Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor Lonbardini LA 490


TIMIS STEFAN

Postări Recomandate

GHEORGHE ma numesc am un motor in 4 tinpi Lonbardini LA 490 a mers dar dadea rateuri când antro zi nu am mai putut sa-l pornesc am verificat sistemu de aprindere si nu dadea scateie am schinbat bujia;am verificat si curatat platinile si condensatoru si ami idica ca sunt bune toate,am crezut ca ar fi din bobina,am pus bobina noua nouca si tot nu da scanteie deloc.Mi se pare ciudat pt.ca si magnetul de pe volanta atrage foarte bine,nu mai stiu ce sai fac daca poate cineva sa-mi dea un sfat mi-ar fi de mare folos va multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • TIMIS STEFAN

    4

  • en

    3

  • aly4quad

    2

  • GEO 53 BN

    1

Top autori în acest subiect

fisa ai masurat-o cu un ohmetru? ar trebui sa aibe minim 4 kiloohmi dar nu mai mult de 40kohmi.

Multumesc pt.sfat am masurat si fisa are 3.8 kiloohmi si pare sa fie buna,toate par sa fie bune pe aparat dar scanteie nu face deloc nu stiu ce sai mai fac cu bobina noua si toate verificate sa nu faca nimic scanteie mi se pare ciudat nu stiu de unde ar fi problema.
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

...Mi se pare ciudat pt.ca si magnetul de pe volanta atrage foarte bine,nu mai stiu ce sai fac daca poate cineva sa-mi dea un sfat mi-ar fi de mare folos va multumesc.

Si eu am motor Lombardini LA490, pe un motocultor Goldoni.1-Cand montezi bobina magnetoului,trebuie sa bagi o coala de hartie intre intrefierul bobinei si magnetul de pe volanta,dupa care strangi pe pozitie definitiva bobina magnetoului.Dupa montare,tragi incetisor hartia si asta e tot. In felul asta,obtii distanta corecta intre intrefier si magnetul de pe volanta. Chestia cu hartia,este data in manualul de service,pe care il gasesti mai jos.2-Aici ai manualul de service pentru motorul LA490: http://www.centroricambitroisi.com/MANU ... 90_510.pdfSpor la treaba!
Link spre comentariu

Ma gindesc,ca problema nu este intrefierul, incorect reglat.Oricum distanta dintre volanta si miezul bobinei nu este foarte mare,ca atare un pic de scinteie tot ar trebui sa apara.Intrefierul reglat cu coala de hirtie,asigura ,cred, cea mai puternica scinteie.Problema poate fi condensatorul.Ai verificat condensatorul? Ce capacitate are,sau ar trebui sa aiba,acel condensator?Zici ca platinile sint bune,curatate,reglate.Ai verificat daca la rotirea motorului cu mina, platina sa inchide si deschide?Nedeschiderea sau neinchiderea platinei face ca sa nu apara scinteie.

Link spre comentariu

Multumesc pt,sfat orce ideie mi de folos am facut exact asa anca de prima data am pus o cartela de reancarcare de 0,5mm dar nimic antre tinp am inprovizat cu o bobina de dacie1310 care am alimentato la o baterie ca sa ma conving ca platinile si condensatoru sunt bune si am pornito acum ma duc cu gândul din nou la bobina ca nu e buna lucru ciudat pt,ca este noua nouca am luato din ITALIA cu 100Euro apreciez orce ranspuns,GHEORGHE,

Link spre comentariu

Multumesc pt,sfat orce ideie mi de folos am facut exact asa anca de prima data am pus o cartela de reancarcare de 0,5mm dar nimic...

O cartela de reincarcare,cred ca are in jur de 0,4-0,5mm. O coala de hartie obisnuita,sa zicem format A4, nu cred ca are mai mult de 0,1mm.Ti-am dat o trimitere spre manualul de service;cred ca e "vocea" autorizata care te ajuta sa-ti rezolvi problemele la modul tehnic,ci nicidecum dupa ureche.
Link spre comentariu

O sa ancerc si cu o coala de hartie cum zici tu dar an cartea service scrie sa introduci un cartolino de 0,5-0,6mm platinile anchid si deschid regulat la fiecare rotatie al motorului si condensatorul are o valoare de 0,30UF,

Link spre comentariu

O sa ancerc si cu o coala de hartie cum zici tu dar an cartea service scrie sa introduci un cartolino de 0,5-0,6mm platinile anchid si deschid regulat la fiecare rotatie al motorului si condensatorul are o valoare de 0,30UF,

Cu cat distanta intre intrefier si magnet este mai mica,cu atat curentul indus in bobina este mai mare. Pentru reglajul platinilor se foloseste lera cu lamele calibrate,asa zisi "spioni".
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

ia incearca cu un ohmetru platina sa nu dea la masa, acolo ai saibele izolatoare din textolit care ar trebui izola platina de masa (gnd). O alta conditie de baza la dacia 1310 era ca sa nu existe nici o fisura in capacul delcoului, verifica si acest aspect.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări