Vizitator elixir Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 Cum adica prima e doar de aprins focul? Experimenteaza, si apoi ne spui ce a iesit! Daca faci focul de sus, lemnele ard mai incet. cand adaugi lemne, poti sa scoti ceva jar p un faras, si-l adaugi deasupra lemnelor.. si poate ne spui si ce ziceam despre instalatie.. cazanul este doar o parte a sistemului de incalzire- si probabil nu cea mai importanta parte, dupa cum probabil suntem tentati sa credem! Link spre comentariu
yogi72cj Postat Ianuarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 yogi: chelu are dreptate: fa focul cum a zis el- aprinde lemnele de sus, nu de jos! aseaza lemnele mai groase jos si cele mai subtiri sus.In plus- cum ai instalatia facuta? ai by-pass? necesarul termic al casei cum e fata de cazan?daca necesarul tau de caldura e cat puterea cazanului sau mai mare, nu o sa ai temperaturi mari in cazan rafa niste modificari..nu am bypass inca,puterea centralei e 37kw iar necesarul 30kwpot avea orice temperatura in cazan,dar eu am preferat temp mici pt a proteja instalatia de hencoin schimb am un termostat inteligent la pompa care mareste randamentul centralei la 80% Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 interesanta ideea asta sa aprinzi focul de susdar cum fac cand umplu a 2 oara centrala cu lemne? a doua umplere e de baza,prima e doar pt aprins focul deci? Eu zic ca aici depinde de volumul centralei si necesarul casei. Dupa cum am spus, cu aprinderea din partea de sus, focul dureaza de 2-3 ori mai mult decat daca este aprins de jos, ca urmare, 1 foc eu zic ca este suficient si pentru "aprins" dar si pentru incalzire. nu am bypass inca,puterea centralei e 37kw iar necesarul 30kw Uite sa facem un calcul. Spuneati ca ardeti cam 9 mc lemne/iarna. Considerand lemnul fiind fag uscat la 20% ar reiesi 9 mc x 750 kg x 4 kwh/kg = total 27.000 kwh Considerand randamentul de 80% (desi la centralele atmosferice nu depaseste 65-70%) raman ~22.000 kwh utili. Casa dumneavoastra fiind in zona Cluj, adica zona climatica III din cate imi aduc aminte, iar sezonul de incalzire dureaza in medie cam 205 zile, ne-ar conduce la un necesar termic pentru 22*C interior si -18*C exterior (temperatura exterioara de calcul) ar rezulta un necesar termic aproximativ al casei de ~9 kw Si va rog, nu-mi aduceti argumentul cu suprafata x inaltime x X wati/mc pot avea orice temperatura in cazan,dar eu am preferat temp mici pt a proteja instalatia de henco Eu tind sa cred ca temperaturile mici sunt rezultatul supradimensionarii instalatiei in schimb am un termostat inteligent la pompa care mareste randamentul centralei la 80% Daca nu este secret, ce termostat aveti, caci m-ar interesa si pe mine Link spre comentariu
yogi72cj Postat Ianuarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 pt cheluk :Considerand randamentul de 80% (desi la centralele atmosferice nu depaseste 65-70%) raman ~22.000 kwh utili. Casa dumneavoastra fiind in zona Cluj, adica zona climatica III din cate imi aduc aminte, iar sezonul de incalzire dureaza in medie cam 205 zile, ne-ar conduce la un necesar termic pentru 22*C interior si -18*C exterior (temperatura exterioara de calcul) ar rezulta un necesar termic aproximativ al casei de ~9 kw calculul de mai sus e facut serios sau doar asa? 1.folosesc centrala aprox 100 zile pe an,cand afara temp e peste 10' e suficient un foc la 2 zile,si am si panouri solare 2.in cele 100 de zile in care o folosesc,temperatura exterioara variaza intre 10'c si -15'C,si daca ar fi sa luam o medie ponderata sa zicem ca ar fi undeva intre 0 si 5'C,din fericire temperatura exterioara in cj nu e -18'c constant cum ziceti dv:))),nu e siberia aici 3.in aceste conditii,daca refaceti calculele veti vedea ca e nevoie de o putere medie de 20kw,iar cand afara e foarte frig e nevoie de 30kw,chiar 35 daca se ajubge la -25"c:)))) 4.legat de termostat folosesc un kit cumparat,modificat de mine,imbunatatit il gasiti pe net:ep0261 daca doriti va dau lista cu modificarile Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 100 zile pe an inseamna 3 luni si o saptamana. Cu alte cuvinte faceti focul doar in Decembrie, Ianuarie, Februarie si putin din Noiembrie.Si temperatura nu am spus ca este constanta de -18*C ci temperatura exterioara de calcul, adica temperatura inregistrata timp de 5 zile consecutive in zona respectiva.La mine in zona climatica II temperatura de calcul este -15*C dar asta nu inseamna ca nu am avut si nopti de -25/-26*C.Dar ca idee, daca cei 22.000 kwh i-ati folosit doar in 100 zile, atunci ar rezulta un necesar termic de ~18 kw pentru -18*C, iar pentru -25*C s-ar ajunge pana la 21-22 kw :)Cat despre termostat v-am intrebat caci nu pot sa imi dau seama cum ar putea un termostat sa imbunatateasca calitatea arderii sau eficienta captarii pentru a mari randamentul centralei Link spre comentariu
yogi72cj Postat Ianuarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 daca privesti randamentul ca raport intre energia utila si energia consumata,inseamna ca daca micsorezi consumul de curent maresti randamentul:)logic in alta ordine de idei,daca pornesti pompa doar atunci cand poti obtine o energie eficienta,inseamna ca maresti randamentul pe de alta parte daca folosesti centrala la 90'C,din acest pct de vedere ai randament maxim pt ca obtii cea mai mare cantitate de caldura cu o anumita energie electrica Link spre comentariu
yogi72cj Postat Ianuarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 p.s. cred ca ar trebui sa refaceti calculele cu puterea,una e puterea medie calculata de 20kw si alta e puterea maxima necesara in conditiile cele mai nefavorabile,care e de 35kw Link spre comentariu
devdas_india Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 ciudat , cum la lemne uscate aveti , aceasi autonomie cu cele ude, tiraju centralei e fortat sau liber?daca e fortat cine controleaza toraju ?(fie se inchide singura fie are un ventilator iar la portita sa aiba o maneta care sa indice + _ si o miscati manual , )lasati centrala la tiraj maxim dupa ce se aprinde focu puneti numai uscate si o sa aveti rezultate , Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 Doctore, vad ca va inmultiti ! Daca nici Cheluakame nu va multumeste cu teoria lui, atunci studiati manualul cazanului in care spune clar ca in modul normal de functionare temperatura trebuie sa fie si pana in 90-95 grade Celsius dar nu mai putin de 65-70 de grade. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 daca privesti randamentul ca raport intre energia utila si energia consumata,inseamna ca daca micsorezi consumul de curent maresti randamentul:)logic Consumul de curent nu are treaba cu randamentul centralei. Daca centrala mea functioneaza in termosifon inseamna ca am un randament mai ridicat decat in cazul unei cu circulatie fortata? Ori, daca eu am o pompa de clasa A ce are un consum de doar 5 wati, inseamna ca centrala mea are randament mai mare decat in cazul uneia cu pompa de 40 wati? in alta ordine de idei,daca pornesti pompa doar atunci cand poti obtine o energie eficienta,inseamna ca maresti randamentul Pai asta se poate obtine si cu un termostat de imersie/contact. Setat sa porneasca/opreasca la X grade. pe de alta parte daca folosesti centrala la 90'C,din acest pct de vedere ai randament maxim pt ca obtii cea mai mare cantitate de caldura cu o anumita energie electrica Din nou, ce treaba are energia electrica? Vorbim de centrala pe lemne. Centrala se recomanda a fi folosita la 90*C pentru a se atinge temperaturi ridicate in focar si astfel o ardere calitativa. Insa eu zic ca trebuie sa facem o corelatie intre calitatea arderii si eficienta captarii. Degeaba focul are un randament de 100% (doar exemplu!) daca pe cos imi ies gaze cu temperaturi de 300-400*C. Si viceversa, degeaba scot fum cu temperaturi de 80*C daca focul are un randament de 50%. p.s. cred ca ar trebui sa refaceti calculele cu puterea,una e puterea medie calculata de 20kw si alta e puterea maxima necesara in conditiile cele mai nefavorabile,care e de 35kw Pentru o putere "medie" de 20 kw, in cele 100 zile ati consuma 20kw x 24ore x 100zile = 48.000 kwh la un randament de 100% al centralei. Adica undeva la 16 mc de lemn uscat. Si nu stiu cine v-a spus ca instalatiile se calculeaza pentru conditiile cele mai "nefavorabile" caci este total gresit. Evident, trebuiesc sa luam in calcul mai multe date cum ar fi inertia termica a casei, temperatura de functionare a agentului, sursa de caldura, etc, insa niciodata nu se proiecteaza o instalatie pentru temperatura minima inregistrata intr-o anumita zona. Adica, cei din Bod ar trebui sa aiba instalatii proiectate pentru -38.5 grade, desi, daca stau si analizez harta meteo, temperatura medie inregistrata anul trecut in zona respectiva este de -1.5 grade Insa plecam de la una si dam in altele. Spuneati ca nu ati observat nicio diferenta intre lemne uscate si cele ude. Eu am spus, cred ca nu ati observat datorita exploatarii gresite, si am oferit detaliile necesare. Modificare ulterioara: Pentru un randament de 80%, prin focar avem nevoie de temperaturi de 700-800*C, si pe cos sa "aruncam" temperaturi de pana in 150*C. Restul e cancan Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 ... Spuneati ca nu ati observat nicio diferenta intre lemne uscate si cele ude. Eu am spus, cred ca nu ati observat datorita exploatarii gresite, si am oferit detaliile necesare. ... Nu se observa pentru ca nu este luat in calcul si timpul... pierdut... care teoretic curge diferit pentru fiecare dintre noi. Timp pierdut pentru aprinderea focului, timp pierdut pentru curatarea cazanului la cateva zile, timp pierdut si detergent in plus pentru spalarea hainelor cu miros de fum, timp pierdut in curand cu vizita la oftalmologi, etc. Cine vrea randament incepe cu evacuarea gazelor, cosul . Nu va zgarciti la indicatiile date de producator si mai puneti cativa centimetri la diametrul interior si inaltime... compenseaza in timp pierderile cauzate de depuneri si va permite mai tarziu sa montati si un cazan de putere mai mare. Calculul despre izolatia exterioara a cosului de fum o poate face colegul Cheluakame. Obligatoriu trebuie o priza de aer proaspat pentru camera in care este instalat cazanul, minim 100-110mm in diametru, pentru cazane de putere mica uzuale, sa zic pana in 35kw. Daca tirajul la cos este prea generos, adica trage pana si cenusa din cazan, se poate utiliza si un subar(clapeta de reglaj tiraj pe evacuare), dar sa nu obtureze mai mult de 2/3 din sectiunea de evacuare (un 0.5 e mai sigur) atunci cand este pe pozitia inchis. Aceasta clapeta este de obicei existenta pe evacuarea a multor cazane noi. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Sincer, aici ai dreptate, daca anul trecut trebuia sa aprind focul din partea inferioara caci avea lemne ude (le luasem de curand), petreceam pe langa centrala cam o jumatate de ora pana cand aprindeam focul, mai puneam lemne, etc. Si chiar ma cam umpleam de fum, aveam imbracaminte speciala, cand mergeam sa aprind focul pe aceea o foloseam.De cand am inceput cu focul de sus, am si uitat ce si cum . De la pus lemne pana la intrarea in "regim", mai mult de 15 minute nu dureaza.Pun lemne, asez "coliba" de aprins, bag putin rumegus cu combustibil lichid, dau foc, las usa inferioara putin deschisa pentru tiraj, inchid usa, mai stau 2 minute, trag siberul de fum cam 3/4 si plec unde am treaba.Despre priza de aer pentru ardere, iarasi, corect.Singurul la care nu pot fi de acord este diametrul cosului. Eu unul recomand a se folosi diametrul de iesire al centralei, ori o marire de 10%. Inaltimea in schimb, sunt de acord ca trebuie ceva mai inalt, insa conteaza si pozitionarea. Link spre comentariu
yogi72cj Postat Ianuarie 4, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 am experimentat si eu ieri focul superioram pus lemne amestecate 1/2 verzi si uscatefocul s-a aprins mult mai greu decat in mod obisnuit,si temperatura a crescut mai greu,dar aparent a tinut mai mult timp,resp 6 ore cu un plin si 2 lemne extraintrebare:daca vrei sa mai adaugi,e ok daca atunci cand centrala se goleste pe jumatate sa completezi partea de sus cu lemne? Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Eu va recomand sa folositi primul rand de sus, lemne uscate, pentru o aprindere mai rapida. Apoi alternat verzi, uscate, verzi, etc.Pentru o aprindere rapida, formati deasupra primului rand de lemne o "coliba" din lemne uscate (si mai subtirele), si puneti materialul de aprins sub acestea.Daca mai doriti sa adaugati, eu recomand sa o faceti cand ramane doar jar, caci nici nu va afumati, si nici nu "stricati" arderea. Insa, lemnele sa nu le "burdusiti" (daca puneti cantitate mai mare), ci sa lasati spatiu intre ele. Ideal ar fi in mijlocul lor sa existe o "fanta" de jos pana deasupra stive, pe unde se pot dezvolta flacarile, ori, sa fie admis aer pentru ardere.Ori, o alta varianta ar fi sa impingeti jarul ramas spre spatele sau fata centralei (depinde prin ce parte iese fumul din focar, trebuie in partea opusa), si apoi adaugate lemne in "continuarea" jarului, deasupra lui ramanand spatiu pentru flacari.A, inca un lucru important. Si la prima aprindere, si la oricare, nu "burdusiti" centrala cu lemne. Intre varful stivei, si partea superioara a centralei sa existe 15-20 cm spatiu de ardere.Unii producatori specifica limita maxima, altii nu, insa in cazul acestor cazane cu ardere superioara, recomand acest spatiu. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 10, 2014 Partajează Postat Ianuarie 10, 2014 Revin cu o alta "problema". Am fost intrebat, si aici dar si pe alte forumuri, cum ar fi bine sa procedam in cazul arderii superioare (aprinderea focului din varful stivei) dupa ce se termina prima incarcatura. Eu am zis si inca sustin ca bine ar fi sa scoatem jarul, incarcam cu lemne si punem jarul la loc. Insa nu toti putem proceda asa sau nu dorim. In cazul asta, am facut o incercare, dupa terminarea focului, am impins jarul ramas spre spatele centralei (sau spre fata, ideal este ca fumul sa aibe o cale cat mai lunga prin centrala, si pozitionarea jarului depinde de constructia centralei). Apoi, asezam cateva lemne mai subtiri peste acesta si umplem centrala cu lemne cat mai bine compactate, insa, partea din spate unde se afla jarul, lasam spatiu liber pe toata inaltimea centralei pentru ca flacara sa aibe loc sa se dezvolte. Un lucru bun ar fi daca putem pozitiona lemnele "de-a latul", astfel "inaintarea" focului prin stiva de lemne fiind mai "greoaie". Aceasi metoda o pot aplica si cei ce nu doresc aprinderea focului din partea superioara a stivei. Indiferent de modul in care aprindem focul, trebuie sa asiguram suficient spatiu pentru dezvoltarea flacarei. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum