Vizitator Narcis_M Postat Decembrie 29, 2013 Partajează Postat Decembrie 29, 2013 https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3904_n.jpg https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0679_n.jpg https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0437_n.jpg https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1179_n.jpg https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 2470_n.jpg https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8223_n.jpg https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0345_n.jpg https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4955_n.jpg https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0524_n.jpg Acesta este un vechi electrocar (folosit pt transportul materialelor in marile fabrici). Original, functiona cu baterii insa acestea erau game over cand l-am cumparat. Tinand cont ca un astfel de set de baterii costa destul de mult, le-am inlocuit cu un motor diesel ce antreneaza 2 generatoare (unul de curent continuu si al doilea trifazic), ambele alimenteaza motorul electric ce propulseaza vehiculul. Cu acest utilaj se poate alimenta orice: aparate de sudura, aparate electrocasnice, utilaje pt prelucrarea lemnului etc. Un proiect ce a durat aprox 5 ani. Video cu teste: Link spre comentariu
albasete Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Felicitari pentru munca depusa ! Nu era mai simplu ca motorul diesel sa angreneze direct vehiculul ? Scopul este pentru a fi deplasat in zone fara curent si folosit ca generator electric sau folosit in gospodarie pentru diverse activitati, astfel reducandu-se consumul de curent ? Practica "inventia" ! Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Felicitari pentru realizari !, singurul neplacut surprins de toate astea e cainele, trebuie dusa munca de lamurire cu el Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Felicitari pentru munca depusa ! Nu era mai simplu ca motorul diesel sa angreneze direct vehiculul ? Scopul este pentru a fi deplasat in zone fara curent si folosit ca generator electric sau folosit in gospodarie pentru diverse activitati, astfel reducandu-se consumul de curent ? Practica "inventia" !Multumesc:). Pai chiar nu am vrut sa-l facem asa pt ca sunt multe astfel de vehicule homemade cu sistem de propulsie clasic. Ne-am dorit sa fim putin diferiti Plus ca puntea spate era in stare buna, motorul electric la fel... pt a antrena direct prin cutie de viteze, ar fi trebuit adaptata o punte de aro spre ex. Da, acesta este scopul lucrarii, insa punctul forte al lui este sistemul de propulsie. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 Felicitari pentru realizari !, singurul neplacut surprins de toate astea e cainele, trebuie dusa munca de lamurire cu el Da, are o fixatie, de fapt rotile il deranjeaza, cand porneste masina de pe loc si rotile incep sa se-nvarta, vrea sa muste din ele Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Felicitari! Am insa niste nelamuriri:Generatorul trifazic este cel rosu, de pare sa faca corp comun cu motorul?Iar generatorul de cc este cel de sub sofer? Ce specificatii are acesta?Si cum anume alimentezi motorul electrocarului? Ca ma gandesc ca daca ar fi cuplat direct la generator, s-ar misca si cand motorul diesel e la relanti Motorul diesel de la ce provine?Si daca se poate, mai pune poze Ms! Link spre comentariu
morocanosul Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Interesanta idee! Si eu sunt curios sa aflu caracteristicile generatorului de cc. Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 FOARTE INTERESANT ACEST PROIECT.eu totusi as fi interesat cum s-a rezolvat controlul motorului de tractiune.puneti mai multe detalii,acest proiect nu este ceva ce apare prea des. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Felicitari! Am insa niste nelamuriri: Generatorul trifazic este cel rosu, de pare sa faca corp comun cu motorul? Iar generatorul de cc este cel de sub sofer? Ce specificatii are acesta? Si cum anume alimentezi motorul electrocarului? Ca ma gandesc ca daca ar fi cuplat direct la generator, s-ar misca si cand motorul diesel e la relanti Motorul diesel de la ce provine? Si daca se poate, mai pune poze Ms! Da, cel trifazic e rosu, pare corp comun dar nu este, e cuplat rigid de volanta motorului. Generatorul este montat pe o placa care si ea la randul ei este fixata pe o carcasa (facuta dintr-o teava uriasa). Celelalt generator de curent continuu este sub sofer si a fost de fapt un motor electric, pana am decis sa-i rebobinam statorul si sa-l transformam in generator. E cuplat cu motorul termic prin niste bucsi de cauciuc. Controlul vitezei de deplasare se realizeaza din potentiometru pt. reglarea excitatie generatorului( fiecare generator are un potentiometru) dar si din acceleratia motorului diesel. Generatorul trifazic treb sa treaca mai intai printr-o unitate de redresare care este sub scaun, si de acolo, curentul este trimis la motorul electric din spate. Cel de curent continuu este legat direct la motorul electric. Motorul diesel cred ca este de la un tractor pt ca l-am cumparat demontat si avariat. Siguranta boltului de la piston iesise si boltul a atins unul din cilindrii. A treb sa-i punem bucsi noi de cilindrii, sa-i alezam din nou etc.Poze: Generatorul de curent continuu. Bobinarea generatorului DC. Motorul disesel si generatorul trifazic. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Interesanta idee! Si eu sunt curios sa aflu caracteristicile generatorului de cc. Generatorul de curent continuu a fost de fapt un motor electric de electrostivuitor caruia, i-am rebobinat statorul. Are in jur de 6,5- 6,7 Kw. Generatorul trifazic scoate 6,2Kw. Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 FOARTE INTERESANT ACEST PROIECT.eu totusi as fi interesat cum s-a rezolvat controlul motorului de tractiune.puneti mai multe detalii,acest proiect nu este ceva ce apare prea des.Controlul se realizeaza de la potentiometrele generatoarelor ce controleaza excitatia acestora, dar si de la acceleratia motorului termic. De ex, pot mentine turatia diesel-ului constanta si sa maresc viteza controland excitatia generatoarelor( vehiculul poate merge si doar cu unul din generatoare dar si cu amandoua insa, pt a merge cu amandoua, acestea trebuiesc reglate din excitatie astfel incat ambele sa dezvolte aceeasi putere, in caz contrar, motorul electric ce propulseaza vehiculul va primi curent numai de la generatorul ce trimite curent mai puternic). A doua metoda de control al vitezei este de a fixa o anumita valoare a excitatiei generatoarelor iar viteza sa fie stabilita in functie de turatia motorului termic. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Practic meritati felicitari. Ati ajuns la un rezultat functional punand la un loc diverse componente si cred ca cel mai important este satisfactia personala obtinuta in urma procesului de surubareala.Cu toate aceste per ansamblu nu vad o utilitate deosebita a proiectului. Eu vad aici cateva deficiente majore:1 - la acest nivel nu putem discuta de eficienta in momentul in care motorul termic antreneaza 2 generatoare care la randul lor antreneaza motorul de deplasare;2 - poate daca ne-am fi cunoscut inainte de inceperea proiectului eu v-as fi oferit un sasiu de Aro in schimbul sasiului de electrocar, (as vrea unul pt colectie); un sasiu de Aro este incomparabil mai potrivit pentru deplasare decat acest electrocar. Adaptarea unui generator la un ansamblu sasiu+motor consider ca este o problema foarte simpla. Testele facute de dumneavoastra sunt pe vreme uscata si pe un drum relativ plan. Eu cred ca veti avea probleme de deplasare pe un sol mai umed cu denivelari ceva mai ponuntate. (eu nu as fi indraznit sa fac probe pe un drum public, jucarica nu are omologare si riscati dosar penal)3 - avand in vedere mobilitatea redusa nu stiu cum veti intra in locurile mai izolate unde lipsa curentului electric ar justifica prezenta utilajului.Eu as fi optat pentru legarea motorului la cele 2 generatoare si ansamblul montat pe un sasiu fix. Acest sasiu fix ar fi avut avantajul unei mobilitati totale, putand fi ncarcat intr-o remorca si dus acolo unde este nevoie sau pur si simplu incarcat pe electrocar de unde ar fi putut alimenta acelasi motor electric de deplasare.Oricum, felicitatri!PSSunt curios sa vad ceva teste in sarcina, nu sunt convis ca motorul face fata la o solicitare in sarcina apropiata de maxim pentru mult timp. Mie imi pare radiatorul prost plasat. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Felicitari pentru realizari !, singurul neplacut surprins de toate astea e cainele, trebuie dusa munca de lamurire cu el Da, are o fixatie, de fapt rotile il deranjeaza, cand porneste masina de pe loc si rotile incep sa se-nvarta, vrea sa muste din ele Pai explicatia e simpla,voi ce ati face daca mergeti la wc sa faceti pishu si buda ar incepe sa se invarta? Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Tare faza cu "toaleta" Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M Postat Ianuarie 5, 2014 Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Practic meritati felicitari. Ati ajuns la un rezultat functional punand la un loc diverse componente si cred ca cel mai important este satisfactia personala obtinuta in urma procesului de surubareala.Cu toate aceste per ansamblu nu vad o utilitate deosebita a proiectului. Eu vad aici cateva deficiente majore:1 - la acest nivel nu putem discuta de eficienta in momentul in care motorul termic antreneaza 2 generatoare care la randul lor antreneaza motorul de deplasare;2 - poate daca ne-am fi cunoscut inainte de inceperea proiectului eu v-as fi oferit un sasiu de Aro in schimbul sasiului de electrocar, (as vrea unul pt colectie); un sasiu de Aro este incomparabil mai potrivit pentru deplasare decat acest electrocar. Adaptarea unui generator la un ansamblu sasiu+motor consider ca este o problema foarte simpla. Testele facute de dumneavoastra sunt pe vreme uscata si pe un drum relativ plan. Eu cred ca veti avea probleme de deplasare pe un sol mai umed cu denivelari ceva mai ponuntate. (eu nu as fi indraznit sa fac probe pe un drum public, jucarica nu are omologare si riscati dosar penal)3 - avand in vedere mobilitatea redusa nu stiu cum veti intra in locurile mai izolate unde lipsa curentului electric ar justifica prezenta utilajului.Eu as fi optat pentru legarea motorului la cele 2 generatoare si ansamblul montat pe un sasiu fix. Acest sasiu fix ar fi avut avantajul unei mobilitati totale, putand fi ncarcat intr-o remorca si dus acolo unde este nevoie sau pur si simplu incarcat pe electrocar de unde ar fi putut alimenta acelasi motor electric de deplasare.Oricum, felicitatri!PSSunt curios sa vad ceva teste in sarcina, nu sunt convis ca motorul face fata la o solicitare in sarcina apropiata de maxim pentru mult timp. Mie imi pare radiatorul prost plasat.Mda, stiu ca terenul accidentat ii poate pune probleme insa, am vrut ceva autopropulsat si ceva unic poate chiar si in lume, chiar daca nu se descurca pe oriunde si nu are eficienta buna. Vehiculul este inmatriculat la primarie ca utilaj electric, insa, nu i-am montat inca numerele. Adaptarea unui motor-generator la acest sasiu de electrocar nu a fost dificila intr-adevar. Cat despre punerea acestui ansamblu in functiune... este cu totul alta poveste(ma refer la partea de comanda, transformatoare rebobinate, redresoare etc), plus ca, nu a mers din prima cum ne asteptam. Au mai trecut ani buni pana l-am facut sa mearga mai bine. Ideea dvs. cu acel sasiu ar fi fost buna insa, consider ca doar in cazul in care acel sasiu ar fi fost remorcat de un alt vehicul si dus la locul cu pricina. Nici nu s-ar fi pus problema sa-l pun pe electrocar ca sa alimentez motorul electric, ar fi aratat urat. O potentiala problema ar putea fi puterea motorului in teste cu sarcina maxima( desi, cu 28 cai-putere n-ar trebui sa-ntampine probleme cu doua generatoare ce combinat, dezvolta 12-13Kw)... Am facut un test cu o rezistenta de 10Kw la care motorul s-a comportat destul de bine. Motoarele astea niciodata n-au avut probleme cu supraincalzirea( este jumatate din motorul de Aro de Brasov in 4 cilindrii, micsorat la 2 pistoane). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum