Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Constructie lineta fixa


bcristian

Postări Recomandate

Intrucat nu aveam lineta fixa la strungul meu SN 320, si de gasit una originala de cumparat nu am reusit de nici o culoare, m-am apucat sa-mi fac una.

Asa ca in continuare o sa pun poze si comentarii din timpul constructiei.

Tot setul de poze e aici

 

Posted Image

IMG_1772 by bcristian, on Flickr

 

Inceputul - un disc de frana. O sursa foarte ieftina de fonta de calitate.

 

 

Posted Image

IMG_1775 by bcristian, on Flickr

 

Separarea discului, care va deveni rama linetei.

 

 

Posted Image

IMG_1776 by bcristian, on Flickr

 

Miezul ramas - pus la pastrare pentru un proiect viitor. De exemplu se poate face o fulie (lata) din el.

 

 

Posted Image

IMG_1778 by bcristian, on Flickr

Posted Image

IMG_1779 by bcristian, on Flickr

 

Frezarea bazei.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bcristian

    6

  • Blak

    1

  • DanuAL

    1

  • Georgefreerunner

    1

Top autori în acest subiect

Posted Image

IMG_1780 by bcristian, on Flickr

 

Frezarea ghidajelor laterale ale "degetelor" linetei.

Materialul e platbanda de 10 mm, debitata initial cu flexul si apoi bucatile frezate la dimensiuni.

 

Posted Image

IMG_1781 by bcristian, on Flickr

 

Toate cele 3 degete cu ghidajele facute.

 

 

Posted Image

IMG_1782 by bcristian, on Flickr

Posted Image

IMG_1783 by bcristian, on Flickr

 

Prelucrarea ghidajelor. Sunt facute tot din platbanda de 10.

 

 

Posted Image

IMG_1784 by bcristian, on Flickr

 

Gaurirea ghidajelor pentru a se fixa pe rama. DRO-urile sunt mult mai comod de folosit decat riglele cu cursor originale ale frezei.

Link spre comentariu

Posted Image

IMG_1786 by bcristian, on Flickr

 

Slotul central, prin care va trece surubul care blocheaza degetele la pozitie.

 

 

Posted Image

IMG_1787 by bcristian, on Flickr

 

Taierea capetelor dinspre interior, care au 120 de grade la varf.

Capetele opuse (drepte) au fost frezate anterior, iar acum menghina a fost aliniata la unghiul corespunzator.

La fiecare taietura capatul drept se pune in acelasi loc fata de menghina (folosind acelasi distantier arbitrar) iar masa se misca doar pe directia de taiere.

Fiecare piesa se intoarce pentru a taia a 2-a muchie.

Metoda aceasta garanteaza ca cele 2 muchii se vor intalni exact pe mijloc.

 

 

Posted Image

IMG_1791 by bcristian, on Flickr

 

Incepe sa capete forma.

Link spre comentariu

Posted Image

IMG_1790 by bcristian, on Flickr

 

Gaurile pentru ghidaje si surubul de blocare.

Din nou ma felicit singur pentru faptul ca am pus DRO-uri pe freza :P

 

 

Posted Image

IMG_1793 by bcristian, on Flickr

 

Baza, cea care va culisa pe ghidaje strungului.

 

 

Posted Image

IMG_1794 by bcristian, on Flickr

 

Prelucrarea zonelor unde calca pe ghidaje.

 

 

Posted Image

IMG_1795 by bcristian, on Flickr

 

Inceputul frezarii V-ului. E destul de mare (21 mm deschidere la baza), iar freza mea nu are nici masa inclinabila nici cap cu coloana extensibila. Deci nu puteam sa frezez direct cu capul inclinat, pentru ca freza ar fi luat tot lateralul la fiecare trecere. Asa ca am facut intai o scarita in pasi de 0.5 mm.

 

 

Posted Image

IMG_1796 by bcristian, on Flickr

 

Frezarea finala a V-ului, inclinand capul frezei.

Link spre comentariu

Multumesc de urari si la multi ani tuturor!Sunt constient de faptul ca bacurile ar trebui sa fie din otel tare, dar am folosit ce aveam.Deocamdata am inceput sa o folosesc asa, in speranta ca in timp varfurile se vor intari pe masura ce sunt deformate de piesele sustinute (ecruisare).Daca nu se va intampla asta, cred ca am sa incerc sa sudez varfurile, cu un electrod tare (seria 8 sau 9000).Freza e FU-12.

Link spre comentariu

Atunci cand cutezam sa ne apucam de treaba, vom obtine si rezultate. Felicitari! Exista si critici. Spre exemplu, suportul-ghidaj ar fi trebuit realizat din otel masiv si nu din cornier "U". Poate pe parcurs se va rezolva si aceasta problema. De asemenea, coroana circulara va trebui intrerupta intre doua bacuri, deoarece in timpul lucrului, va trebui de multe ori manevrat semifabricatul pe parcursul strunjirii. El va fi deci scos si apoi refixat in bacuri. Daca strunjim, spre exemplu un alezaj conic la capatul unui arbore lung, va fi destul de dificil sa demontam de fiecare data papusa mobila pentru a scoate semifablicatul pe directia axiala. Mult mai lejer este sa il scoatem lateral, prin slabirea unui bac al linetei.

Link spre comentariu

Felicitari pt dispozitiv, e frumos realizat. Poti foarte simplu sa alamesti in varful fiecarui bac o "pastila" de bronz (un cilindru de cc 6-8 mm diametru, lungime egala cu grosimea bacului).Ca sa se aseze mai bine se paote freza o degajare semicirculara in varful bacului.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări