Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Copiere de pe casetă pe casetă (audio)


ctepeo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dominicue

    7

  • zal

    6

  • q_acdc

    4

  • ctepeo

    3

Top autori în acest subiect

Chiar că au fost rare, astea erau casetofoane de studio ptr copiat casete.

Mi-aduc aminte copil fiind ,chiar am vazut un astfel de casetofon cu mecanica de tip caseta in spatele casetei din fata , insa casetofonul era unul de larg consum marca Sharp , tipul nu mi-l amintesc . Prin studiourile de la mine din oras , dupa revolutie eu nu am vazut un deck cu astfel de mecanica , era plin de deck-uri technics din seria de larg consum , modele cu double speed la inregistrare .Calitatea inregistrarilor pe astfel de deck-uri era mai mult decat mediocra datorita vitezei mari la inregistrare ( ca de baietii voiau productivitate ) si a casetelor care erau ieftinaturi ordinare , si cand imi aduc aminte ce preturi cereau pe o caseta trasa imi venea sa dau cu ei de toti peretii...Am si acum casete trase pe deck Electromures si sunau mult mai bine decat casetele trase pe Technics-uri.
Link spre comentariu

Aşa că unde vedeţi atîrnînd pe bloc un astfel de cablu, iute să-l luaţi.

:ras: Buna asta cu luat de pe bloc ....Acuma serios vorbind chiar nu mi-a dat prin cap sa incerc cu cablu coaxial , asa ca numa bine mai are tata vreo 10 de metrii de cablu din ala vechi cu fir central litat si imi aduc aminte ca nu era foarte rigid cel putin atunci cand la luat tata de la radioclub.Asa ca taica-meu o sa fie fericit ca l-am scapat si de cablu care il incurca prin acareturile lui . :da
Link spre comentariu

Cum e mai bine să copiez o casetă audio pe o altă casetă audio

Eu as copia in PC, utilizand un program(ex.Audacity) pentru eliminarea zgomotului suportului si normalizarea nivelului, iar ulterior din PC inregistrat pe caseta.
Link spre comentariu

Casetele inregistrate in vest("originale") nu erau inregistrate cu system dolby ?(anii 80)

Probabil ca or fi fost trase cu dolby , insa ce te faci spre exemplu daca ...primesti o caseta de afara trasa cu dolby C si tu ai pe scula doar dolby simplu sau B ...Eu am patit-o cu casete trase cu dolby C si redate pe scula cu dolby B sunau ca dreacu ...Ma rog poate oi fi fost eu mai ghinionist ...
Link spre comentariu

Marile case de discuri occidentale, au evitat lansarea casetelor audio codate Dolby C, in ciuda performantelor mai ridicate, sistemul Dolby C fiind mult mai sensibil la diferentele de nivel de redare dacat Dolby B, rezultand o decodare nu tocmai corecta pe diferite playere. Alt impediment a fost mai slaba raspandire a playerelor compatibile Dolby C, mai ales in gama portabilelor, sau celor auto. Caseta codata Dolby C nu suna bine daca la redare nu se foloseste acelasi algoritm de decodare. O caseta codata Dolby B se poate asculta si fara Dolby B, calitatea auditiei nu sufera atat de dramatic.Un salt calitativ a reprezentat inplementarea sistemului Dolby S, gandit in principal pt codarea casetelor preinregistrate (originale), compatibil la redare pe si pe playere cu Dolby B. Dar acesta a fost lansat in perioada in care caseta audio a fost detronata de aparitia CD-ului, si nu s-a mai raspandit.Dolby simplu nu exista.... Primul sistem Dolby raspandit comercial era Dolby B, (Dolby A s-a utilizat doar in aparatura profesionala) dar la acea vreme fiind singurul sistem comercial, aparatele si casetele erau inscriptionate "Dolby System", sau "Dolby NR" (noise reduction)Ideea de baza ce trebuie avuta in vedere la utilizarea casetelor audio, este ca la redare trebuie folosit acelasi sistem de decodare care s-a folosit la inregistrare. exceptia este sistemul Dolby S , care este compatibil la redare cu sistemul Dolby B, dar nu si invers.A nu se confunda sistemele de reducere a zgomotului Dolby A, B, C, S, cu sistemul Dolby HX PRO, care nu este un sistem de reducere a zgomotului. Sistemul HX PRO se foloseste doar la inregistrare, si ajusteaza in timp real curentul de premagnetizare in functie de de componenta semnalului audio ce urmeaza a fi inregistrat, pt a asigura o dinamica mai crescuta a semnalelor de frecventa ridicata.

Link spre comentariu

DNL (dynamic noise limiter) este un sistem de reducere a zgomotului gen noise gate, dezvoltat de Philips, se foloseste doar la redare, pe casete si benzi audio care nu au fost codate la inregistrare. Dezavantajul lui principal, era pierderea detaliilor de frecvente inalte in pazajele muzicale "pianissimo". In schimb este foarte eficient in eliminarea zgomotului din inregistrarile de voce. Din acesta cauza nici nu a reusit sa se compare cu succesul sistemelor Dolby.

Link spre comentariu

Marile case de discuri occidentale, au evitat lansarea casetelor audio codate Dolby C, in ciuda performantelor mai ridicate, sistemul Dolby C fiind mult mai sensibil la diferentele de nivel de redare dacat Dolby B, rezultand o decodare nu tocmai corecta pe diferite playere. Alt impediment a fost mai slaba raspandire a playerelor compatibile Dolby C, mai ales in gama portabilelor, sau celor auto. Caseta codata Dolby C nu suna bine daca la redare nu se foloseste acelasi algoritm de decodare. O caseta codata Dolby B se poate asculta si fara Dolby B, calitatea auditiei nu sufera atat de dramatic.Un salt calitativ a reprezentat inplementarea sistemului Dolby S, gandit in principal pt codarea casetelor preinregistrate (originale), compatibil la redare pe si pe playere cu Dolby B. Dar acesta a fost lansat in perioada in care caseta audio a fost detronata de aparitia CD-ului, si nu s-a mai raspandit.Dolby simplu nu exista.... Primul sistem Dolby raspandit comercial era Dolby B, (Dolby A s-a utilizat doar in aparatura profesionala) dar la acea vreme fiind singurul sistem comercial, aparatele si casetele erau inscriptionate "Dolby System", sau "Dolby NR" (noise reduction)Ideea de baza ce trebuie avuta in vedere la utilizarea casetelor audio, este ca la redare trebuie folosit acelasi sistem de decodare care s-a folosit la inregistrare. exceptia este sistemul Dolby S , care este compatibil la redare cu sistemul Dolby B, dar nu si invers.A nu se confunda sistemele de reducere a zgomotului Dolby A, B, C, S, cu sistemul Dolby HX PRO, care nu este un sistem de reducere a zgomotului. Sistemul HX PRO se foloseste doar la inregistrare, si ajusteaza in timp real curentul de premagnetizare in functie de de componenta semnalului audio ce urmeaza a fi inregistrat, pt a asigura o dinamica mai crescuta a semnalelor de frecventa ridicata.

Exact ce spuneam si eu insa explicat in amanunt ...Referitor"< Dolby simplu> la care am facut referire intr-un post anterior ,am facut aceasta afirmatie deoarece pe aparat nu era inscriptionat decat ( Dolby Sistem ) de acea eu i-am spus simplu , dar acum imi dau seama ca cel mai probabil era dolby B ....ma rog.
Link spre comentariu

Sa mai amintim si de alt sistem de reducere a zgomotului de fond sub denumirea de ANRS implementat cu precadere pe deck-urile apartinind producatorului japonez JVC.Si intr-adevar nu se poate compara un simplu reducator dinamic de zgomot ..aka- DNL ,cu Dolby care este alta mancare de peste .

Link spre comentariu

Găseşti la Marantz un deck cu 3 capete cu Dolby şi DBX, practic ai o mecanică şi două plăci complete total separate. Alţii le-au combinat pe o singură placă (Technics). La momentul respectiv nu m-am lămurit ce diferenţă e între ele, făceau acelaşi lucru după urechile mele.

Link spre comentariu

ANRS (automatic noise reduction system) a fost dezvoltat asa cum ai mentionat de firma JVC, folosind un algoritm aproape identic cu sistemul Dolby B, firma nedorind achizitionarea licentei de la Dolby Lab. Sistemul este compatibil cu Dolby B, doar ca nu au putut inscriptiona aparatele din lipsa de licenta. Ulterior au mai dezvoltat un sistem S-ANRS (Super-ANRS), incompatibil cu sistemele Dolby, si cu raspandire foarte mica.Sistemul DBX, este unul din cele mai performante sisteme de reducere a zgomotului implement pe electronica de larg consum. A fost lansat pe piata in perioada de glorie a sistemelor Dolby, care deja au castigat teren, din aceasta cauza a cunoscut o raspandire mai slaba. O caseta inregistrata DBX este practic "inascultabila" pe un player non DBX, acest aspect fiind inca o piedica in raspandirea sistemului in electronica de larg consum. Aparatura semi profesionala si profesionala , in schimb a exploatat la maximul caracteristicile superioare ale sistemului, TASCAM, fiind unul din clientii de baza ai DBX Inc, dezvoltatorul sistemului.Un sistem similar DBX-ului a fost dezvoltat pt piata europeana de Telefunken, numit HIGH-COM.japonezii de la Nakamichi, au preluat idea germana, si au dezvoltat-o pt sistemele lor profesionale sub denumirea de HIGH-COM II.Tot germanii de la Telefunken au dezvoltat sistemul DNR-expander, sistem constuit in jurul aceluias cip utilizat in sistemul HIGH-COM, cu modificarea componentelor periferice, rezultand un sistem compatibil Dolby B, evitand astfel si ei ca si cei de la JVC cumpararea licentei Dolby.

Link spre comentariu

Calitatea inregistrarii depinde si de calitatea partii mecanice.Am admirat Firma Akai pt volantele voluminoase si Sanyo ,Grundig pt folosirea rotilor dintate.( din anii 80)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări