anddy Postat Decembrie 12, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2013 Merci mult pentru informatii, acum am inteles principiul de functionare. Imi aduc aminte ca vedem cateodata cate jumate de bila verde...semn ca se ducea la vale la propriu si la figurat Nu voiam sa am treaba vreodata cu garantia si nici nu am crezut prea important ochiul de stare al bateriei, tocmai de aceea din vara pana acum nu am fost la garantie desi in tot acest timp a fost negru.Ma gandesc ca densimetrul este fixat doar pe un singur element al bateriei din 6 si sunt sanse ca tocmai asta sa fie mai slab...dar e doar o presupunere.Acum fiind mai rece afara cand am pornit masina nu a invartit cu vlaga. A invartit ca vechiul banner de 380A curent pornire...pe cand asta are aproape dublu si tocmai de asta m-am dus la garantie plus ca vine si minivacanta de iarna si nu as vrea sa raman pe drum fara curent. Acum 1 an cand am cumparat rombat-ul invartea ca turbata iar motorul meu porneste foarte usor. Masina e o xantia mk2 1.8 16v iar alternatorul e de 80A.Voi reveni cu noi vesti. Link spre comentariu
yo7lhe Postat Decembrie 13, 2013 Partajează Postat Decembrie 13, 2013 Ai ghinion cu ''meseriasul'' de reacredinta. Eu am avut o Varta care m-a tinut 2 ani si 3 zile - baterie pusa de fabrica. Pe masina veche am avut Rombat care l-am dat pe masina bun dupa 5 ani. Dupa Varta am luat iar Rombat care a murit saptamana trecuta, dupa 1 an si aproape jumatate.Mi l-a schimbat imediat fara comentarii. Cand iau baterii intotdeauna le cer sa verifice si sa mi-o instaleze, bateria defecta ramane la ei.Poate ar trebui sa te intorci la cel care ti-a vandut bateria si, cu el alaturi, sa dai telefon la OPC. Sa vezi schimbare de atitudine!Sigur, te va urî pentru asta, dar iti rezolvi problema. La mine consumul cu cheia scoasa e de 250mA, cu varfuri scurte de 1A. Masina are radio, alarma si GPS tracker iar bateria e ok si dupa ce sta 2 saptamani nepornita. Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 13, 2013 Partajează Postat Decembrie 13, 2013 Da, am inteles rau, acu imi pare rau ca nu am luat tot Banner...am vazut rombat premier si mi-au spalat creierul valorile inscrise pe ea.Astept sa ma duc maine iar la garantie si sa fac o verificare de consum si incarcare la un service autorizat.Daca totul este ok la masina si bateria tot o sa se descarce e clar ca ar trebui sa o schimbe.Bineinteles cum e la noi in romania parca vorbesc singur cand le-am zis ca sa-mi fac verificarea la masina sa-mi schimbe bateria. Ei insista ca ochiul ala e negru si clar ca e descarcata din vina mea. Si am mai aflat ceva nou, citat de la tipul de la magazin care a fost in fabrica la rombat la cursuri:"bateria nu se incarca niciodata la masina, ajuta la pornire si atat, daca se descarca trebuie sa o aduci sa o punem la redresor.."Scuze,nu esti un bun negociator ,daca le explcai ca vrei 20 de baterii,(pe incercate ) primeai una BUNA (blonda,sotia va spune ce baterie ai cumparat,tampitule!!) Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 13, 2013 Partajează Postat Decembrie 13, 2013 La mine consumul cu cheia scoasa e de 250mA, cu varfuri scurte de 1A. Masina are radio, alarma si GPS tracker iar bateria e ok si dupa ce sta 2 saptamani nepornita.Cam mare totusi,mai ales daca stationarea se face iarna,la temperaturi scazute,ma cam indoiesc dupa 2 saptamani sa mai aiba vlaga sa invarta motorul...dar fiecare le stie pe ale lui.La mine masina nu sta mai mult de o zi nepornita,si asta se intampla destul de rar,iar consumul in gol e de 30mA,masurat de omul de la reprezentanta in vara cand am schimbat bateria.Si pe cea in conservare,un rombat din 2007,de 70Ah, o tin cu sarcina de 100mA si dupa 2 saptamani reclama incarcare,adica tensiunea tinde sa scada sub 12V moment in care cupleaza incarcarea. Link spre comentariu
yo7lhe Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 E un Premier de 90Ah.Am refacut masuratorile ieri.Consuma 240mA cu varfuri de 1A la 20s, dar dupa circa 5 min de la scoaterea cheii consumul scade la 65mA si varfurile dispar.Probabil unele echipamente se decupleaza mai tarziu. Are o multime de fite electronice standard, ce e necesar e optiune . :)Multumesc de atentionare, altfel as fi sustinut nazbatii.Totusi, tipul de la service nu a asteptat 5 min si a dat verdictul ca e Ok. Probabil stia smecheria, iar eu am luat de bun ce am vazut pe instrument. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Asa mai merge La mine a lasat cam 2 minute ampermetrul inseriat,dupa care a dat verdictul.In februarie tre sa ma duc la vaccin,daca vreau sa continui cu garantia...din cate am vazut,sunt cam singurii care vor sa se asigure ca in perioada garantiei nu apar regimuri de mers aiurea in exploatarea bateriei,in schimb nici nu fac fite daca se intampla ceva cu bateria pe aceasta perioada,o schimba si gata,nu incarcari,nu fite ca n-ai avut sapca la volan. Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 La asta ma gândeam si eu,daca cu ampermetrul inseriat dupa 2-3 minute,nu depaseste 40-50 mA,se considera ca ai consum normal!! Aici depinde ce consumatori(conectati permanent) mai ai!(poate GPS...alte gadgeturi..) ,un consum de 250 mA este inadmisibil,poti sa ai orice model de baterie,descarcarea va fi rapida! Cel putin la orice service mergi,la înlocuirea bateriei ,pe langa testul cu,( testerul de acc.),se face si cel cu mA! Cel putin,asa procedeaza meseriasii !! Daca o schimbi tu,testul cu mA, se impune,dar când mergi la garantie..ei desigur ca verifica mai cu amanuntul(ei platesc daca pun ştampila...)! Link spre comentariu
anddy Postat Decembrie 15, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Vineri am fost la magazin, mi-a oprit bateria si tre sa ma duc maine sa o iau. Mi-au dat tot un rombat premier sa pun pe masina, e de 75A si abia a incaput in locas, are aptibildurile scoase si se vad urme de surubelnita la toate dopurile...dar merge ca unsa.Sambata am decuplat subwooferul activ si montajul cu led din bord sa vad ce cunsum este fara ele.Subwooferul nu ia absolut nimic iar circuitul cu led ia 15mA, asa ca masina papa din baterie 30mA din care o parte ii mai ia si cd-player-ul. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Pana la urma ai mai luat bateria ta,sau le-ai dat teapa si ai ramas cu ce ti-au date ei? Link spre comentariu
anddy Postat Decembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Mda..pana la urma am luat bateria mea, bineinteles ca mi s-a zis ca era descarcata. Cand sa o montez pe masina vad ca zboara eticheta de pe ea, ma uit mai atent si ce sa vad...toate dopurile aveau urma de surubelnita semn ca fusesera desfacute. Il chem pe om inapoi, ii zic ca nu pot sa iau bateria asa, ca e baterie fara intretinere si de ce s-au desfacut dopurile. El imi zice ca a desfacut dopurile sa masoare densitatea electrolitului. Nervi si iar nervi, nu gaseam numarul sa sun la OPC...tipul imi zicea ca asa face la toate. In fine...am luat certificatul de garantie i l-am dat, mi-a scris la observatii ca a scos dopurile sa masoare densitatea bla bla, a semnat si a pus stampila. Acum vreau sa trimit mail la astia de la rombat sa le zic de isprava si sa-i intreb daca e corect ce a facut ala la baterie. Cred ca mai bine le dadeam teapa si ramaneam cu ce mi-au dat...dar data viitoare creca le-o coc, oricum nici nu te intreaba cum te cheama Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Acuma ce sa zic...pune-te si tu in locul lui,cred ca e firesc sa vada daca mai e acid in baterie si ce densitate are,pt ca se confrunta cu fel de fel de situatii si cu clienti din toate categoriile...n-ar trebui asta sa fie o nenorocire,important e sa te tina si sa nu faca necazuri.Daca e pe duca,poti fi sigur ca te mai vezi cu individul,daca a fost un accident descarcarea aia,atunci toata lumea va fi multumita.Nu ii tin partea,dar daca da una noua la schimb,si cea veche(a ta) la probe se dovedeste a fi buna,poate fi acuzat ca a facut cine stie ce afacere cu tine,si iar nu e in regula.Pana la urma important e ca tu s-o folosesti in parametri normali(chiar daca e solicitata la cat poate ea dupa prospect,dar nu mai mult) si daca merge treaba,o sa fie bine,altfel probabil o sa ai "un prieten" la rombat Link spre comentariu
anddy Postat Decembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Da..ai dreptate si el trebuie sa-si faca treaba si sa verifice bateriile ca daca schimba o baterie descarcata nu e ok. E ciudat ca pe certificatul de garantie scrie clar ca bateria se duce incarcata minim 75% iar daca bateria e profund descarcata cu tensiune in gol sub 8 volti pierzi dreptul de garantie. Eu inteleg de aici ca daca e incarcata 75% ti-o incarca si ti-o da inapoi iar daca e moarta ramai cu paguba. In legatura cu problema bateriei mele , am trecut peste faptul ca e baterie fara intretinere. De fapt poate oricine sa scoate capacele de la elementi. Problema a fost mai mult cu omu de la magazin. Prima oara cand am fost cu ea neagra si l-am intrebat daca e nevoie de certificat a zis ca nuu..nu-i nevoie. Acum cand am dus bateria si l-am intrebat iar a zis nuu. Cand am ridicat bateria a zis ca "era descarcata" a tacut malc si a plecat in treaba lui. Cum strangeam eu clema de fixare am atins eticheta si a zburat de pe baterie. Pai daca eu plecam cu ea asa, si poate la un moment dat trebuia sa revin...nu ma acuza omul ca am umblat eu la baterie si i-am scos dopurile? A trebuit sa ma cert cu el ca sa-mi treaca in certificat ca a umblat el la dopuri asa ca m-am lamurit si cu rombat si cu garantia. Intre timp ieri mi-am montat in plafoniera un voltmetru , e alimentat doar cand e contactul pus. Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 E drept,nu am mai folosit de mult produse gen ROMBAT,dar auzisem ca au inceput sa devina competitivi(fata de cine?),probabil niste persoane rauvoitoare,au vrut sa ma "curentez" si eu!! Link spre comentariu
anddy Postat Decembrie 31, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 31, 2013 Se pare ca alternatorul meu nu face fata la multi consumatori sau o fi pe duca Am facut o filmare la voltmetru, prima data pornesc faza scurta apoi proiectoarele si la urma incalzire luneta si oglinzi. Se vede cand pornesc luneta tensiunea incepe sa scada simtitor si daca o lasam mai mult scadea sub 12v. Cand urca tensiunea acceleram motorul. Si totusi nu aveam toti consumatorii porniti (AC, ventilatoare racire motor, etc) sau la maxim (gen aeroterma). Mi se pare normal sa fie o cadere de tensiune la atatia consumatori dar pana la 12 si chiar sub nu cred ca este normal, chiar daca motorul este la relanti. Alternatorul este de 80A si nu stiu daca e pe duca sau nu face fata. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 In momentul cand ai bagat consumatori si tensiunea a scazut sub 13V deja esti pe baterie.Ca sa-ti fie de exemplu,eu am incalzire auxiliara,si dimineata cand o cuplez,fara alti consumatori,imi suge din instalatie 30A,si tensiunea pe voltmetru(similar cu ce ai tu) imi scade 0,2V(adica din 14,3 raman cu 14,1),fara sa accelerez motorul.Si eu am alternator de 80A,pt ca daca fac rost de unul de 150A o sa pot sa imi permit mai mult pe auxiliara,asa,m-am limitat doar la 30A.La tine mai mult ca sigur se impune o revizie.In primul rand as suspecta macar o dioda din redresor care nu-si face treaba(deci blocul de diode verificat la sange,si mai mult ca sigur acolo o sa gasesti ceva in neregula,ori diode bulite,ori contacte/lipituri proaste,iti ramane tie placerea sa afli sigur).Cu releul nu cred sa ai probleme,nici cu periile,desi astea le poti verifica odata ce il ai in brate.Releul il poti proba la banc,iar excitatia o poti alimenta direct la 12V si vezi ce curent iti ia din baterie(atentie cand faci treaba asta,trebuie sa ai alternatorul in mana,nu montat pe masina,si timpul de masura nu trebuie sa fie de ordinul minutelor). Nu exista alternator obosit,ci doar defect,si la modul cum se comporta la tine,mai mult ca sigur ai o problema,nu rombatul e de vina.Daca nu te bizui,evita mersul seara,si dupa nebuniile de sfarsit de an,cand se trezesc toti din mahmureala,du-te la un service si cu un electrician bun o rezolvi fara probleme...indiferent cum,acolo se impune umblat,presupunand ca n-ai un contact prost prin alta parte,si sa umbli aiurea la alternator.Defectul la blocul redresor e tipic pt cazul tau,dar nu e o regula,pot fi numeroase cazuri particulare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum