii nu prea stiu a folosi sistemul de ventilatie al masinii, dau ca berbecii recirculare(ca de se incalzeste mai repede) si tot ce inseamna vapori de apa , inclusiv cei din respiratia pasagerilor , raman in habitaclu , puneti domnilor comutatorul pe ventilarie fara recircularea aerului , si veti vedea ca nu mai aveti geamurile aburite dimineata , dupa oprirea autoveviculuilui  mai lasati usile deschise pentru a se aerisi masina , voi nu vedeti ce prosteala e cu termopanele astea transpira de te doare capu oare de ce?

spor

Editat de vfp_marius
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări