Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect "Lastun Electric"


Vizitator Narcis_M

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nickrvl

    6

  • pusttiu

    3

  • asyx

    3

  • costinium6

    3

Top autori în acest subiect

pai are 2.5kw, dar e construit sa nu aiba agatare la vant si nu are miez sau tole in stator, la dimensiunile bobinelor si forta acelor magneti ar putea dezvolta chiar si peste 10 kw daca ar avea fier, e construit sa transforme energia mecanica in energie electrica nu invers.

Evident ca daca ar avea miez ar avea randament mult mai mare dar in regim de amator tot cealalta varianta este mai ieftina, altfel cumperi motoarele si gata. Nu stiu ce este "agatare la vint"
Link spre comentariu

Undeva în postări, colegul nickrvl face referire la montarea motoarelor pe fiecare roată, astfel eliminîndu-se cutia de viteze şi ambreiajul, asta însemnînd reducerea greutăţii, plătindu-se drept preţ o complicaţie a acţionării electrice. Nu neg justeţea unei astfel de variante, departe de mine gîndul de a spune că varianta nu este bună. E bună, de fapt este nimerit a spune că este varianta optimă, dar din păcate la nivel de amator nu este la îndemînă.

Eu vă îndemn către o soluţie cu care am cochetat, acu' vreo 35-40 de ani , la un proiect de miniautomobil. Pe un saşiu triciclu, cu o carcasare modernă, mă rog inspirată după un BMW al anilor respectivi, sau cu o carcasare retro, mai apropiată inimi mele, avînd drept motorizare un motor de "Minimobra", am îndemnat a înlocui cutia de viteze şi ambreiajul folosind un "Convertizor sonic".

Convertizorul sonic despre care vorbesc este o realizare a unui înaintaş al nostru, George (Gogu) Constantinescu, părintele Teoriei Sonicităţii.

Vă îndemn a zăbovi şi pe această variantă, se elimină cutia de viteze şi ambreiajul, deci un cîştig la capitolul masă.

Eu nu am trecut de faza de proiect, dar înaintaşul nostru, domnul Constantinescu, a realizat practic convertizorul său, atît în varianta cu levier pendular cît şi cu disc oscilant.

E mecanică pură, măcar ca titlu de fapt divers, eu zic să daţi atenţie şi acestei soluţii.

 

PS. Nu cădeţi în păcat. Evident Minimobra nu avea cutie de viteze, dar un automobil, fie el şi mini, are nevoie de aşa ceva.

PS2. Cu atîtea citate, abia acu' văzui mai bine că cel cu ideea motoarelor în roţi fu colegul nickrvl şi nu costinium6, motiv pentru care am modificat mesajul.

Link spre comentariu

Da m-am exprimat gresit cu agatarea, e vorba ca un motor cu magneti permanenti care are rotor si stator metalic bobinat nu e adecvat pentru a fi folosit ca eoliana pentru ca are nevoie de vant puternic pentru a fi urnit din cauza ca magnetii manifesta atractie fata de partea metalica a statorului, pentru demarare la vant mic e nevoie de o elice supradimensionata CARE odata plecata nu mai poate fi controlata de frana electromagnetica, de asta s-a optat pentru generator fara fier. pe de alta parte cu cantitatea de cupru de vreo 10-15Kg si 24 de magneti a caror forta de atractie insumata este de vreo 2,2tone sum are Arcadius, s-ar putea realiza un motor clasic de peste 30kw, cred ca am gresit in primul post cu 10kw. cauta inventiile lui Iustin Capra, practic nu motorul este problema ci rationalizarea, gestionarea si sursa energiei.se poate utiliza orice motor electric pentru actionarea masinii cu conditia ca acesta sa contina magneti permanenti si chiar in tandem cu cutia sa poata deveni generator pe secventa franarii, energia preluata la franare se stocheaza rapid in condensatori si se foloseste la demaraj, acolo este consumul mare de curent iar bateriile din zilele noastre inca sunt la nivele foarte joase.

Link spre comentariu

dati mai multe detalii despre motorul folosit....si de sistemul de transmisie a miscarii. e legat direct pe cutia de viteza? la masina volanta e f mare la motorul electric tot asa ati facut?

Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M

dati mai multe detalii despre motorul folosit....si de sistemul de transmisie a miscarii. e legat direct pe cutia de viteza? la masina volanta e f mare la motorul electric tot asa ati facut?

Motorul este la 48V 91A, 5200 rpm turatie maxima. Am renuntat la volanta pt ca era f grea si riscam sa stricam rulmentii motorului. Deci, masina nu mai are ambreaj. Cuplarea motorului cu arborele primar al cutiei este facuta rigid printr-un cuplaj format din butucul discului de ambreaj si un pinion care intra pe axul motorului. Aici sunt si niste poze cu cuplajul, facute la montare:https://lh4.googleusercontent.com/-r77LIwTHe9w/UkuzfVlfguI/AAAAAAAAAbM/SVzUYEP45cE/s288/2013-09-25%2B08.36.28.jpghttps://lh6.googleusercontent.com/-6L7aLtjgmP0/UkuzXNvWxLI/AAAAAAAAAbA/qKz3T6AigCA/s288/2013-09-25%2B08.36.18.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-KkG6 ... .36.06.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-wsHEdhKfaCI/UkuznOr_RfI/AAAAAAAAAbY/p4gDTTM_12o/s288/2013-09-25%2B08.37.11.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-hd9j5_fVnD4/UkuzugyNckI/AAAAAAAAAbk/F4ElOJ4xOgw/s288/2013-09-25%2B08.38.41.jpg.Motorul: https://lh4.googleusercontent.com/-Hxp6auNkMuA/UkFGZIX2EcI/AAAAAAAAAYQ/VY_1YdlNQg8/s288/2013-09-24%2B09.59.24.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-YwvXKtOGocs/UkFGoJr-VBI/AAAAAAAAAYg/pEG7mQN9nSI/s288/2013-09-24%2B10.01.41.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-G4vjuePOOSE/Uku0lA_XBrI/AAAAAAAAAcw/ZPDmj5J6QDI/s288/2013-09-27%2B09.02.54.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-jCRdNg1g8Ls/Uku0Z5QRVsI/AAAAAAAAAcY/4nkvjrstAP4/s288/2013-09-27%2B09.02.28.jpg.Placa adaptoare:https://lh3.googleusercontent.com/-cwhN6f9JvSk/UkFGJZTcF2I/AAAAAAAAAYE/RKc3PvArVY8/s288/2013-09-24%2B09.57.33.jpghttps://lh6.googleusercontent.com/-Ez7WpoItEZY/Ukuz5wOzDnI/AAAAAAAAAbw/jhvB2CiwhMk/s288/2013-09-26%2B13.40.11.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/-FADsPAviQW8/Uku0DJikUTI/AAAAAAAAAb8/Kkm988BhGiQ/s288/2013-09-26%2B13.40.36.jpg.
Link spre comentariu

Aici:

https://lh4.googleusercontent.com/-YwvX ... .01.41.jpg

 

in partea din spate nu este volanta? de fapt intrebarea este daca acea piesa este a motorului sau a fost atasata? pare a fi un ventilator pentru racire si un tambur de frinare....., poate fi folosit pe post de frina de mina :rade:

Ce fel de motor este?, cu excitatie serie banuiesc, adica rotor/stator bobinat, perii colectoare....

De asemenea din poze vad ca ar mai fi loc de cel putin o baterie in fata dar cu greutatea cum stam? ai avut posibilitate sa cintaresti masina? iese cu mult din masa autorizata? pentru ca si asta e o problema, deh din nou bateriile, cele mai bune ar fi cele Li, sint mult mai usoare dar al naibi de scumpe.

Incerci sa o inmatriculezi?

 

Si mi-am adus aminte de cel cu Citroen-ul: http://garajelectric.ro/

Link spre comentariu
Vizitator Narcis_M

Aici:https://lh4.googleusercontent.com/-YwvX ... .01.41.jpgin partea din spate nu este volanta? de fapt intrebarea este daca acea piesa este a motorului sau a fost atasata? pare a fi un ventilator pentru racire si un tambur de frinare....., poate fi folosit pe post de frina de mina :rade: Ce fel de motor este?, cu excitatie serie banuiesc, adica rotor/stator bobinat, perii colectoare....De asemenea din poze vad ca ar mai fi loc de cel putin o baterie in fata dar cu greutatea cum stam? ai avut posibilitate sa cintaresti masina? iese cu mult din masa autorizata? pentru ca si asta e o problema, deh din nou bateriile, cele mai bune ar fi cele Li, sint mult mai usoare dar al naibi de scumpe.Incerci sa o inmatriculezi?Si mi-am adus aminte de cel cu Citroen-ul: http://garajelectric.ro/

Ventilatorul este piesa originala a motorului pe care intr-adevar, era montat un sistem de franare dar avand in vedere ca masina are daje frana de stationare, am considerat ca nu mai e necesar sa o montam si pe cea de la motor. Motorul este cu colector. In fata da, alea-s poze de la inceput dar acum mai am o baterie acolo care insa este pt instalatia electrica a masinii ( semnalizari, lumini etc). Bateriile pt. propulsie sunt in spatele scaunelor si cantaresc 112Kg. N-am avut unde sa cantaresc masina insa originala, am gasit pe net... are in jur de 600Kg. Acum, bateriile+ motorul electric+ controller-ul care e si ala destul de greu... toate astea cantaresc mai mult decat motorul original pe benzina. Cred ca sunt vreo 50 kg in plus... poate mai mult, poate mai putin. De inmatriculat am inscris-o pe localitatea in care locuiesc pt ca si asa autonomia nu e chiar asa de mare sa ma duc nu stiu unde cu ea. Plus ca o inmatriculare sa poti circula peste tot costa mii de euro+ omologare pfff.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări