Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul meu


mir76

Postări Recomandate

Masinile unelte in special cele rominesti sunt slabiciunile mele .Intradevar am investit mult ,dar este loc si pentru altele(Fierastrau cu banda,invertor wig ac\dc, DRO pentru freza si strung).De lucrari nu duc lipsa dar slujba nu imi permite sa lucrez in atelier mereu.Revin cu fotografii din timpul reparatiei strungului.

post-72282-139829726216_thumb.jpg

post-72282-139829726222_thumb.jpg

post-72282-139829726229_thumb.jpg

post-72282-139829726235_thumb.jpg

post-72282-139829726241_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Fumos! Si atelierul si suportul. De unde si cat a costat suportul ptr. cutite? Am un strung asemanator, SN281. Daca pe tabla aia n-ar scrie SN381 as zice ca e acelasi strung. Care e diametrul de prelucrare? In timpul reparatiei, la cutia de avansuri ati umblat? Ce tip de ungere are? Pun o poza cum arata la mine. A 3a oara schimb rulmentul de la excentric. Ma tot gandesc daca nu-i vre-o greseala cu cota de rulment (608 - D22/d8/L7) si sa nu trebuiasca un rulment mai mic in diametru.

post-67498-139829738368_thumb.jpg

post-67498-139829738382_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru colegul Danu AL Strungul meu are diametrul de prelucrare peste batiu,fara demontarea partii din fata a batiului este de 380 mm.Referitor la cutia de avansuri, nu am umblat momentan, dar intentionez sa umblu cat de curand, deorece am ceva pierderi de ulei.Suportul portcutit tip E a costat 315 E. Am un prieten la o firma de distributie de scule si a avut o reducere la el,prietenul meu are si un porcutit tip A la reducere undeva la 250 E.

.Referitor la problema ta cu rulmentul din cutia de avansuri, ar trebui sa verifici daca nu sunt si alte nereguli de sparge rulmentul (daca pistonasul pompei merge usor, daca bila din interiorul pompitei lucreza bine sau ramine blocata raminind pistonasul sub presiune ,daca conductele de ungere nu sunt infundate).

Link spre comentariu

Port cutit tip A e prea mic ptr. mine. Eu folosesc cutite de 16x16 - 20x20. Diametrul de prelucrare peste batiu e de 200.Porturile tip piston si wedge, nu ti s-or parut mai rezonabile? Alea wedge strang bine, sunt multe teste pe youtube, la sutime! Porturile coada de randunica se pot face si ''acasa''.Toate acele nereguli enumerate de tine le-am probat/facut. Pompa aia am spalat-o/suflat-o de cateori am scos-o afara. Conductele le-am suflat cu compresorul, bila+arcul din pompa sunt OK, pistonasu' ala lucreaza corect, face cursa complecta(acuma stau si ma gandesc daca nu cumva arcul e prea tare!). Asta era curiozitatea mea, daca e acelasi sistem de ungere, daca la tine merge/functioneaza acea pompa.Am folosit initial ulei T90 si la cutia de viteze si de avansuri. Dupa ce-am schimbat vre-o 8 rulmenti in cutia de viteze, am fost indrumat sa cumpar un ulei mai subtire, gen M30, 10w, etc. Am bagat un ulei de transmisie (ATF) de atunci e ok! In schimb, la cutia de avansuri n-am schimbat uleiul, a ramas tot T90(gros - tinand cont ca o vaselina are vascozitate de >~120-150). Maine schimb si rulmentul si uleiul. Sper sa fie ptr. ultima data :).

Link spre comentariu

Nu stiu daca-i vorba de sarcina. O sa caut un corespondent ptr. rulmentul 608 si incerc si asa.

la cutia de avansuri, nu am umblat momentan, dar intentionez sa umblu cat de curand, deorece am ceva pierderi de ulei

Placa din fata de la cutia de avans, are o garnitura de clingherit(sau asa ceva). Trebuie stranse suruburile cu cap de imbus de 6, si cele de 8! Alea strang cutia de batiul strungului. Din cauza vibratiilor sau altor factori, se mai destrang. In spatele cutiei, din cate tin eu minte, e un capac de plastic sau ceva de genu.
Link spre comentariu
Referitor la ulei cel mai indicat este ATF mult mai bun decit t 90 deorece t 90 are indicele de viscozitate mare,iar la temperatura scazuta este foarte viscos. Cum spune si colegul radu sunt mai multe variante ori inlocui rulmentul radial cu unul cu role sau confectionezi o rola cu bucsa de bronz la interior, deorece turatia nu este foarte mare si rola merge in ulei.
Link spre comentariu

Pentru colegul danu al, strungul sn 381 este identic cu sn 281 ca constructie (cutie viteza ,cutie avansuri ,carucior ) diferenta este la diametrul de prelucrare si motorul de actionare care la sn 381 este mai mare ca putere respectiv(3kw/1450/3,8kw/2850).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări