mir76 Postat Februarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 2, 2014 Multumesc pentru sfat,am sa montez un arc de compresiune (unul de supapa de Dacie). Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Nu este necesar, piesa este grea si gravitatia te va ajuta in acest sens. Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Ii spulberi tonusul pozitiv de primavara a lu' nea' Nicolas (glumesc)!Oricum se pare ca noul an ne-a adus ceva benefic fiecaruia! Pare mult mai fresh, flexat/''liber'' si ingaduitor ! Sa va tina Dumnezeu naravul si cu ocazia asta, va doresc multa sanatate si putere de munca tuturor! Link spre comentariu
mir76 Postat Februarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 2, 2014 Cateva poze cu un cap de frezare rapida.(diametreu exterior 100 mm si diametru interior 40 mm) Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Astea sunt sculele care au distrus literalmente utilajele, pe vremea cand invatam eu meserie, inainte de 1989 se planau fetele pieselor cu viteze si turatii mari iar freza nu avea decat o placuta.Va inchipuiti cum faceau masinile si la ce solicitari erau supuse ghidajele.Pentru FUS-ul 25 pe care-l detin nu folosesc freze cilinro frontale cu placute cu diametre mai mari de Ø60mm si echipate cu toate placutele. Prefer frezele cilindro-frontale din otel rapid pe care le folosesc la turatii mici. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Arcul elicoidal ajuta la desprinderea bridei de strangere de pe spatele ghidajelor, dupa ce a lucrat mai mult timp in pozitie stransa si s-a intepenit datorita prafului, spanului si diferitelor unsori. Nu este obligatoriu, dar este foarte practic. Daca ai sa incerci, in mod sigur vei adopta solutia. Papusa mobila de la strungul meu de banc, nu a avut prevazut acel arc dar i l-am adaugat eu. In afara faptului ca sistemul se deblocheaza mult mai usor (doar dupa o jumatate de rotatie de piulita) nu mai am nici probleme cu rotirea bridei sub batiu - lucru foarte enervant, mai ales la scoaterea si remontarea papusii mobile pe strung. Acelasi sistem l-am adoptat si la lineta construita de mine. Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Brida care se strange in partea de jos, sub ghidaje, ar trebui sa fie la cote apropiate distantei dintre ghidaje, astfel nu mai are loc acea rotire. Am observat si eu chestia asta la strungurile de banc ce le-am avut. La SN281 nu. La cum vin si or tot venit strungurile din fabrica, fara arcuri, se poate trai si asa, dar acel arc chiar va avea un rol benefic, si anume va tensiona si nu mai trebuie sa destrangi prea mult pinola mobila sau lineta. Fara acel arc se intampla sa slabesti piulita, incerci sa o misti/retragi putin pinola, iar la scurt timp/distanta se blocheaza/opreste. Mai trebuie destransa din nou piulita.... Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Blocarea descrisa se intampla atunci cand gaura de trecere a surubului prin corpul papusii mobile este prea mare si surubul putand pendula.La mine nu este nici o problema in acest sens, nu se blocheaza niciodata gaura fiind de dimensiune corecta. Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 ... pinola ta, e facuta de tine! Nu stiu daca ai refacut-o dupa cea originala 100%, si probabil te-a interesat sa fie in ''cote''! A mea e originala de cum a venit strungu' din fabrica - si surubu si talpa. Uzuza nu este. Asa-s facute. Poti sa probezi pe SN'u de la lucru. Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Confirm si eu teoria cu arcul dintre papusa mobila si brida...Initial nu aveam la papusa mobila acel arc si eram nevoit sa desfac din doua miscari de cheie surubul de la papusa mobila.Am montat un arc puternic, si acum e suficienta blocarea/deblocare din rotirea surubului aprox 90 grd ( o miscare de cheie).Probabil ca la mecanisme mai atent prelucrare si cu geometrii corecte si rugozitati mici nu e neaparata nevoie de acel arc.La mine a fost. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 ...Pare mult mai fresh, flexat/''liber'' si ingaduitor !...Am luat nota de criticile voastre si mi-am insusit patial cateva dintre ele. Ca sa fiu insa ingaduitor la maximum, nu se poate din cauza multor utilizatori, care au fixisme in conceptiile lor despre ceea ce este si ceea ce nu este ingaduit, in relatiile din interiorul unei colectivitati. Uneori ma mai ajuta si o parte dintre voi, dar de cele mai multe ori trebuie sa duc singur lupta cu iregularitatile flagrante. Ceea ce trebuie sa retineti, este ca fara asta nu se poate. Ar fi o anarhie totala. Oricare dintre voi ar gandi in mod asemanator, daca ar fi pus doar pentru cateva saptamani in locul meu. Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Si uite asa din dorinta de a contra pe cineva se uita complet subiectul initial... care era despre lineta...nicidecum despre papusa mobila. Posibil la papusa mobila sa ajute si atunci sa-si puna cine are probleme dar la lineta nu este necesar. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Radu. Nu am contrat pe nimeni, ci dimpotriva am raspuns unei "glume". Apoi subiectul este despre atelierul lui @mir76. El poate deci decide daca discutam despre lineta, papusa mobila, sau orice altceva. La mine a fost foarte necesar arcul la lineta, din cauza unor spatii foarte mici si greu de accesat. Acel blocaj despre care vorbea Alex, este mult mai accentuat la un dispozitiv usor, decat la unul cu masa mai mare. Link spre comentariu
mir76 Postat Februarie 3, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2014 Daca stiam ca se vor face atatea controverse pe tema unui arc... Link spre comentariu
mir76 Postat Februarie 3, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2014 Nu folosesc nici eu scula respectiva,deoarece are diametrul prea mare.In schimb am vazut scula la lucru pe o masina cugir( fu32) si mergea cu 10 mm in span,fara nici o trepidatie. Poza cu sculele pe care o folosesc : Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum