Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

probleme cu releul de incarcare Dacie 1300


kasanova11141

Postări Recomandate

Salut in primul rand.Am si eu o problema cu releul de incarcare electronic de pe masina...am fost si mi-am schimbat acumulatorul auto si cand sa-mi verifice tipu de acolo tensiunea de incarcare a gasit 15,8 v,drept urmare mi-a zis sa schimb releul ca sa-mi dea garantia la baterie, releul nefiind reglabil.in fine...ajung acasa..il desfac..il fac reglabi..si il reglez la tensiunea maxima de 14,4 v cu motorulturat si faza lunga aprinsa.dar daca nu mai turez motorul scade tensiunea pe la 13,6 v,cand ea ar trebui sa stea pe la 14 v.sa fie de la alternator?Cer parerile voastre cat mai repede.Multumesc :rolleyes:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    7

  • adrian_pintea

    1

  • margarit2001

    1

  • kasanova11141

    1

  • 1 lună mai târziu...

teoretic se inlocuieste un divizor rezistiv cu un semireglabil, da' practic... nu prea vad cum, ca sunt turnate in rasina sau ceva gumat ..componentele sunt SMD.... deci se cam distruge mult pe acolo..asteptam cu interes solutia :smt006

Link spre comentariu

sunt 2 tipuri de relele tip dacia:unele peste a caror placa s-a turnat un fel de spuma unele fara asa ceva- se pot modifica usordaca aveti noroc poate aveti fara spuma :weedman: cele imbracate in spuma, cu putina rabdare se pot "stripui" pentru a se putea modifica circuitulunele din ele sunt cu smd, insa se poate actiona usor in sensul modificarii circuitului deoarece cele cateva rez si diode sunt raspandite pe o suprafata destul de mare ghici ce se intampla daca variezi tensiunea pe tz de iesire?!in principiu daca instalatia electrica e ok, deasemenea alternator si releu, tensiunea nu are voie sa varieze mai mult de 2-3zecimi indiferent ca sunt faruri aprinse/stinse, motor mai mult sau mai putin turatreparat saptamana trecuta cateva....mai multeee :drinkers:

Link spre comentariu

bun..si in cazul asta eu as inlocui divizorul rezistiv cu un divizor rezistiv reglabil....PS: facand o mica simulare, am constatat ca daca se face stap pe rezistenta aia de 33 ohmi scade pragul de actionare..de la 15,01V la 14,51V...

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

pentru un releu de incare mecanic ce valoare are rezistenta aceea bobinata care se afla in carcasa ? cele 3 din exterior de sub talpa sunt intregi.... si este posibil daca rezistenta din interior arsa sa imi arda alte echipamente de pe masina (exemplu comutatorul electronic de pe gaz)

Link spre comentariu

din aceasi carte mentionata mai sus, o schema de releu mecanic de se foloseste la dacie... PS: recomandarea mea este sa-ti cumperi unul nou (mecanic sau electronic), costa 25-30RON; daca reusesti sa-l repari pe cel defect ai unul de rezerva daca nu... asta e

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări