Vizitator makk Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Salut tuturor. Sunt incepator si in electronica si pe acest forum. Curand m-am apucat sa citesc o carte de electronica si am ramas cu cateva nelamuriri. In carte scrie ca curentul electric circula de la - la + pt. ca sarcinile electrice, electroni, au semnul ,,-''. Dar cand a dat un exemplu usor (un bec legat la o baterie) zicea ca curentul circula de la + la - . Am intrebat pe mai multi care au cunostinte in electrica si mi-au zis ca circula de la + la -. Cum circula curentul electric in realitate? Vreau un raspuns de la experti. Multumesc. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Semnul + reprezinta potential pozitiv adica lipsa de electroni , iar semnul - reprezinta potential negativ adica electroni in exces, conectind o rezistenta la + si la - , are loc o echilibrare, adica electronii se deplaseaza de la - la +. Intensitatea curentului electric este orientata in directie opusa fata de deplasarea purtatorilor de sarcina. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Sensul de ciculatie al curentului electric este conventional ales a fi de la + la - dar in viata de zi cu zi el circula de la - la +. Deci in realitate sarcinile care transporta energia electrica sunt cele negative adica electronii care se deplaseaza de la - la +. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Adica doresti sa spui ca in realitate in circuitul exterior curentul este orientat de la - la + la fel ca electronii? Link spre comentariu