pasbogdan Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Astea sunt sculele care au distrus literalmente utilajele, pe vremea cand invatam eu meserie, inainte de 1989 se planau fetele pieselor cu viteze si turatii mari iar freza nu avea decat o placuta.Va inchipuiti cum faceau masinile si la ce solicitari erau supuse ghidajele.Pentru FUS-ul 25 pe care-l detin nu folosesc freze cilinro frontale cu placute cu diametre mai mari de Ø60mm si echipate cu toate placutele. Prefer frezele cilindro-frontale din otel rapid pe care le folosesc la turatii mici.In grupul de scule aschietoare mostenite am si acest "romascon".Desi are diametru destul de mare daca placutele sunt corect montate nu simt vibratii care sa puna in pericol utilajul,chiar daca este mic(fus 22)inclusiv daca se foloseste masa orbitala.Timpul de realizare a degrosarii scade mult si nu folosesc racire. Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Felicitari, frumoasa lucrare. Inoxul cu ce a fost sudat? Banuiesc WIG...!? Link spre comentariu
pasbogdan Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Multumesc pentru aprecieri.Sudura in sine nu este a mea,eu doar am scos flansa in plan.Sudura este rezonabila,nu este de "revista".Eu am doar mig cu care ma chinui sa realizez cate ceva frumos si daca planetele se aliniaza(pozitie,unghi,posibilitate sudura fara intrerupere etc etc ies si suduri aspectuase pe langa penetrare buna)Daca tot am ajuns la acest subiect cu romasconul mentionez ca suprafata nu este perfecta.Am fost mustrat de batranul meu frezor(tatal) de ce nu am folosit un cutit zburator cu parte teietoare placata:"nu am avut timp sa imi fac","pai ti-am dat eu unul cu suport cu tot,cauta intre scule" Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 ...Am fost mustrat de batranul meu frezor(tatal) de ce nu am folosit un cutit zburator cu parte teietoare placata...Acelasi sfat ti-as fi dat si eu. Intotdeauna cand nu esti constrans de alte conditii, foloseste scule cu un singur tais. Usurezi sarcina motorului si nu ai nevoie de racire. In plus la turatii si avansuri adecvate, obtii o suprafata mult mai buna. Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Depinde si de placute si de suprafata pe care e asezat utilajul, si de utilajul in sine - freza, cat e de inchegata/''lucrata''. In general cand folosesc freze cu vidia, nu folosesc emulsie/racire. Am un dorn in/pe care se aseaza 4 cutite, ce se folosesc si la strung ptr. strunjirea exterioara, diametrul de ~100. Daca cutitele sunt ascutite corespunzator, iasa o suprafata de invidiat! E mai greu cu reglatul/centratul cutitelor, in rest, zboara spanu' de tre' sa ma ascund . Pe suprafete de cca.>100-200mm/diametru, cu un cutit zburator (fly cutter), daca baza unde e asezat cutitul, nu are un diametru' rezonabil pentru a prinde/strange cutitul pe o suprafata mai mare, un cutit gen 16/16, sunt sanse mari ca suprafetele sa iasa vibrate! Cu cat e mai ''subtire'' cutitul, cu atat suprafata de lucru, obligatoriu, e mai mica. Curand o sa pun si eu la lucru o freza asemanatoare daca nu identica ca cea postata de mir76. De la cine am primit-o, mai are cateva, si mai mari(200mm) si mai mici, si e tare multumit de ele. Is curios ce si cum se va comporta pe freza mea. Am pus un video din timpul frezarii unui port cutit Sandvik. O freza cu placute vidia, 30-35mm diametru, span de 2mm/trecere - Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 8, 2014 Partajează Postat Februarie 8, 2014 Cam astea's frezele.Zice nea' ca ptr. suprafete bune, alea cu 4 cutite sunt ok, astea cu placute nu prea.Le-am luat pe toate si vad eu care-i treaba cu ele la span.Alea de carbura le am de mult timp, dinainte de-a cumpara freza, dar nu mai stiam de ele .Azi am folosit prima data o freza de carbura si pot spune ca e ok! Nu necesita racire, asta e un alt avantaj. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Februarie 9, 2014 Partajează Postat Februarie 9, 2014 Cine a facut galeria aia s-a chinuit destul de mult,insa pot spune ca asa ceva nu as pune pe masina?mai repede as lasa galeria originala din fonta,colectorul nu e facut bine,pacat de argonul ala cu care a sudat acolo Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 9, 2014 Partajează Postat Februarie 9, 2014 De ce? Grig Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Februarie 9, 2014 Partajează Postat Februarie 9, 2014 Pai in primul rand sudura,in al doilea felul in care cele 3 tevi se unesc,practic cilindrii opusi celui din mijloc se lovesc aproape la 90 de grade ar fi trebuit ceva de genul http://www.bimmerboost.com/images/impor ... 00_n-1.jpg sau http://www.coneeng.com/images/collector/new2.jpg Nu mai spun de lungimea teoretic egala a traseelor pana in colector... De ce?tie iti place? :P Din pacate nu am poza cu una in 3 insa am cu 4 https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 4228_n.jpg https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0926_o.jpg https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5188_o.jpg si o sudura decenta de-a mea...nici eu nu sunt as,dar oricum https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0232_n.jpg Imi cer scuze de interventie Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 9, 2014 Partajează Postat Februarie 9, 2014 Pai galeria aia nu`i de "spectacol" , e pur si simplu o galerie din inox.Mai mult decit atit pare a fi facuta doar partial din inox.Daca functioneaza dupa mine e OK.Eram aproape sigur ca se pune in discutie lungimea traseului , la galeria aia e perfect inutil sa`ti bati capul cu asaceva.Nimeni nu cred ca vrea sa foloseasca vre`o toba rezonanta ,mai ales daca motorul e in 4T.Daca e de Wartburg e altceva , are utilitate limitata.Ca altereaza sunetul motorului , cred ca`i irelevant.In concluzie, pare o lucrare functionala.Grig Link spre comentariu
pasbogdan Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Sudura in sine este un 80% din ce se poate obtine cu wig,desi in poze nu reiese acest lucru.Galeria copiaza identic colectorul de fabrica.Diametrele sunt mai mari.Motorizarea este un 2.7 v6 biturbo,de aceea acest tip constructiv relativ inghesuit.Nu vorbim despre un motor aspirat.Unghiurile sunt chiar mai"domoale"fata de cele de fabrica.Modificarea a fost realizata pentru conversia la o singura turbina montata in spatele motorului.Nu sunt convins ca nu ati fi dispus sa faceti acest compromis pt masina dvs.Acest upgrade urmareste o crestere de putere si cuplu de aproximativ 25% pornind de la 280 kw si 440nm.In imagine sunt evacuarile de fabrica.Cu respect,O imagine relevanta cu o sudura de a dvs ar trebui sa contina o inbinare in unghi cu spatiu putin pt aparat,care nu permite sudura continua. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Se sudeaza pe cat posibil exteriorul iar unde nu se mai poate se sudeaza pe interior, cu perna de argon Link spre comentariu
pasbogdan Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Teoria o cunosc si eu.O sa va dau nr de telefon pt persoana care a sudat,persoana care a debitat materialele si beneficiar ca sa ii mustrati.Este bine asa?Ca sa nu mai lungim discutia care ar trebui sa se regaseasca la sectiunea sudura o sa fiu de acord cu dvs.E bine asa?Cu respect, Link spre comentariu
mir76 Postat Februarie 15, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2014 O lucrare pentru un prieten. Citeva poze. Link spre comentariu
mir76 Postat Februarie 18, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2014 Lucrare terminata. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum