Florin berdila Postat Martie 17, 2014 Autor Partajează Postat Martie 17, 2014 Acele vârfuri de la şpirale de beton care sunt din vidia se pot folosi şi la cuţite de strunjit pe strung? Link spre comentariu
tommymd Postat Martie 17, 2014 Partajează Postat Martie 17, 2014 decat sa va chinuiti sa le faceti din burghie sau altceva, care dupa utilizare pot avea placuta crapata sau noi costa chiar mai mult decat un cutit de strung, mai bine le cumparati de pe un site de scule, sunt preturi intre 5 si 15 lei, si de calitate destul de buna. Eventual cineva care are mai multe pe acasa sau care poate merge intr-un targ de vechituri sa va achizitioneze cateva si sa vi le trimita... Link spre comentariu
fenobarbital Postat Martie 17, 2014 Partajează Postat Martie 17, 2014 De ce le facem? - pentru ca stim cum. De vinzare se gasesc cutite uzuale cu placute P10 P20 P30; sa vedeti cum finiseaza o placuta H10T lipita si ascutita corespunzator, pe un strung din categoria "nu sepoate face nimic pe el".Sa vedeti ce bine mi-a prins indemanarea dobindita cind a trebuit sa fac un virf de centrare la un cap divizor si l-am facut din carbura. Cu pastilele de la un disc de circular mi-am facut virfuri la un compas de care sint foarte multumit, inainte cind nu avea virfuri din carbura imi venea sa-l arunc.Pastile peste 4 RON nu am cumparat niciodata. Pastilele de la burghiele mari se dau jos foarte usor, sint subtiri si de aceea se pot forma si ascuti foarte usor. Desi granulatia pulberii nu este cea potrivita, diferenta dintre un astfel de cutit si unul de HSS nu mai are rost sa fie comentata.La nivel de amator/mic meserias/intreprindere mica, intotdeauna va fi rentabila si indicata aceasta practica in industrie domina placutele amovibile pentru ca acolo se cere productivitate indiferent de costuri. Eu recunosc ca nu am cumparat niciodata cutite cu pastile amovibile la pretul lor real pentru ca pur si simplu nu-mi vine sa dau 50-100 eur pentru un cutit si 10 pastile. Link spre comentariu
tommymd Postat Martie 17, 2014 Partajează Postat Martie 17, 2014 Raspunsul meu era pentru domnul Florin. Sunt convins ca unii fac cutite bune.Nu cred ca are cunostintele necesare pentru asa ceva si cel putin pentru inceput eu recomand cutite gata facute. Eu am vazut cutite la care a sarit pastila, fie ca nu a fost suficient borax si a oxidat in timpul lipirii, fie ca nu s-a relizat sudura la temperatura necesara.Eu am gasit intr-un targ un cutit cu placute amovibile cu 10 lei si 20 placute de rezerva cu 2 lei. cred ca se saturase omul de munca si a vandut repede tot ce-i amintea de asa ceva. Oricum inclusiv pe site-urile de anunturi se gasesc cutite detul de bune, mai ales pentru cine este la inceput de drum si nu stie din ce material sa fie portcutitul, care nu-si poate freza corect suprafetele sau care nu stie cum se ascute apoi acel cutit.Am vazut pozele pe care le-ati postat. Poate ma insel dar ati alamit cu lampa de gaz? Am incercat si eu si nu mi-a iesit. Link spre comentariu
fenobarbital Postat Martie 17, 2014 Partajează Postat Martie 17, 2014 Tot felul de legende-industriale (am fortat sensul de la legende urbane) am auzit de-alungul timpului de la mai multi oameni, unii dintre ei chiar profesionisti dar care probabil nu intelegeau/nu-si puteau explica si reprezenta mental procesele fizico chimice care au loc in timpul lipirii. Mai mult; despre sinterizarea pulberilor metalice, literatura este destul de saraca in detalii si de aici confuziile-speculatiile. Ele erau cam asa:\-se topeste aliajul de lipit dintre pastila si corp in timpul aschierii si se va ajunge sa zboare pastila din loc - nu se topeste nimic, am aschiat otel rapid si otel pentru scule fara sa se intimple acest lucru. pastila zboara datorita lipirii defectuoase sau prelucrarii necorespunzatoare a lacasului ei.-aliajul de lipit nu asigura rezistenta necesara, trebuie cupru - fals; de la cartea lui Georgescu' incoace, exista aliaje pe baza de argint, aliaje acoperite cu flux cu care se pot face lucrari spectaculoase (am folosit un coromant reconditionat astfel), insa si cele mai banale aliaje si flux-ul clasic asigura destula rezistenta. Probleme apar la greselile pomenite mai sus.-pastilele lipite acasa se strica mai usor - aici s-ar putea sa fie in cazuri extreme (lipire cu oxiacetilena) ca liantul (materialul de adaus din pastila, deobicei cobaltul) sa sufere (are punctul de topire~1500°C). Dar teoretic nu exista motive sa se atinga aceasta temperatura pentru ca deja la ~950°C aliajul de lipit si fluxul ar fi trebuit sa-si fi facut treaba. Nu se tine flacara numai si mult pe pastila, corpul deja trebuie sa aiba o temperatura considerabila , el nu se prinde in menghina, folositi caramizi refractare. In rest daca s-au urmat nistea pasi simplii, nu se intimpla nimic rau.@tommymd - odata si-odata o sa se termine si la noi cu furaciunile de prin fabrici si uzine si o sa dispara sursele ieftine de scule. Ocazia e ocazie si nu te poti baza pe ele. Zilele trecute cautam un set de zencuitoare cu cineva si cel de carbura la magazin era cam 500 eur. Gasesti unul pe piata "gri"? Nu. Nu vreau sa pozez intr-un moralist, vroiam sa propun si o alta abordare a lucrurilor.Am alamit si cu oxigen-gaz si cu lampa clasica si revelatia am avut-o cind m-am gindit cit de usor se pierde caldura la ambele. Repet este esentiala folosirea caramizilor refractare. Este mai anevoios cu lampa dar functioneaza perfect la sectiuni mici ale cozii cutitelor (max 16mm) si pastile mici si subtiri (max 1-1,5cm²). Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 In concluzie se pot suda, se pot lipi, ok - deci trecem la mare lipitura de placute vidia!!! Ca oricum se sudeaza si's mama lor! Placutele vidia de pe burghie sau de pe panzele de circular, sunt la fel, vidia, si deci, prin urmare se pot lipi si alea. Bagati si sudati! E mai ieftin, probabil, si mai ''calitativ''!!! Cu ce te-am suparat noi "astia" care lipim pastilele de folsesti tonul acesta sarcastic cu noi? Eu nu brazez pastile la cutite banale ca nu este rentabil si nu au preturi mari cutitele. Eu brazez pastilele doar la cutite speciale sau cutite care nu se gasesc uzual in comert, sau cutite cand ai nevoie atunci de ele si nu le ai, si nu poti astepta pana le cumperi. De exemplu am avut de marit un alezaj intr-o piesa tubulara din otel, de la Ø23mm la Ø24mm pe lungime de 150mm si pe interior exista o tija de Ø8mm. A trebuit sa-mi realizez un cutit tubular sa pot realiza lucrarea. Este un exemplu... Modele de cutite cu pastila brazata... Link spre comentariu
78ATI Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 Eu unul, tin sa ii multumesc colegului fenobarbital, pentru prezentarea brazarii pastilelor din carbura. Am incercat intr-una din zile pe o coada veche. A functionat perfect cu o simpla lampa de lipire. Neavand experienta, am pus cam mult aliaj de lipit, asa ca am avut de polizat mai mult, insa cutitul (nu e cine stie ce capodopera) functioneaza!Numai bine! Link spre comentariu
Vizitator Nicu Vlasin Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 Salutare. Am o problema,la servici o freza din vidia s-a rupt. E pentru gaura infundata in lemn/pal de 35 mm,compusa din 2 aripi,iar una a "plecat". Intrebarea mea este,as putea-o suda electric? Nu stiu daca am sanse sa folosesc alama sau cupru,nu am decat o lampa pe gaz. Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 Se poate lipi electric (cu alama), daca ai o instalatie de incalzit electrica cu curenti de inalta frecventa (CIF) sau o instalatie de sudat in puncte. Link spre comentariu
Vizitator Nicu Vlasin Postat Iunie 14, 2014 Partajează Postat Iunie 14, 2014 Multumesc,dar nu am asa ceva,doar un aparat de sudura cu electrozi,clasic. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 14, 2014 Partajează Postat Iunie 14, 2014 Iti recomand sa studiezi articolul meu (traducere a unui articol consacrat) "Aparat de sudura prin puncte cu trei utilizari". Incearca sa il gasesti cu google. Link spre comentariu
89-CEC Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 Pentru pretul unei alte noi nu prea as recomanda "carpirea" acelei freze. Chiar daca vei reusi sa le sudezi, nu vei reusi niciodata sa-i scoti planeitatea si unghiul de taiere , centrarea axiala si diametrala. Sa-l faci bici, poate vei reusi, dar sa-ti si trasneasca ma indoiesc. http://www.ebay.de/itm/Forstnerbohrer-Holzbohrer-Kunstbohrer-Topfbohrer-Holzbearbeitung-Werkzeug-NEU-/221461500169?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3390225109 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 Aceasta "carpire" (lipire tare) se practica pe scara industriala. Spunea colegul radu cnc putin mai sus ca nu orice scula se "carpeste" ci doar una speciala. Ori daca ne uitam in lincul de mai sus dat ca exemplu pentru preturi, vedem scule de un euro, dar si scule de 18 euro, sau mai mult. Asta ca sa nu mai spunem ca meseriasul poate economisi si daca "carpeste" o scula de un euro, deoarece tocmai astea se rup mai des. Atunci cand ai de degrosat prin strunjire 50 de axe pe zi din materiale tari si cand pastila "sare" dupa doua...trei astfel de operatii, poti vedea care este valoarea reala a acelui "doar un" euro. Planeitatea fetelor si inclinatiile unghiurilor de taiere, se obtin prin prelucrarea (ascutirea) cutitului. De altfel si la sculele de provenienta industriala, aceste fete si unghiuri sunt cam de aceeasi calitate ca si la sculele confectionate DIY. Metodele de fixare (brazare) sunt cam aceleasi ca si la cele confectionate "home", doar ca fabricantul realizeaza o prima ascutire a sculelor. Aceasta este cea care iti "ia ochii" si care te face sa spui ca "nu merita". In realitate, cei care practica meseria de prelucrator prin aschiere - fie profesional, fie doar din placere - stiu foarte bine sa realizeze ei insisi ascutirea propriilor scule la aceleasi standarde de profesionalism. Concluzia este una singura: MERITA - datii inainte cu acest gen de "carpeala" care de fapt il defineste pe meserias. Link spre comentariu
89-CEC Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 De ce prelucrari prin aschieri vb dv? Nu ati inteles ca colegul a rupt o freza in lemn? Cand se face calculul costurilor de productie pentru un anumit produs , automat intra in calcul si costul consumabilelor (freze, burghie etc). Colegul spune ca nu are decat un clasic transformator de sudura, si daca pune problema de resudare-lipire a unei freze destul de accesibila la pret, nici nu e nevoie sa ma gandesc la ce dotare ar avea in atelier. Nici nu ar trebui sa mai punem problema de rectificare si centrare a frezei. Daca adunati toate aceste la un loc o sa vedeti la cat de pretioasa ajunge o banala freza carpita in locul uneia noi. O freza aschietoare de proasta calitate poate produce pagube serioase si mult mai costisitoare decat pretul alteia noi. Acea definitie de meserias o fi valabila oriunde altundeva , dar nu aici. La servici folosesc freze cu preturi intre 15-50€ "de unica folosinta" dupa care se arunca. Nu se merita efortul si costul pentru asa ceva. Daca scula aschietoare depaseste o suma de 100€ atunci se poate pune problema de o reascutire, dar fara prea multe insistari. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 Eu mai folosesc oberfreza cu freze de lemn ieftine , asa cum e aia de pe ebay cu pretul de pornire de 1E . Aia e din HSS iar cea rupta cu totul alt soi de animal! Probabil de aia se doreste repararea ei. La taiat nut si feder am insa unele placate ...... alta mincare de peste ! Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum