Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

curentul electric

Vizitator makk

Postări Recomandate

Salut tuturor. Sunt incepator si in electronica si pe acest forum. Curand m-am apucat sa citesc o carte de electronica si am ramas cu cateva nelamuriri. In carte scrie ca curentul electric circula de la - la + pt. ca sarcinile electrice, electroni, au semnul ,,-''. Dar cand a dat un exemplu usor (un bec legat la o baterie) zicea ca curentul circula de la + la - . Am intrebat pe mai multi care au cunostinte in electrica si mi-au zis ca circula de la + la -. Cum circula curentul electric in realitate? Vreau un raspuns de la experti. Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• andreivlad1999

3

• MaesTTro

3

• mercenarx

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Semnul + reprezinta potential pozitiv adica lipsa de electroni , iar semnul - reprezinta potential negativ adica electroni in exces, conectind o rezistenta la + si la - , are loc o echilibrare, adica electronii se deplaseaza de la - la +. Intensitatea curentului electric este orientata in directie opusa fata de deplasarea purtatorilor de sarcina.

Link spre comentariu

Sensul de ciculatie al curentului electric este conventional ales a fi de la + la - dar in viata de zi cu zi el circula de la - la +. Deci in realitate sarcinile care transporta energia electrica sunt cele negative adica electronii care se deplaseaza de la - la +.

Link spre comentariu

Da, chestia este destul de interesanta, stiu doar ca cind am invatat Electrotehnica , in carti nu am intilnit asa ceva cum ar fi sensul conventional sau real , era simplu spus: sensul curentului in circuitul exterior este de la + la -

Link spre comentariu