pyu Postat Octombrie 2, 2006 Partajează Postat Octombrie 2, 2006 cine imi poate spune daca se poate schimba sensul la un motor de 1.2Kw alimentat la 220v (daca se poate) ? Link spre comentariu
nelu F Postat Octombrie 2, 2006 Partajează Postat Octombrie 2, 2006 Ce tip de motor: cu rotor bobinat, cu rotor inscurt? Link spre comentariu
Blind Postat Octombrie 2, 2006 Partajează Postat Octombrie 2, 2006 daca ai rotorul bobinat trebuie sa inversezi firele care duc la perii, insa cele de la stator le lasi la fel. (parc-asa-mi aduc aminte ca se facea) Link spre comentariu
pyu Postat Octombrie 2, 2006 Autor Partajează Postat Octombrie 2, 2006 statorul e bobinat... motorul are 3 bobine, cu toate bobinele legate merge la 380, dar numai cu 2 bobine merge si la 220... nu stiu exact cum se numesc tipurile astea de motoare... Link spre comentariu
dalu Postat Octombrie 2, 2006 Partajează Postat Octombrie 2, 2006 statorul e bobinat... motorul are 3 bobine, cu toate bobinele legate merge la 380, dar numai cu 2 bobine merge si la 220... nu stiu exact cum se numesc tipurile astea de motoare... Cu rotorul in scurt-circuit. La 380 era simplu, schimbai doua faze intre ele, dar la 220 V ....... :smt018 Link spre comentariu
Blind Postat Octombrie 2, 2006 Partajează Postat Octombrie 2, 2006 Inseamna ca tu il alimentezi doar cu o singura faza, el fiind trifazat.La un motor trifazat sensul de rotatie se schimba prin inversarea a 2 faze intre ele.Inca o chestie: Daca folosesti motorul in sarcina nominala si il alimentezi doar cu o singura faza, o sa ai neplacuta surpriza sa vezi cum iese fum din el. Daca il folosesti la o sarcina de 3 ori mai mica, atunci nu cred o sa ai probleme Link spre comentariu
pyu Postat Octombrie 3, 2006 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2006 Inseamna ca tu il alimentezi doar cu o singura faza, el fiind trifazat.La un motor trifazat sensul de rotatie se schimba prin inversarea a 2 faze intre ele.Inca o chestie: Daca folosesti motorul in sarcina nominala si il alimentezi doar cu o singura faza, o sa ai neplacuta surpriza sa vezi cum iese fum din el. Daca il folosesti la o sarcina de 3 ori mai mica, atunci nu cred o sa ai problemenu iese fum din el la 220... chiar si in sarcina el merge fara probleme... fara condensator sensul ii poate fi dat la pornire... dar cu condensator nu stiu cum se schimba... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Octombrie 3, 2006 Partajează Postat Octombrie 3, 2006 Cred ca se schimba intre ele cele 2 fire de 220 cu condensatorul. Link spre comentariu
Blind Postat Octombrie 3, 2006 Partajează Postat Octombrie 3, 2006 Am specificat: sarcina nominala adica atunci cand el furnizeaza 1,2KW Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 3, 2006 Partajează Postat Octombrie 3, 2006 Salut.Din ce ai scris tu nu reiese daca motorul respectiv are infasurarile legate in serie,stea sau triunghi.Pe capacul cutiei de legaturi trebuie sa existe o schema de principiu iar pe tablita motorului trebuie sa existe modul de legare pentru 220 V si 380 V.Daca e ce cred eu,probabil ai un motor trifazat cu triunghi pe 220V si stea pe 380V(pe tablite, la majoritatea scrie asa),care a fost modificat sa mearga in 220V,conexiune stea.Alimentarea e pe capetele a 2 bobine iar a treia bobina e folosita impreuna cu condesatorul pentru pornire.Condesatorul e conectat probabil la unul din firele de alimentare.Daca e asa poti sa legi condesatorul la celalalt fir de alimentare ,pentru schimbarea sensului.Da detalii despre motor (pe tablita trebuie sa existe detaliile pe care le-am scris mai sus).La acest tip de motoare,puterea nominala se obtine doar in sistemul trifazic de alimentare.In regim monofazic sau bifazic puterea disponibila scade drastic la acest tip de motoare "adaptate".PS:cumva folosesti doar doua bobine la el? Una legata direct la faza-nul(la firele comune care alcatuiesc steaua) iar cea de a doua inseriata cu un condesator la faza?Daca e asa trebuie sa inversezi capetele la una din bobine.Motoarele trifazate se ard daca raman in 2 faze. Link spre comentariu
pyu Postat Octombrie 3, 2006 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2006 .Daca e ce cred eu,probabil ai un motor trifazat cu triunghi pe 220V si stea pe 380V(pe tablite, la majoritatea scrie asa),care a fost modificat sa mearga in 220V,conexiune stea.aici ai dreptate... asa este nu stiam eu sigur treaba cu stea si triunghi ma gandeam sa nu zic o prostie ceva...cat despre restul am sa vad maine cum sunt facute conexiunile si cunm e pus condensatorul...10x Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum