Vizitator mircea bv Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 tuturor "La multi ani, cu sanatate !" va rog explicati-mi : 1. prin ce difera um motor dc cu colector de un motor ac cu colector 2. cand un motor poate functiona si cu dc si cu ac va multumesc Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 Difera prin calculul ce ia in considerare si reactanta bobinajului la cele in curent alternativ. La curent continuu, singura rezistenta ce apare e cea ohmica a bobinajului. Si constructia miezului magnetic e diferita la cele doua tipuri de motoare pentru ca la cele in curent alternativ se tine seama de curentii vagabonzi (Eddie, sau Foucault).Asta nu inseamna ca un motor de ca (cu colector )nu functioneaza in cc, dar lucreaza in alti parametri.Daca alimentezi un motor de 220Vca la 220Vcc il vei arde in scurt timp, ar trebui alimentat la tensiune mult mai mica pentru aceeasi putere obtinuta. Teoria motoarelor e foarte vasta, numai teoria comutatiei la motoare de exemplu are cateva carti dedicate.La o biblioteca vei gasi destule carti de specialitate, nu sta nimeni sa-ti explice toata acea teorie, ar trebui un forum dedicat doar motoarelor. Link spre comentariu
Vizitator mircea bv Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 Difera prin calculul ce ia in considerare si reactanta bobinajului la cele in curent alternativ. La curent continuu, singura rezistenta ce apare e cea ohmica a bobinajului. Si constructia miezului magnetic e diferita la cele doua tipuri de motoare pentru ca la cele in curent alternativ se tine seama de curentii vagabonzi (Eddie, sau Foucault).Asta nu inseamna ca un motor de ca nu functioneaza in cc, dar lucreaza in alti parametri.Daca alimentezi un motor de 220Vca la 220Vcc il vei arde in scurt timp, ar trebui alimentat la tensiune mult mai mica pentru aceeasi putere obtinuta. Teoria motoarelor e foarte vasta, numai teoria comutatiei la motoare de exemplu are cateva carti dedicate.cand demontez un motor (cu colector), pot sa-mi dau seama daca este de ac sau dc? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 In primul rand, asta se specifica clar pe eticheta motorului, asta trebuie sa cauti. Apoi urmaresti constructia miezului statoric, daca polii statorului sunt masivi (prelucrati dintr-o bucata) atunci motorul e sigur de cc. Motoarele de ca au statorul construit din tole izolate intre ele, pentru anularea curentilor vagabonzi. Trebuie sa specific ca se folosesc tole si la statoarele motoarelor de cc, dar ele vor fi nituite intre ele de obicei. La motoarele de ca tolele statorului sunt stantate dintr-o bucata si sunt prinse cu cleme din exterior. Link spre comentariu
Vizitator mircea bv Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 In primul rand, asta se specifica clar pe eticheta motorului, asta trebuie sa cauti. Apoi urmaresti constructia miezului statoric, daca polii statorului sunt masivi (prelucrati dintr-o bucata) atunci motorul e sigur de cc. Motoarele de ca au statorul construit din tole izolate intre ele, pentru anularea curentilor vagabonzi. Trebuie sa specific ca se folosesc tole si la statoarele motoarelor de cc, dar ele vor fi nituite intre ele de obicei. La motoarele de ca tolele statorului sunt stantate dintr-o bucata si sunt prinse cu cleme din exterior. multumesc f mult. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum