rinaldoparaipan Postat Ianuarie 5, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2014 Salut.Ai PM ca sa facem off-topic. Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Ianuarie 7, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Mai am de facut niste completari la ce am spus in capitolul precedent. Mare atentie la acel unghi de 4 grade-inclinatia axului generatorului fata de orizontala. Eu nu am dat importanta acestui lucru-de fapt m-am grabit sa o ridic cu niste pale noi, facute de Arcadius. Desi aveam o distanta de 20cm intre pala si stalp, la o furtuna am patit asta. Apoi atentie la sistemul de iesire din vant(balamaua cozii).Eu am l-am facut prima data dupa manualul lui Pigott din 2002, unde era o simpla teava taiata pe generatoare, care intra in alta teava de diametru mai mic-un fel de balama cu limitare de cursa. In momentul cand am pus palele de 2m, nu am mai modificat sistemul(facut initial pentru pale de 1m) si rezultatul a fost asta: Balamaua s-a largit si coada a atins in elice. Asa ca trebuie teava groasa in carne si facute acele opritoare("upper tail stopper si lower tail stopper"). Prima data palele s-au rupt la iesirea din vant(efectul de giroscop de care spuneam, offsetul era pe stanga), a doua oara cand elicea era in furling total.Fericire maxima pe capul meu in ambele situatii. CAP.4 PALELE Pentru pale avem mai multe variante: 1.Le confectionam singuri.Pentru asta trebuie lemn uscat(brad- mai greu de prelucrat sau tei-se prelucreaza mai usor dar e mai slab). Trebuie un minim de scule-fierastrau pendular, rindea electrica si slefuitor.Eu mi-am facut singur primele pale de 1m si aveam rumegus si in...c.r.Imagine publicată 2.Le comandam lui Arcadius.Are lemn, indemanare si experienta,le face repede si ies foarte bine.Totul e sa nu il grabiti. 3.Le comandati pe http://www.ecoalternativ.ro(adica la subsemnatul).Sunt din fibra de sticla, impregnata in rasina epoxi speciala si vacuumate. 4.Le comandam in China, dar au un profil de tot rahatul - seamana mai mult cu vasle de barca. Atentie la dimensiunile palelor-daca sunt prea mari fata de generator, exista riscul ca la furtuna sa se supratureze daca cumva iesirea din vant nu a fost bine dimensionata sau nu functioneaza. Pentru cine doreste pot sa-i pun la dispozitie un program in Excel(adaptat dupa un program a lui Florin Tanasa) care calculeaza puterea turbinei (in functie de diametru) si puterea generatorului(functie de magneti) la diferite viteze ale vantului. Problema la eolienele chinezesti asta este:se face franarea electromagnetica cand elicea e pe turatie maxima.Ori se arde generatorul, ori este prea mic si nu are efect.Rezultatul este cel din pozele de sus. Cunosc pe cineva care a instalat cateva eoliene chinezesti si le schimba palele cam la trei luni. Pentru sistemul de prindere pe ax recomand varianta asta-tripode din tabla de 4-6mm. Cu discuri de lemn, asa cum e dat in cartea lui Pigott, mi se pare cam fragila prinderea. Atat pentru azi. Link spre comentariu
arcadius Postat Ianuarie 19, 2014 Partajează Postat Ianuarie 19, 2014 O completare la palele pe care le fac eu sunt f rezistente pentru ca se acopera cu doua straturi primul rasina epoxidica si vopsea auto care rezista la intemperii , avantajul este sunt usoare si ieftine... Link spre comentariu
arcadius Postat Ianuarie 19, 2014 Partajează Postat Ianuarie 19, 2014 Aici se vede si sistemul de protectie la vant mare daca totul e facut cum trebuie nu se intampla nimic cu elicea .. Mai sunt eoliene pe care leam facut dar nu leam filmat si functioneaza si inprezent.. Link spre comentariu
cristi1974 Postat Ianuarie 23, 2014 Partajează Postat Ianuarie 23, 2014 Fiindca in ultima vreme au fost tot mai multe cereri in acest sens, o sa incerc eu sa prezint pasii necesari in constructia unei turbine eoliene. CAP.1-CONSIDERATII GENERALE. Inainte de a incepe constructia unei turbine, trebuie analizate urmatoarele aspecte: 1.Pentru ce vreau sa folosesc aceasta turbina? Vreau sa precizez inca de la inceput ca o turbina eoliana, chiar si de 2kW, NU poate sa aigure necesarul de consum al unei locuinte normale. Chiar daca este amplasata intr-o zona unde teoretic bate mereu vantul, exista perioade ale anului in care timp de o saptamana, nu bate nicio pala de vant.Chiar si Arcadius, de pe acest forum, care sta in zona Tulcea, are perioade in care turbina nu produce. Sa nu se creada ca orice adiere de vant produce energie.O turbina incepe sa produca de pe la 3m/s viteza vant, dar si atuci curentul de incarcare este mic. Formula de calcul a puterii generate de o turbina este: P(W)=0,5*ro*S*v(3)*eta unde: ro=densitatea aerului=1,23 kg/mc S=suprafata elicii in mp v(3)=viteza vantului in m/s (la puterea a treia) eta=ranamentul turbinei-intre 0,35 si 0,45 O turbina cu pale de 2m(4m diametru) va produce la un vant de 5m/s S=pi*r*r=12.56mp P=0.5*1.23*12.56*125*0.4=387W Atentie:Palele de 2m sunt deja pale mari, mai greu de facut, nerecomandat pentru un incepator. Acesti 387W ar inseamna un curent de incarcare(pt un sistem pe 24V) de I=P/U adica I=387/24=17A. Am zis "ar insemna", fiindca in realitate din acea putere se mai pierde ceva pe stator si pe firele de legatura. Am facut un calcul, la 40A curent de incarcare si stator bobinat cu sirma de CuEm 2mm diametru, jumatate din putere se pierde pe stator. Discutam mai tarziu acest aspect. 2.Amplasare La amplasarea unei turbine, trebuie luate in calcul urmatoarele aspecte: -Spatiul disponibil. Daca spatiul este mic, va trebui optat pentru stalp autoportant(zabrelit) fiindca nu exista loc suficient pentru ancore.Costul acestui stalp poate deveni foarte mare, marind cu pana la 40% valoarea investitiei. Daca spatiul este suficient de mare, se poate opta pentru stalp din teava, cu ancore. De ex, daca vreau sa ridic stalpul la 10m(echivalent fereastra la et3 al unui bloc!!), ancora de sus va fi la cca.8m.Pentru un unghi de 45 grade intre ancora si stalp(ideal), rezulta 8m distanta la sol de la baza stalpului pana la punctul de ancoraj.Deci este necesar un spatiu liber de 16m in jurul stalpului pentru fixarea ancorelor. Se poate merge la limita si cu un unghi de 30 grade, caz in care sunt necesari cca 10 spatiu liber.In acest caz tensiunea in cablurile de ancorare va fi mai mare, deci cabluri mai groase. Se pot folosi 3 sau 4(ridicarea si coborarea mai usoara) ancore iar functie de inaltimea stalpului acesta va fi ancorat in 2 sau 3 puncte -Obstacole din jur. Trebuie ca elicea sa fie cu cel putin 3-4 m mai sus decat obstacolele din jur, in special fata de cele aflate pe directia vantului dominant din zona. Subsemnatul are amplasata elicea langa Bucuresti, unde directia dominanta este ENE(60% din an) si WSW(40%). Pe directia ENE in curtea vecinului este un ditamai nucul, asa ca a trebuit sa inalt elicea la 15m.Deci atentie! Buget Cred ca acest punct trebuia pus primul... Multi fac greseala sa gandeasca "mi-am luat magneti, am rezolvat jumate din eoliana" Aceeasi greseala am facut-o si eu acum 3 ani.Nu este asa. Sa o luam de sus in jos -magneti, discuri, rasina epoxidica(3kg pt o turbina medie), cupru email pt bobine, pale, rulmenti, fuzeta, montura de fixare a generatorului, sistem de rotire si iesire din vant,coada. -stalp(teava de 80 mm minim cu 3-4mm grosime in carne) sau stalp zabrelit-aici calculul e mai laborios.Cei care au facut asa ceva pot spune cat a costat.(Atentie la acest stalp trebuie o gramada de taieri/suduri/gauri+suruburi) -cablu de coborare-minim 4mmp, 3 sau 4 fire(se va vedea mai tarziu de ce 4) -cablu de otel pt ancore-minim 5mm diametru -fundatie stalp +ancore(cca 1,5 mc beton pt stalp cu ancore, cam 6-8mc pt autoportant), buloane de fixare, sistem de basculare si ridicare. -regulatorul electronic de incarcare+rezistente dump-load, cutie tablou, sigurante -baterii(scumpe al naibii) -diverse=suruburi+piulite(intra o gramada), grund, vopsea, sistem intindere ancore, etc.Numai astea pot sa ajunga la 500 lei. MUNCA, MULTA MUNCA. Atentie: Anumiti strungari au niste preturi de iti cad plombele. Daca ai "doua maini stangi", sau esti paralel cu tehnica, mai bine cumperi una gata facuta. Toate sudurile trebuie facute cu simt de raspundere, eforturile care apar sunt mari. Daca sunt intrebari, va stau la dispozitie. Astept eventuale completari sau sugestii Continui mai tarziu cu CAP.2-GENERATORUL. Link spre comentariu
cristi1974 Postat Ianuarie 23, 2014 Partajează Postat Ianuarie 23, 2014 Executia statorului.Dupa confectionarea sablonului conform dimensiunilor prezentate mai sus, se face o masina de bobinat.Aici intervine imaginatia fiecaruia sau ne putem inspira de pe net.Cantitatea de sarma necesara se calculeaza astfel:Pentru magnetii 50 x 25(si de aici incolo doar la ei vom face referire), lungimea medie a unei spire(cea aflata la mijlocul bobinei) este de 250 mm [2*(50+12,5+12,5)+2*(25+12,5+12,5]Aproximand 90spire/bobina rezulta 22,5m/bobina x 9 bobine=205,5 m.Luam 250m (daca ratam vreo bobina pluslungimile firelor de interconexiune) mai bina sa ramana sarma decat sa nu ajunga.Densitatea cuprului este de 9g/cmc.Firul de 1,6mm are greutatea per m de18g.250m x 18g/m= 4500g. = 4,5kg.In timpul bobinarii, firul se tine in permanenta intins.Dupa fiecare strat, spirele se bat usor cu o spica de lemn, pentru a se aseza pe forma.Atentie sa nu distrugem emailul.Dupa fiecare doua straturi, spirele se solidarizeaza cu adeziv tip Picatura.Se lasa sa se intareasca adezivul si apoi se continua(firul sa fie in permanenta tensionat)Daca ne grabim (sau nu santem fumatori ca sa luam o pauza de tigara cat timp se intareste adezivul) folosim asta:http://www.sierra.ro/Activator-Spray-150-ml-p1062p.htmlsau de aicihttp://www.denbraven.ro/newdbr/produs.p ... EZIV&id=71Atentie, e FOARTE INFLAMABIL.Deci ori tigara, ori activator.Se scoate bobina din masina(se recomanda ca sablonul sa fie uns cu putina vaselina pentru o extragere mai usoara).Capatul firului de sfarsit al bobinei se lasa de 30 cm lugime.Dupa executia primei bobine recomand a se trasa pe o bucata de carton(folosind ca si sablon bobina facuta) pozitia finala a tuturor celor 9 bobine.Se pun lipite una de alta.Eventual se face alt sablon din carton cu pozitia magnetilor(decupat forma lor) si se suprapune peste sablonul cu bobine.Se verifica ca centrul magnetilor sa cada exact peste centrul bobinei.Daca nu ,mai "batem " bobina ca sa se mai stranga, sau facem alt sablon pt bobina(mai micsoram baza mare) ,sau departam putin magnetii(daca nu avem deja discurile facute) ,sau renuntam la un strat sau....Trcerea firului de inceput al bobinei , peste corpul ei, se face cu tabla de cupru sau tresa de absorbanta de cupru( cositorite, pt marirea sectiunii si izolate fata de bobina cu banda izolatoare).Daca folosim firul existent acesta va adoga inca 2 mm la grosimea statorului. Deci trecerea trebuie sa fie cat mai subtire in grosime, dar de sectiune egala cu a firului de bobinaj.Se face un sablon din pal/osb/mdf in care se pun bobinele.La partea de jos se pune un strat de fibra de sticla.Se conecteaza bobinele intre ele astfel:Sfarsit bobina 1 cu inceput bobina 4, sfarsit b4 cu inceput b7, sfarsit b7 cu conductor litat izolat 2,5mmp se scoate afara din stator.La fel incepu bobina1, se scoate afara.La fel pt celelalte 6 bobine:sfarsit bobina, se sar doua, cu inceputul celei de-a treia, etc.Vezi fisierul pdf de mai jos.Acolo este legare in stea.Recomand ca fiecare faza sa aiba conductor de culoare diferita, iar inceputurile si sfarsiturile de grupeaza separat cate trei, pentru o identificare ulterioara mai usoara.Eventual se marcheaza tragand peste fire varnish termo.Tot varnish termo se foloseste la izolarea conexiunilor intre bobine.Lipituri sanatoase, fara economie de fludor.Se verifica si rasverifica coexiunile, fiindca odata turnat statorul nu se mai poate interveni.La sfarsit vom avea afara din stator 6 conductori.Nu se foloseste conductorul emailat pentru a scoate conexiunile afara fiindca acesta se rupe destul de usor.Daca se rupe unul, PA stator .Recomand sa se iasa afara cu 6 fire pt a avea posibilitaea de a lega statorul fie in stea(recomandat) fie in triunghi(daca elicea nu se tureaza suficient).Trecem cum la turnarea statorului cu rasina epoxidica.Se foloseste rasina fie Epojet de la Mapei, fie de la Sika(din magazinele Dedeman, Hornbach, etc) fie de la Poicolor.Se amesteca rasina cu pudra de talc in proportie masica de 5(rasina):1(pudra)(???) Arcadius poate ca intervine aici.Nu stiu exact raportul, fiindca eu am folosit o substanta speciala de amestec-un fel de faina de sticla.Este un kit gata preparat, care da rezultate foarte bune.Dar si costa.NU rasina poliesterica(se intareste foarte rapid , cu degajare de caldura si crapa), NU poliuretanica ( e putin elastica si ...statorul se curbeaza.)Asa am facut noi. Am folosit sistemul inchis.Conexiunile cu firele de legatura sunt cu niste bucsi speciale-e mai complicat.Cu fire mie personal mi se pare mai sigur.Sau la americani, explicat mai in detaliu Atentie unde se dau gaurile de fixare ale statorului-sa nu dam in fire.Asa arata statorul meu.Va urma.va multumim foarte detaliat Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Ianuarie 23, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2014 Cu placere, cand am timp, mai scriu. Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Ianuarie 23, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2014 CAP.5- PARTEA ELECTRICA/ELECTRONICA Pentru a conecta generatorul la baterii se foloseste conductor litat pentru coborarea prin stalp, iar de la stalp catre baterii acesta poate fi fie litat, fie masiv. La baza stalpului se va folosi o priza+cupla trifazata de minim 32A, priza(mama) se pune pe cablul care coboara prin stalp de la generator, cupla(tata) pe cablu ce duce spre baterii.Acest cuplaj este necesar fiindca in timp, datorita rotirii eolienei dupa vant, cablurile se pot rasuci si torsiona.Prin defacerea cuplei se dezrasucesc cablurile. Nu recomand sisteme sofisticate de conectare a generatorului la cablul de coborare cu perii, inele colectoare fiindca apar complicatii de executie, rezistente suplimentare de contact, posibilitatea depunerii ghetii pe inele, oxidare, etc. Sa analizam pierderile de putere: Presupunem ca avem un stator cu 3 bobine pe faza, 90 spire/ bobina CuEm fi 2mm. Rezistenta unei faze este de 0,9 ohmi(caculat de mine) Cablu spre baterii 6mmp, lungime 40m. Rezistenta cablului este de 0.11ohmi. Rezistenta totala pe generator este de 0,9+0,9=1.8 ohmi.(intra in calcul doua faze) Rezistenta totala a cablului 0,22 ohmi(unul dus, unul intors, asa merge curentul) Tensiunea la bornele bateriilor 24V Curentul de incarcare 20A. Fericire maxima, generatorul produce P=U x I=480WImagine publicată Numai ca din acesti 480W, avem asa: Pierderi in generator P=R x I2=1,8 x 20x 20=720W Pierderi pe fire=0.22 x 20 x 20 =88W Adica de fapt generatorul produce 480+720+88=1288W Adica la 20A avem acolo sus in varful stalpului un mic reşou. Facem calculul pt 50A? Nu, fiindca Imagine publicată Si am considerat bobonele cu fir de 2mm. Pentru redresare recomand punti tip KBPC http://www.tme.eu/ro...dc-components/# Se folosesc cate una pe fiecare faza si se leaga cele doua borne ~AC intre ele, pentru a pune diodele in serie.Teoretic ar tine pana la 100A, lui CristiBMW i-au plesnit doua la doar 70A. Radiator cat mai mare.Tipul asta http://www.tme.eu/ro...00/radiatoare/# Cu 4 punti pe el, la 30-40A , la temperatura exterioara de 5 grade,tot are nevoie de cooler(testat pe propria piele) Prefer puntile fata de diodele Schotky fiindca au terminalele mai groase, nu le trebuie izolatori de mica, se prin mai usor, sunt mai ieftine. Diferenta de pierdere de putere datorita caderilor diferite de tensiune e nesemnificativa in comparatie cu cat pierdem pe stator, fire, etc. Toate conexiunile se fac cu conductor litat, cositorit la capete, reglete de putere, etc Schema regulatorului este asta: https://sites.google...ulatorincarcare Sau mai nou, userul @pisicamatache a conceput alta schema http://www.elforum.r...3542&start=2055 Eu o folosesc pe prima, Arcadius a testat-o si pe a doua si e foarte multumit de ea. Pe panoul frontal se pun:voltmetru(digital, neaparat, se citeste tensiunea la zecime de volt), ampermetru(poate fi analogic sau digital), Dotari optionale: Greenmeter de la userul siulian, Datalogger(afisare si stocare date:tensiune baterie, curent incarcare, curent consumat, temperatura, data/ora) de la http://www.ecoaltern...ii/data-logger/ Alte chestii de finete:stalp cu ridicare hidraulica, iluminat pe timp de noapte alimentat prin cablul de la generator, proiector cu led pentru turbina(trebuie sa o vedem si noaptea, nu?) discutam pe PM. Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Martie 8, 2014 Autor Partajează Postat Martie 8, 2014 Si acum, dupa ce am construit eoliana, cateva instructiuni de exploatare.In mod sigur dupa ce se ridica o eoliana, cel putin 3 zile nu bate vantul-deci nu se invarte- si o saptamana nu incarca nimic.Asa, de-a naibii.Eu am avut niste experiente foarte interesante:Am pornit cu o "jucarie" cu pale de 0,8 m si magneti 30x30x10.Toate bune si frumoase, numai ca pornea foarte greu.Apoi am facut alte pale, de 1,2m , apoi cele din fibra de 1,5m la care am dublat magnetii-i-am facut 30x30x20.La o furtuna de prin martie, aveam in curte un elicopter.Asa ca am hotarat sa fac un generator mai mare, cu magneti 60x30x15.Aici au inceput problemele.Elicea nu se tura, pana la 3m/s incarca ceva, intre 4 si 8m/s mai mult de 7-10A nu vedeam.Si am inceput sa fac calcule, sa caut formule, am ajuns la concluzia ca generatorul e prea mare pentru pale.De abia la peste 10m/s se echilibrau puterile.Am marit tripoda de prindere sa mai castig vreo 20 cm la raza, am facut teste pe jeepul lui Cristi cu diferite unghiuri de atac, nimic.Apoi am luat hotararea sa fac pale mai mari,de 2m. Le-am facut la @arcadius, dar din graba nu am mai modificat unghiul de inclinare al generatorului si nici furlingul cozii(facute initial pt palele de 1,20), asa ca am rupt doua seturi de pale de lemn.Numai patru drumuri la Tulcea cat au fost!Probleme in exploatare:-Nu neglijati aspectul echilibrarii statice si dinamice a palelor.Eu stiu doua cazuri de coada rupta si altul de stalp rupt(cu tot cu generator) din cauza asta.-Nu lasati elicea pe liber.Din cauza cresterii tensiunii se arde toata electronica(punti redresoare, regulator, etc)-Inghetat generator.Din cauza fenomenului "freezing-rain" se depune gheata pe magneti si se lipesc de stator.Intr-o iarna am dezghetat generatorul cu un traf de sudura si rezultatul a fost o mare "balanganeala" a stalpului.Pala de jos era mai grea din cauza ghetii ,iar in momentul in care turbina a pornit facea ca toti dracii.Am pus-o in scurt imediat.Apropos, la partea electrica, trebuie pus neaparat un comutator care sa puna fazele(nu + si -) in scurt pentru cazuri de urgenta.-Chiciura/gheata pe pale.Afecteaza foarte mult aerodinamica turbinei.La furtuna de cod rosu din 24-24 ianuarie anul asta eu nu am vazut mai mult de 20A si 150 rpm in gol.Nu se poate face nimic, se asteapta dezghetarea naturala.-Elice subturata(cazul meu la un moment dat).Se face legarea in triunghi(daca s-au lasat 6 fire din stator) sau se inseriaza pe incarcare mai multe diode/punti redresoare pt a lasa elicea sa se tureze.Sau se comanda la @pisica matache un PWM care lasa elicea sa se tureze pana la turatia optima.-Impamantarea stalpului.Neaparat, fiindca @CristiBMW a avut o experienta foarte neplacuta, din fericire nu s-a soldat cu pagube.Eu nu am facut-o, in primavara neaparat o execut.Am scris toate astea pentru ca sa invete incepatorii(si nu numai) din expeienta si greselile mele.Spor la treaba! Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 Foarte interesant! Felicitari, aveti ceva experienta si ati mai acumulat niste informatii importante (sau semnificative)!V-as ruga sa precizati (in masura posibilului, desigur), ce ati legat "in aval" de generator/regulator (apropo, nu se deschid link-urile, dar am mai vazut niste regulatoare de generator eolian, redresorul "izoleaza" bobinele de baterie cat timp tensiunea indusa e mai mica decat a acestora, la cresterea tensiunii creste si curentul spre baterii (si/sau eventualii consumatori), curentul spre baterie se limiteaza la o valoare "maxima", iar daca nu exista consumatori in acel moment, regulatorul cupleaza niste rezistente de sarcina , "balast", cu rolul de a "incarca" generatorul si asigura astfel franarea (in masura capacitatii generatorului)).Scoaterea din vant limiteaza turatia peste capacitatea generatorului, altfel fie se rupe vreo pala (in caz de dezechilibru) sau supratensiunea arde generatorul (izolatia bobinelor sau ceva alactronica).(Aceste precizari le-am facut pentru colegii cu mai putina imaginatie...)As mai face cu aceasta ocazie cateva precizari: 1 Solutiile alternative, cum e aceasta nu sunt (inca?) alternative "economice" la energia furnizata prin retea. Cu pretul unor cheltuieli suplimentare se obtine altceva: in afara de satisfactia (care nu-i putin lucru!!) de a construi ceva, o anumita rezerva (pentru situatii de urgenta, un iluminat in cazul intreruperii furnizarii prin retea, de exemplu). O alternativa mai "simpla" ar fi un generator cu motor termic, insa si acesta necesita o anumita mentenanta, rezerva de combustibil, echipament de comutare (separarea retelei), regulator de tensiune (stabilizarea tensiunii cu sarcina) si solutie de pornire (fie manual, persoana cu forta necesara tragerii "sforii", fie electric, la demaror, si in conditiile unei investitii suplimentare, automatizat....)2 Cum ati prezentat si Dv., un asemenea generator nu poate "duce" consumul unei gospodarii, mai ales ca numarul si uneori puterea aparatelor alimentate cu energie electrica a tot crescut. Altadata, "la casa" si mai ales pe "la tara" lista consumatorilor era destul de scurta: cateva becuri, un radioreceptor, eventual un receptor TV, un frigider (relativ recent, prin anii '70 s-a generalizat, inainte la tara era prea saracie). Intre timp lista s-a "lungit" considerabil: n televizoare, calculator(oare), masina de spalat rufe (cu incalzitor), calorifere electrice, plite/cuptoare electrice, boiler sau instant pentru apa calda, ba chiar masina de spalat vase si uscatoare electrice de rufe....In ideea reducerii unora din cheltuieli, iluminatul se poate face cu dispozitive mai eficiente (fluorescent sau LED), si unele aparate (a caror continuitate de serviciu e mai importanta, gen frigider), pot ramane alimentate pe sistemul "alternativ", in timp ce cele care nu sunt "vitale" pot astepta revenirea alimentarii din retea.3 Un caz aparte (pentru ca locatiile acestea sunt relativ putine), este cel de genul in care se afla si colegul nostru Arcadius, unde NU exista acces la retea (sau e prea mare investitia fata de posibilitati sau necesitati). Acolo trebuie orientat din start catre echipamentele cele mai economice (eficiente, insa si asta are un pret!), precum si "indispensabile" (de exemplu se va utiliza in continuare uscarea naturala, pe sarma, in vant a rufelor!). Eu sunt mai degraba "minimalist" decat "fan gadgeturi" (fac parte din categoria exotica a celor care (mai) au telefon mobil minimalist (adica am doar ceas, calendar si calculator pe el!!!)), asa incat cred ca as "supravietui" chiar si in asemenea conditii "apocaliptice"!....Va doresc doar de bine! Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Martie 23, 2014 Autor Partajează Postat Martie 23, 2014 In aval de generator am baterii 2V 1000Ah.Pot sa spun ca in luna martie o sa bat recordul de productie din energie eoliana.A fost vant la greu, constant, fara turbulente de la nuc, in plus PWM-ul facut de @giongiu, si-a spus cuvantul. Astept sa ajungem pe 31 si sa descarc datele.A fost si un soare deosebit de generos(am si panouri).Am ajuns sa aprind lumina in casa pe timpul zilei, lasam calculatorul pornit toata ziua ca sa consum din baterii.Alti consumatori mai mari nu pot sa cuplez din motiv de putere invertor-are doar 700W.Pe langa astea, tot iluminatul din curte(pe leduri, de la 3W pana la 30W) este asigurat din baterii.De pe dealul de vis-a-vis, curtea mea arata ca un mic orasel vazut din avion . Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 24, 2014 Partajează Postat Martie 24, 2014 Cel mai mult iti multumesc pentru experienele tale cu acest tip de eoliene. Cine vrea sa invete din greselile altora sa ciuleasca bine urechile! Link spre comentariu
danzup Postat Aprilie 3, 2014 Partajează Postat Aprilie 3, 2014 CAP.5- PARTEA ELECTRICA/ELECTRONICA Schema regulatorului este asta: https://sites.google...ulatorincarcare Sau mai nou, userul @pisicamatache a conceput alta schema http://www.elforum.r...3542&start=2055 . Nu gasesc schemele .Daca nu va e cu suparare puteti pune linkul intreg ? Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Aprilie 3, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 3, 2014 @danzup, ai PM. Link spre comentariu
cavit Postat Aprilie 18, 2014 Partajează Postat Aprilie 18, 2014 Am si eu una dar am vant 20 ore pe an asa ca e de decor.Am ales din start 120v, ca sa nu am probleme cu sarma, asa e si sistemul solar tot pe 120v. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum