Vizitator roberto_HRC Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Buna dimineata, Am un redresor Einhell bt-bc 12 de aproximativ un an, si cum a venit frigul a fost nevoie sa il folosesc dar, spre surpinderea mea, nu mai incarca. Ca si constructie este simplu compus din transformator, punte redresoare, si un ampermetru. Am masurat tensiune de iesire din bobina, este de aproximativ 12 V, curent alternativ. Tensiunea de dupa puntea redresoare este de aproximativ 11 V. Am verificat si puntea de diode, acestea fiind ok. Sigurantele fuzibile sunt ok. Mentionez ca indicatorul de la ampermetru nu se misca deloc. Poate fi vorba de infasurarile din transformator? Va rog frumos sa imi spuneti ce anume as putea sa mai verific. Multumesc anticipat! Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Verifica siguranta de 20A sa fie intacta. Pune bateria pe incarcator si masoara-i tensiunea la borne.De obicei ampermetrul tinde catre 0 cand incarcarea bateriei este terminata. S-ar putea deci ca bateria ta de acumulatori sa fie incarcata deja si de aceea sa nu mai indice ampermetrul. S-ar putea sa ai si bateria defecta, cu elementi sulfatati etc. Link spre comentariu
Vizitator roberto_HRC Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Siguranta de 20 A e intacta. Am verificat continuitatea ei si a cablajului care trece prin ea. Am incercat sa incarc 3 baterii. Starea bateriilor sunt ok, electrolitul e la nivel, nu prezinta sulfatari. Tensiunea initiala a bateriei, masurata cu multimetrul, era de aproximativ 12.5 V. La montarea redresorului pe baterie, s-a constatat o crestere a tensiunii pana la aproximativ 13 V, treptat. Problema este ca, bateria se incarca foarte putin. Am lasat-o o noapte intreaga la incarcat iar a doua zi nu am putut porni masina cu ea. Ce am putut constata e faptul ca redresorul nu mai debiteaza curent. Din experienta dumneavoastra, ce valoare a tensiunii ar trebui sa inregistrez dupa transformarea curentului, din 220 v? Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Daca ar fi dupa experienta noastra, n-am sti mai bine decat tine cu aparatul la indemana,cu multimetrul in el.Din cate am inteles,e un redresor simplu cu traf si punte...monteaza la borne un bec de far si vezi ce indica ampemetrul.Daca indica,inseamna ca scula nu are nimic in schimb,bateria e posibil sa fie in "metastaza" si oricat ai incarca-o tot nu face fata.Daca nu indica nimic si becul nu se aprinde,o iei pe "firul apei" si masori sa vezi unde e intrerupt traseul...mai simplu de atat nu se poate. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Tu ai aparatul de masura in mana. Eu as verifica tensiunea de alimentare care trebuie sa fie de 230V, eventualele contacte electrice imperfecte in aparat, diodele puntii redresoare. Daca tensiunea este de 230V, nu ai contacte imperfecte, puntea redresoare nu este intrerupta etc atunci te poti gandi ca problema sta la baterie.Anul trecut a functionat redresorul pana l-ai tras pe dreapta? Link spre comentariu
Vizitator roberto_HRC Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Da, redresorul a functionat. Tensiunea de alimentare este de 230 V. Ma ingrijoreaza faptul ca tensiunea la iesire din transformator e de 12V, iar dupa redresare e doar de 11 V. In mod normal valoarea tensiunii curentului transformat ar fi trebuit sa fie peste 13-14 V, nu? O sa incerc sa pun consumatori mai mari de 12 V, sa vad cum se comporta. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Fara condensatori de filtraj tensiunea rezultata dupa redresare este egala cu valoarea tensiunii de c.a. din care se scad caderile de tensiune de pe 2 diode. Pune un condensator de filtraj si vezi de tensiunea pe la 16-17V. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Nu e o regula...am vazut punti de la chinezi pe care picau si 5V.Nu asta e concludent(pana la un moment dat).Baga un consum comparabil cu cel al bateriei(4...5...6A) si vezi ce mai ai pe iesire.E posibil ca un contact prost sa-ti dea tensiune in gol,si cand bagi sarcina(bateria) sa ramai cu nimic.Totusi din cate spui,cred ca redresorul nu are nimic,e normal ca dupa redresare sa ramai cu 11Vcc in gol,ba daca ne gandim bine ar fi prea mult,din 12Vca. Link spre comentariu
Vizitator roberto_HRC Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Am reperat un condensator de filtraj legat intre firele de 12 V, curent alternativ. O sa incerc sa il schimb pe acela in prima faza. Cum pot sa imi dau seama daca este strapuns condensatorul? Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Siguur de la ala ti se trage Lasa-l naibii de condensator,ala cum n-ajuta,asa nu strica.Pune odata sarcina pe iesire,masoara si vino cu noutati,ca vad ca umbli dupa cai verzi,in loc sa faci ce trebuie. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Nu poate fi strapuns acel condensator, fiindca ar trebui sa fi sarit deja siguranta, sau tensiunea la borne sa fie aproape zero (presupunand ca transformatorul nu poate da curent de scurtcircuit suficient sa arda siguranta).Cel mai probabil, cablurile foarte subtiri (tipic pentru chinezarii ieftine) limiteaza drastic curentul maxim. Schimba cablurile cu unele de sectiune mai mare (am vazut cabluri cu trei firisoare, ca la castile audio) si verifica curentul maxim debitat pe o baterie descarcata.Acum, e posibil sa fie si bateriile testate de tine in stare de uzura mai avansata.O baterie de acumulatori noua trebuie sa atinga la sfarsitul incarcarii o tensiune de circa 15V, dar una uzata, de trei ani sa zicem, va trebui sa atinga si 17V la incarcare maxima. Astea ti le spun fiind citite dintr-un pliant ce insotea o baterie auto pe care o am in prezent. Link spre comentariu
Vizitator roberto_HRC Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Va multumesc frumos pentru raspunsuri. O sa fac verificari si revin cu noutati. Link spre comentariu
madcox Postat Ianuarie 7, 2014 Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Si ce s-a mai intamplat? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 7, 2014 Partajează Postat Ianuarie 7, 2014 Si au trait fericiti pana la adanci batraneti.....ca daca n-ar fi, nu s-ar mai povesti Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17 Postat Noiembrie 26, 2014 Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 va salut.am un redresor care cred eu ca e defect.acum scoate doar 8V,nu 12V.e simplu,un transformator,ampermetru,punte diode.am inteles ca ar fi puntea defecta.as vrea sa ma ajutati sa imi spuneti daca o pot masura cumva pt a sti ca de acolo e problema.sa nu cumpar degeaba punte. puntea este : KBPC3510. MULTUMESC Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum