avolocaru Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Ciudat ca ati reusit sa faceti o inmatriculare ca vehicul electric! nu am inteles totusi provenienta motorului. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Ciudat ca ati reusit sa faceti o inmatriculare ca vehicul electric! nu am inteles totusi provenienta motorului.Da, de fapt e o inregistrare pe comuna din care apartin pt ca am numere din acelea galbene. Astfel, pot circula cu el doar pe raza comunei. Deci, motorul este "jumatate" din motorul diesel de Brasov in 4 cilindrii care este si pe Aro. Are aceleasi piese si daca nu ma insel, motor ca al meu in 2 cilindrii este intalnit si pe tractoarele Hart. Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Ciudat de se intreaba despre inmatriculare atat de insistent. Aici este vorba de altceva. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 7, 2014 Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Interesante detalii!Si care e tensiunea motorului de cc, ce propulseaza vehiculul?Se incalzeste? In special daca se alimenteaza excitatia la o alta tensiune decat cea nominala. Sau asa e facut, sa i se regleze turatia din excitatie? Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 7, 2014 Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Interesante detalii!Si care e tensiunea motorului de cc, ce propulseaza vehiculul?Se incalzeste? In special daca se alimenteaza excitatia la o alta tensiune decat cea nominala. Sau asa e facut, sa i se regleze turatia din excitatie?Motorul e la 80 volti si vreo 60-70 amperi. Deci, puterea nu e mare insa e la doar 1500 rpm. Niciodata nu s-a supraincalzit, nici cand il alimentez cu ambele generatoare. Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 7, 2014 Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Tot respectul pentru realizare! Intr-o tara unde toti ne pricepem la toate, cel putin teoretic, dar la practica suntem cam praf, dumneata ai venit pe forum, cu doua realizari inedite, ce implica cateva idei originale si multa munca. Ma refer si la Lastunul electric, nu doar la cea de aici. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 7, 2014 Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Ce treaba are cu cate generatoare alimentezi motorul? el trebuie alimentat in parametri nominali, in conditii normale de functionare. Incalzirea se produce in primul rand datorita sarcinii, care poate fi mai mare sau mai mai mica. Un motor poate fi alimentat la o tensiune mai mare, (curentul se autoregleaza in functie de sarcina) in anumite conditii. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 Ce treaba are cu cate generatoare alimentezi motorul? el trebuie alimentat in parametri nominali, in conditii normale de functionare. Incalzirea se produce in primul rand datorita sarcinii, care poate fi mai mare sau mai mai mica. Un motor poate fi alimentat la o tensiune mai mare, (curentul se autoregleaza in functie de sarcina) in anumite conditii.Motorul ia curent mai mult si cat ii trebuie in sarcina atunci cand este alimentat la parametrii nominali. Ori eu, el fiind la 5... 5 Kw si ceva, bag in el sa zicem 8-10 kw, iar atunci, il fortez sa ia curent mai mult, indiferent de sarcina. Asta poate merge pana in punctul in care se arde motorul electric. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 Interesante detalii!Si care e tensiunea motorului de cc, ce propulseaza vehiculul?Se incalzeste? In special daca se alimenteaza excitatia la o alta tensiune decat cea nominala. Sau asa e facut, sa i se regleze turatia din excitatie?Motorul e la 80 volti si vreo 60-70 amperi. Deci, puterea nu e mare insa e la doar 1500 rpm. Niciodata nu s-a supraincalzit, nici cand il alimentez cu ambele generatoare. Da, turatia motorului se regleaza din tensiunea de excitatie. Excitatia o am legata in serie, am experimentat si cu toate celelalte legaturi insa cu cea in serie trage cel mai bine. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 As fi vrut la un moment dat sa-i mai pun un motor electric, cam de aceeasi putere, care sa fie legat printr-un lant de transmisie cu cel actual. E putin cam complicata lucrarea, in sensul ca, treb prelungit axul motorului electric care e acum pe vehicul, pt a putea monta un pinion pt lant, si nu stiu nici daca lantul ar rezista... ca urmare am renuntat deocamdata la imbunatatirea asta. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 Domnule "Narcis_M", faceti niste confuzii. Intr-un motor electric nu puteti baga cat curent vreti dumneavoastra si nici cata tensiune vreti dumneavoastra. Un motor electric trebuie alimentat la tensiunea nominala, curentul se stabileste singur urmand o curba specifica motorului si in functie de sarcina. Alimentarea unei masini electrice peste cea nominala se face in 2 situatii posibile 1 sarcina este mai mica decat sacina nominala si 2 temperatura exterioara este mai mica temperatura pentru care a fost proiectat masina electrica. Ambele situatii decurg din conditia de echilibru termic necesar bobinajului.Cat despre datul cu parerea, asta este, oricine posteaza ceva pe un forum public trebuie sa-si asume si eventuale critici, unele pot fi indreptatite altele nu, astfel fiecare invata sau nu ceva din toate discutiile. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 Domnule "Narcis_M", faceti niste confuzii. Intr-un motor electric nu puteti baga cat curent vreti dumneavoastra si nici cata tensiune vreti dumneavoastra. Un motor electric trebuie alimentat la tensiunea nominala, curentul se stabileste singur urmand o curba specifica motorului si in functie de sarcina. Alimentarea unei masini electrice peste cea nominala se face in 2 situatii posibile 1 sarcina este mai mica decat sacina nominala si 2 temperatura exterioara este mai mica temperatura pentru care a fost proiectat masina electrica. Ambele situatii decurg din conditia de echilibru termic al bobinajului.Cat despre datul cu parerea, asta este, oricine posteaza ceva pe un forum poblic trebuie sa-si asume si eventuale critici, unele pot fi indreptatite altele nu, astfel fiecare invata sau nu ceva din toate discutiile.Daca nu puteam baga cat curent vroiam eu in motor, atunci, nu-mi mai trebuiau 2 generatoare, unul singur ar fi fost arhisuficient. Inca odata, se poate alimenta un motor DC cu curent si tensiune mai mari decat cele nominale insa existand riscu ca acesta sa se arda ( asta in functie de cat de tare este fortat). Plus ca, ce spuneti dvs cu masina electrica, aceea are un controller FACUT DE FABRICA, care furnizeaza energie motorului electric si care normal, nu o sa alimenteze motorul peste parametrii lui nominali decat in anumite situatii. La vehiculul asta, tot sistemul de alimentare al motorului, de excitatie a generatoarelor... sunt controlate si facute de mine, din vechituri, eu decid cu cat vreau sa alimentez motorul regland excitatia si turatia generatoarelor pt. ca bobinajul motorului nu este limitat doar la parametrii nominali. Am sa-ncetez sa ma mai contrazic cu dvs. Toate cele bune ! Link spre comentariu
morocanosul Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 Domnule "Narcis_M", faceti niste confuzii. Intr-un motor electric nu puteti baga cat curent vreti dumneavoastra si nici cata tensiune vreti dumneavoastra. Un motor electric trebuie alimentat la tensiunea nominala, curentul se stabileste singur urmand o curba specifica motorului si in functie de sarcina. Alimentarea unei masini electrice peste cea nominala se face in 2 situatii posibile 1 sarcina este mai mica decat sacina nominala si 2 temperatura exterioara este mai mica temperatura pentru care a fost proiectat masina electrica. Ambele situatii decurg din conditia de echilibru termic al bobinajului.Cat despre datul cu parerea, asta este, oricine posteaza ceva pe un forum poblic trebuie sa-si asume si eventuale critici, unele pot fi indreptatite altele nu, astfel fiecare invata sau nu ceva din toate discutiile.Daca nu puteam baga cat curent vroiam eu in motor, atunci, nu-mi mai trebuiau 2 generatoare, unul singur ar fi fost arhisuficient. Inca odata, se poate alimenta un motor DC cu curent si tensiune mai mari decat cele nominale insa existand riscu ca acesta sa se arda ( asta in functie de cat de tare este fortat). Plus ca, ce spuneti dvs cu masina electrica, aceea are un controller FACUT DE FABRICA, care furnizeaza energie motorului electric si care normal, nu o sa alimenteze motorul peste parametrii lui nominali decat in anumite situatii. La vehiculul asta, tot sistemul de alimentare al motorului, de excitatie a generatoarelor... sunt controlate si facute de mine, din vechituri, eu decid cu cat vreau sa alimentez motorul regland excitatia si turatia generatoarelor pt. ca bobinajul motorului nu este limitat doar la parametrii nominali. Am sa-ncetez sa ma mai contrazic cu dvs. Toate cele bune !Ai dreptate! Pe acelasi principiu functioneaza si locomotivele Diesel-electrice! Motoarele electrice (de tractiune),au si un regim de supasolicitare,nu mai stiu exact ,dar se putea ca timp de 15 min.sa folosesti un anumit amperaj,dupa aceea era necesar sa reduci (obligatoriu) I(A) ,mai puteai merge inca 30 de min.in supra sarcina redusa,si ajungeai la parametrii normali! Asa sunt concepute sa reziste pe termen scurt la suprasarcini mari! Pe panoul de control ai niste ampermetre unde scala este si colorata(pe linga indicatiile in cifre)! Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 8, 2014 Partajează Postat Ianuarie 8, 2014 Masina electrica = motoare electrice de toate felurile fara accesorii, transformatoare si altele... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum