Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incarcarea pe axe ghidaj


sz3bbylA

Postări Recomandate

... eu as vrea sa ajung cam cam pe la 0,05 mm .... daca se poate mai mult de ce nu , dar cel mult sa fie 0,05...

Cinci sutimi .... felicitari , esti un tip ambitios .... voi urmari cu cel mai mare interes un eventual build-log .
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 27
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sz3bbylA

    11

  • bcristian

    8

  • katran

    4

  • marianx

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

m-ar interesa cam la ce precizie ai ajuns cu eaeu as vrea sa ajung cam cam pe la 0,05 mm .... daca se poate mai mult de ce nu , dar cel mult sa fie 0,05

Repetabilitatea e de cateva sutimi. Acuratetea e ceva mai buna de 1 zecime pe 300 mm - limitata in special de cea a suruburilor. Ambele masurate in gol, dar si in sarcina sunt tot pe acolo.Pentru masini hobby, care nu merg zi-lumina, ghidajele din cornier zic eu ca sunt o solutie acceptabila - doar ca e f mult de munca la ele, de asta am si folosit ghidaje sprijinite la axa Y, ca nu mai terminam niciodata.Precizia de 5 sutimi (repetabilitate? acuratete?) e un deziderat imposibil de atins cu structura pe care ai desenat-o.Daca vrei sa iesi cat mai ieftin dar cu rezultate acceptabile mergi pe varianta pe care am mers si eu - sau daca ai mult mai mult timp/rabdare decat mine poti sa faci pe rulmenti si axa lunga.
Link spre comentariu

imi dau seama ca e imposibil sa construiesc asa ceva in apartament dupa toate raspunsurile primiteo sa incerc sa ma limitez si la lungime si la latime, si in special nu cred ca trebuie sa ma ridic mai mult de 10 cm (poate chiar mai putin) ca se da totul peste cap si clar axa z trebuie sa fie prinsa toata intre intre ghidajele transversalesincer nu prea am solutii ca sa construiesc mai performant de acest desen pe care l-am facut tocmai de aceea as mai indrazni sa mai cer un sfatpentru cei care construesc pe axe ghidaj cam cat aleg in general lungimile la axele de 30, 25 si 20, astfel incat sa nu apara astel de probleme cum am enuntat eu la inceputul postului , am nevoie de date aproximative ca sa imi fac o parere cam ce mi-as putea construi, sincer eu ma gandeam ca pot freza si o coala de polistiren 3d pot si lemn si chiar aluminiu dar visele mari, posibilitatile mici :)va multumesc din suflet pentru indrumarile primite

Link spre comentariu

Gresit ...se poate construi in apartament si asa ceva ....

....dar nu la costuri mici .

 

Nu este imposibil sa obtii precizii tool-room ( 0.025mm ) , chiar si la o constructie " pe genunchi " , dar nu se poate

face asta cu genul de componente la care te limitezi tu ... Probabil e greu de " inghitit " , dar e adevarat ...

Link spre comentariu

Uite aici cam ce am facut eu.Pentru lemn (tare, ce se vede in poze e salcam) masina e suficient de rigida.Viteza maxima e 800 mm/min (limita e data de suruburile trapez).La freza de 12 merg cu adancime de taiere de 4 mm de obicei.Masina ar duce si mai mult, dar nu mai fac fata motorul de frezare (are 1.5 KW parca) si frezele folosite - ar trebui probabil motor de 3-4 KW, freze eliciodale si jet de aer comprimat.

Aiputea sa ne spui si puterea motoarelor?O zi buna!
Link spre comentariu

Am gasit un excel pentru calculat deflexia axelor de ghidaj, este exact ce cautai. Introduci doar diametrul, lungimea, distanta intre fetele exterioare ale rulmentilor liniari si greutatea pentru care calculezi:

Acum inteleg de ce ti-a iesit "doar" ceva mai putin de 1 mm deflexia. E adevarat si ca mie mi-a fost lene sa pun incarcarile distribuite pe cele 2 lagare, si am pus direct o sarcina punctuala pe mijloc. Dar rezultatul oricum e acelasi - nu se pot folosi bare nesprijinite de 30 cu 1500 mm intre suporti si 40 kg sarcina.Problema e ca valoarea cea mai optimista e valabila pentru incastrari in ambele capete - dar asta nu se aplica in nici un caz la piciorusele alea mici de dural fixate in 2 suruburi de 6 sau 8 pe o placa de dural sau de placaj/mdf. Cazul ala ar fi valabil daca masina ar avea o baza din beton in care s-ar prinde barele cu ancore zdravene, vezi cum au facut cei care au construit freze cu batiul din beton poliuretanic sau cu fibre.Decat bare nesprijinite de lungime mare mai bine ghidaje din profile laminate de otel si rulmenti - e si mai ieftin si mai bun (dar e mult mai mult de munca).
Link spre comentariu

puterea motoarelor mele 425 oz, 3N 3A nema 23, dublu shaft, 4 fire cam 1,5 kgsincer , cind te apuci de construit jucarii mai mari se schimba situatiamomentan sunt inca in incercari de gasire a unei solutii optimeincep tot mai mult sa renunt la axe ghidajar mai fi o varianta mai ieftina zic eu din profil L dar nu stiu inca cat de eficienta e si daca profilele astea nu sunt deformate prea tare pe suprafata pe care calca rulmentulevident ca nu tine pe toate axele chestea asta .... dar acolo unde nu este posibil ..... ?!?! se pare ca cel mai bun e sina care e scumpa o posibilitate foarte buna cu profilul L si rulmenti o vad acolo unde distanta intre peretii de sustinere e mica iar rulmentii pot apasa din exterior spre interiornu stiu inca din experienta celor care au folosit procedeul asta daca sunt asa de multumiti

Link spre comentariu

pe o constructie de asta, cred ca ar merge sa apesi cu rulmentii in unghi de 45 grade si ar fi de preciziecred ca se poate gasi un astfel de profil pe la ITEM, nu stiu , nu am cautat ca nu am avut timp, azi e o noua zi de sapat ca am venit de la munca

post-4936-139829725513_thumb.png

Link spre comentariu

Principial este ce am facut si eu la axa transversala.Din experienta mea merge, uzura cornierului din otel e minima.La inceput se taseaza f putin (compensezi din elementele reglabile pe care oricum trebuie sa le faci), dupa care ramane o suprafata dura si lucioasa.Desigur ma refer la o masina folosita in regim de amator, nu la uz industrial de 8 ore/zi de lucru.Solutia cu profilele extrudate te scuteste de o gramada de munca - eu am stat vreo 2 zile sa tot polizez si sa adaug tablite de cutie de bere ca sa fac profilele paralele.Nu am mers pe varianta asta din cauza pretului - dar la dimensiuni mici poate ai noroc sa gasesti resturi de la debitare de la firmele care lucreaza cu profilele respective.

Link spre comentariu

ok, inteleg, nu stiu cu ce ai masurat tu precizia planeitatii profileleor, faza e ca eu am ales o alta constructie a aparatului care impune sa folosesc aluminiu la partea aia a ta cu profilele,, pt ca pe aia o ridic si o cobornu stiu in ce masura ai planeitate pe profilul ala L de la un capat l aaltul, am inteles ca e ceva hoby scula aia si o apreciez f mult, ti-am spus ca mi-a placut

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări