radu cnc Postat Aprilie 9, 2014 Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Frumos...Aveti un model pe care-l copiati sau este din creatie proprie? Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 9, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Creatie proprie fara schite sau alt utilaj vazut,dor pe net si din cataloage, sper sa mai si mearga. Link spre comentariu
DanuAL Postat Aprilie 9, 2014 Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Prinde viata incet incet! Spor la treaba!!! Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 9, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Multumesc colegi. Astept parerile voastre despre utilaj sau eventuale inbunatatire pe care le-as putea aduce utilajului . Sper sa am timp sa finalizez proiectul inceput . Link spre comentariu
DanuAL Postat Aprilie 9, 2014 Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Pai cu siguranta ai observat ca un rol important il are si acel amortizor care ''impiedica'' coborarea rapida, aduce un plus debitarii cat mai drepte (90*) si implicit se poate preantampina ruperea benzii(la unele fierastraie amortizorul se poate controla cat de repede sa avanseze'coboare individual de turatia benzii). Un alt aspect e reductorul! O sa ai nevoie de unul, cred ca sti deja. Asteptam poze noi!!! Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 9, 2014 Partajează Postat Aprilie 9, 2014 Imi permit sa ma bag putin in discutie,cu ceva informatii folositoare(pe care poate nu le stiati,desi daca ati ajuns la nivelul asta cu utilajul probabil ca le stiti deja )Am lucrat 2 cu un "bandsaw" vertical,si l-am vazut in maruntaie cand a fost stricat..JPG] .JPG].JPG] .JPG]Roata din partea de jos este pusa pe acelasi ax ,cu un reductor cu 2 trepte(destul de mare diferenta intre ele!) actionat de o tija prin interiorul axului,umfland niste bile in cele doua pinioane,cam ca la cutia de viteze de mobra ),reductorul era legat la randul de motor printr-o fulie cu 4 rapoarte,desigur si pe motor era acelasi tip de fulie,plus un intinzator de curea; roata din stanga sus,avea un mic "buton" din care se centra efectiv banda pe role,rotind de acel buton roata se inclina cateva grade si era de ajuns ca sa poti regla iar roata din dreapta sus,era pusa pe o culisa ceva,cu un alt buton de care se rotea asigurand intinderea benzii ; cele 3 role erau din fier insa aveau si o anvelopa de cauciuc,astfel ca banda nu atingea fierul,statea doar pe cauciuc,evident nu patina de nici o culoare reusind de multe ori sa blochez banda si sa opresc motorul(trifazat de 3kw) .Nu stiu daca cele spuse mai sus au valoare si pe un fierastrau ca acesta cu doar 2 role insa nu se stie niciodata,chiar astept sa-l vad terminat !Inca o chestie,nu stiu daca v-ati gandit sau nu,dar ar fi bine sa-i faceti si sistem de racire cu lichid,benzile vor tine mult mai mult! Link spre comentariu
DanuAL Postat Aprilie 10, 2014 Partajează Postat Aprilie 10, 2014 Ai avut timp sa umblii la cutia de avans? La mine s-o stricat din nou rulmentul. Suspectez arcul din pompa ca ar fi prea tare. Tin minte ca inainte, dupa ce am luat strungu, era un arc mai subtire, dar rupt in 2 bucati, si am pus eu un altul, dar asta are spirele putin mai groase, aceasi inaltime, dar cred ca conteaza! Uleiul s-a pastrat curat, doar ca rulmentul e praf. Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 10, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2014 Nu am avut timp sa umblu la strung . Am fost foarte ocupat,e posibil ca arcul sa fie de vina .Verifica si cit se comprima sa nu fie prea lung .Astazi am reusit sa confectionez placa pe care se monteaza axul la rola intinzatoare.Deja am gaurit suportii de ghidare ai benzii pentru ungere, dar nu se vad in fotografii,fiindca nu am facut bine fotografia respectiva. Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 10, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2014 Alte fotografii... Link spre comentariu
DanuAL Postat Aprilie 10, 2014 Partajează Postat Aprilie 10, 2014 Deci reductor ai! Inseamna ca nu mai dureaza multa pana'l termini! Benzile sunt destul de scumpe si cam prost lipite. M-am uitat odata la cum se schimba banda si imediat or dat i-or dat drumu la fierastrau. Nu stiu daca o lucrat/taiat 5 minute banda noua si o cedat sudura/lipitura. N-a fost vorba de o tensionare prea mare sau ceva de genu, nu sunt calitativ lipite! Am schimbat azi din nou rulmentul. Arcul schimbat de mine era mai mic in diametru, dar mai gros in spira. Cand il tensionam la maxim, pistonul/capacul arcului era ok, la cota la care trebuie, dar cand ajungea la acea cota, devenea prea rigid! Am gasit un alt arc, mai mare in diametru si spire mai subtiri - mai moale/elastic. Dupa ce-am mai discutat cu un mecanic, imi spune ca nu e nici o problema ca piesa cu rulment la urcare nu e impinsa de arc, ca ea oricum e ''ghidata'' de excentric si e mai sanatos pentru rulment... O intreaga ''istorie''. Ideea e ca am tot taiat din arc pana am ajuns la o cota convenabila, sa nu mai ridice/impinga arcul piesa cu rulment. Rulmentul era rupt pe latimea camasii. Asta o iesit - Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 11, 2014 Partajează Postat Aprilie 11, 2014 Depinde de unde erau benzile luate,in 2 ani cat am lucrat cu asa ceva,nu am intanlit una sa se rupa,in schimb am intanlit destule de calitate indoielnica;ultimele cu care am lucrat,si cele mai bune dupa parerea mea au fost luate de la rocast daca nu ma insel; Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 11, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2014 Sigur ai rezolvat problema colegul am vazut filmuletul.Cred ca este ultimul rulment schimbat.Referitori la banda sigur o comand la rocast,din cel putin doua motive,sunt prieten cu agentul de la ei si mia confirmat ca a-o masina de sudat banda de ultima generatie si nu au mai avut probleme de cind le sudeaza ei.Azi am reusit sa mai fac cite ceva la utilaj. Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 11, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2014 Alte fotografii. Link spre comentariu
DanuAL Postat Aprilie 13, 2014 Partajează Postat Aprilie 13, 2014 Pana la urma va fi un fierastrau vertical sau orizontal? Daca va fi vertical, n-ai nevoie de amortizor si alte chestii. Sistemul de intindere a panzei cum l-ai gandit? Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 13, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2014 In prima faza vreau sa termin constructia propruzisa a fierastraului iar apoi va urma constructia menghini si a suportului iar dupa acea va urma montare ,urmind sa fac rost si de cilindru de coborire.In pozele urmatore se vede sistemul de intindere a benzi,dar inca nu am confectionat axul de pe suportul de intindere pe care se monteaza cealalta roata. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum