Vizitator gaboi68 Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Salutare! Citesc cu mult interes discutiile de pe forum, poate intr-un final, reusesc sa rezolv o problema care ma framanta de ceva timp. La un alternator de Cielo i-am scos tot ce avea pe axul rotorului, ax pe care ulterior am adaptat un "pahar" din otel cu grosimea de cca 5mm pe care l-am sudat. Pe acest pahar am fixat 10 magneti permanenti cu dimensiunile de 40x20x10, 5 cu polul pozitiv orientat spre stator iar ceilalti 5 cu polul negativ spre stator. Tin sa precizez ca dupa remontarea alternatorului, intre stator si rotor sunt cateva zecimi de mm. Cele trei faze le-am scurtcircuitat la un capat. Prin invartirea rotorului, cu viteze variabile, de la cateva sute de rotatii pe minut pana pe la vre-o mie, ar fi trebuit, caci nu am reusit, sa am ceva curent la fiecare doua din cele trei faze ramase libere la celalalt capat ale bobinelor statorului. Intre un magnet si celalalt am o distanta de cca 4mm. Poate sa ma ajute cineva si sa-mi spuna unde am gresit in constructia acestui alternator cu magneti permanenti? Poate magnetii sunt prea apropiati unul de celalalt, sau poate trebuiesc modificate infasurarile bobinelor? Va multumesc. Link spre comentariu
asyx Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 nu era mai simplu sa pui magneti rotunzi in locul bobinei rotorice?bobinele statorice nu aveau steaua legata din fabrica?ma gandesc ca magnetii i-ai montat intercalat N-S,inseamna ca,probabil,problema este la legaturile statorice.o poza ar fi binevenita Link spre comentariu
aerodinamic Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Ai gresit la numarul de poli magneti trebuie 12 nu 10 ? nu are cum sa produca. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Ia pune o poza a rotorului modificat, sa ne lamurim si noi Tare ma tem ca se inchide campul magnetic prin altceva decat prin stator, poate chiar prin ,,paharul,, ce sustine magnetii.Si mai e o chestie pe care n-o pricep, la ce-ai scurtcircuitat fazele statorului, ca sunt legate in stea din constructie ?. Apropo de magneti, au polii Nord si Sud, nu pozitiv si negativ Link spre comentariu
Adierea Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Statorul este bobinat pentru numarul de poli pe care il avea rotorul ,nu pti schimba numarul de poli a rotorului fara sa rebobinezi si statorul .Inainte de revolutie se obisnuia sa se fabrice alternatoare cu rotor care avea si magnet permanent ,un magnet care ocupa jumate din spatiul alocat bobinei ,in cealalta jumatate era o bobina pentru compensarea fluxului magnetic . Link spre comentariu
aerodinamic Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Cam asa trebuie facut Link spre comentariu
Vizitator gaboi68 Postat Decembrie 16, 2013 Partajează Postat Decembrie 16, 2013 Va multumesc tuturor pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns. Dupa cum am observat din raspunsurile voastre cred ca nu ar fi trebuit sa scurtcicuitez la un capat cele trei faze, ci sa le las asa cum au fost ele initial... Dupa ce le voi lega asa cum au fost initial, in stea dupa cum mi-ati spus, voi incerca, poate am noroc. Motivul pentru care am modificat rotorul punandu-i magneti permanenti a fost acela de a reduce numarul de turatii al alternatorului. Sper sa nu bat campii... Salutari de la malul marii. Link spre comentariu
Vizitator gaboi68 Postat Decembrie 16, 2013 Partajează Postat Decembrie 16, 2013 Ia pune o poza a rotorului modificat, sa ne lamurim si noi Tare ma tem ca se inchide campul magnetic prin altceva decat prin stator, poate chiar prin ,,paharul,, ce sustine magnetii.Si mai e o chestie pe care n-o pricep, la ce-ai scurtcircuitat fazele statorului, ca sunt legate in stea din constructie ?. Apropo de magneti, au polii Nord si Sud, nu pozitiv si negativ Corect, polii sunt nord si sud, nu pozitiv si negativ, scuze. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 16, 2013 Partajează Postat Decembrie 16, 2013 Ar trebui sa refaci si rotorul cum a fost ,trebuie montate ,,ghearele,, dar in locul bobinei se pun magnetii.Acele piese polare sunt absolut necesare, fara ele nu vei obtine decat o jucarie demonstrativa cel mult. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum