Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung TOS MN80A


Vizitator hobbix

Postări Recomandate

Vizitator hobbix

Salut toti membrii forumului si ii rog sa imi ierte indrazneala de a cere ajutor inca din prima zi a aparitiei mele ca membru inregistrat.De aprox. o saptamana detin un strung TOS MN80A care este relativ complet dar care are motor trifazat. Ati inteles probabil dilema mea: se poate alimenta acest motor trifazat la 220v monofazat fara a pierde din moment, turatie si cu consum rezonabil, ce dispozitiv suplimentar este necesar sau e mai bine sa schimb motorul cu unul monofazat cu aproximativ aceleasi caracteristici de moment si turatie.Azi am citit cat am putut pe forum si am vazut ca toti posesorii de strunguri TOS MN80 sau SN80 au avut probleme cu antrenarea, poate experienta lor imi poate fi si mie de folos.Strungul trebuie atent revizuit si masurat inainte de punere in functiune dar am considerat ca e normal sa ma gandesc intai daca il pot antrena asa cum merita. Cu stima,Stanescu A.M.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 59
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mihaighe

    8

  • goguboeru

    7

  • PL500

    5

  • radu cnc

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sant 2 solutii:1 alimentezi motorul la 220v cu convertizor de frecventa si astfel ai strungul functional ca si cum ai alimenta la 380v ,dar cam costa convertizorul2 schimbi motorul cu unul la aceasi parametri dar la 220v,trebuie sa-l cautidaca ar fi strungul meu as cumpara convertizor ca este solutia cea mai eleganta si mai eficienta din punct de vedere energetic si cel mai mare avantaj ar fi ca ai o gama infinita de turatii .

Link spre comentariu

Am acceptat initierea discutiei prin solicitarea de informatii referitoare la pornirea motoarelor trifazate in monofazat, desi sunt foarte multe subiecte pe forum unde s-a discutat asa ceva. In schimb am considerat ca trebuie sa modific numele topicului, pentru a-l putea tolera la sectiunea masini unelte. Am presupus in acest scop, ca initiatorul va dori sa discute in timp si alte aspecte ale utilizarii acestui strung.

Link spre comentariu
Vizitator hobbix

Am acceptat initierea discutiei prin solicitarea de informatii referitoare la pornirea motoarelor trifazate in monofazat, desi sunt foarte multe subiecte pe forum unde s-a discutat asa ceva. In schimb am considerat ca trebuie sa modific numele topicului, pentru a-l putea tolera la sectiunea masini unelte. Am presupus in acest scop, ca initiatorul va dori sa discute in timp si alte aspecte ale utilizarii acestui strung.

Multumesc pentru pentru ingaduinta, doresc din suflet sa am timpul necesar sa pun in functiune acest strung, si sa tin activ topicul cu problemele mele legate de acest proiect. Sunt inca in faza de documentare si am inceput discutia cu problemele de antrenare pentru ca nu ma pricep la motoare electrice. Partea mecanica imi este mai cunoscuta si sper sa pot repara si completa accesoriile acestei unelte. Schimbarea titlului este bine venita, dorinta de a afla repede solutia m-a facut sa pun un titlu nepotrivit.
Link spre comentariu
Vizitator hobbix

Sant 2 solutii:1 alimentezi motorul la 220v cu convertizor de frecventa si astfel ai strungul functional ca si cum ai alimenta la 380v ,dar cam costa convertizorul2 schimbi motorul cu unul la aceasi parametri dar la 220v,trebuie sa-l cautidaca ar fi strungul meu as cumpara convertizor ca este solutia cea mai eleganta si mai eficienta din punct de vedere energetic si cel mai mare avantaj ar fi ca ai o gama infinita de turatii .

Multumesc pentru promptitudine, o sa ma pun pe cautat un convertizor de frecventa sa vedem catre ce ne indreptam.
Link spre comentariu

Intradevar solutia utilizarii unui convertizor de frecventa este cea mai eleganta si rezolva facil si unele probleme tehnice fata de varianta de alimentare clasica: - conserva puterea motorului in cazul alimentarii monofazice;- cuplu de pornire in sarcina mai ridicat;- ofera unele protectii electrice vis a vis de regimul de functionare a motorului;- rezolva schimbarea de sens a rotatiei motorului folosind comutatoare obisnuite si de puteri mici;- permite varierea turatiei motorului asincron intre anumite limite (motorul ce echipeaza tos-ul este destul de ,,batran", limitele vor fi undeva la +/- 25-30%);- permite oprirea rapida a motorului (ex. frana de urgenta - tos-ul mn80a custom nu are frana);- se poate seta o rampa de timp in vederea pornirii motorului pana cand acesta ajunge la turatia nominala;- se elimina dulapul voluminos cu sigurante si contactori; Preturile unui convertizor SH corespunzator puterii motorului tos-ului sunt undeva intre 150-250 lei.(atentie sa aiba si modulul programator - la unele modele este detasabil).

post-28184-139829422282_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator hobbix

@PL500,foarte ingrijit dulap, din tot ce am vazut acolo am recunoscut doar placuta de identificare a vechii instalatii si sigurantele.Acest domeniu al electrotehnicii este inca pentru mine o mare necunoscuta. Cu ajutorul dumnevoastra si al colegilor de forum sper sa ajung sa vad si eu in dulapul strungului meu asa o instalatie. As fi deosebit de recunoscator daca ati putea prezenta sau transmite o schita a schemei instalatiei, componentele si furnizorii de la care le-ati cumparat. Daca am fost prea indraznet accept si un refuz direct pentru ca imi dau seama ca nu e deloc placut sa vina cineva sa vrea totul dea gata. De asemenea imi dau seama ce ar insemna pentru mine conceperea instalatiei de la zero.Multumesc mult pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Vizitator hobbix

Folosesc un FUJI de 4KW si a fost 400RON second hand.

Am inceput sa caut convertizoare SH, pe ebay.de am vazut multe, problema este ca nu stiu cat de mare sa fie puterea, ma gandeam ca dublu decat puterea motorului ar fi acoperitor. Cand am vazut ca folositi unul 4kW am inceput sa-mi pun din nou intrebari. Motorul de TOS are 0.37kW si ma indreptam spre ceva de 0.7-1kW. Astept un sfat.Multumesc.
Link spre comentariu

Fotografia postata nu imi apartine, a fost preluata de aici:

http://groups.yahoo.com/group/Tos-Lathe/

(de altfel va recomand sa va inscrieti in acest grup, majoritatea au tos mn80a).

 

Dulapul in care a fost montat convertizorul si rezistentele de franare este cel original insa

probabil posesorul l-a reconditionat prin placare cu melamina.

 

In mod normal pt. motorul original al tos-ului mn80 ar fi suficient convertizorul de 0.37KW insa cred

ca unul mai mare (ex. 0.6-0.7 kw) va fi mai fiabil.

 

Iata si o fotografie a panoului de comanda (este a aceluiasi strung prezentat mai sus,

repet nu este al meu).

post-28184-139829422573_thumb.jpg

Link spre comentariu

Saolutia cu convertizor e cea mai eleganta si merita pe deplin investitia.Eu folosesc un convertizor de 750W pt un motor de 750W si merge ok. Desi l-am integrat in cutia originala a strungului (chinezesc) care nu este cu mult mai mare decat convertizorul propriuzis si deci spatiul de racire e limitat, la cat folosesc eu strungul (nu excesiv) nu se incinge deloc convertizorul.Ideea e ca motorul sa nu aiba sub nici o forma o putere mai mare decat convertizorul.Succes

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări