Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Control PWM cu LM555


Vizitator fory

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mircea

    4

  • UDAR

    2

  • Electronicserver

    2

  • leo 17

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

:ras: Pai i-ai dat de lucru lui LM555 de 3 ori mai mult, ai trecut de la capacitatea portii de 1200pF la 3400pF.

 

Cand comuti 5-10A, atunci nu poti lucrau simplu cu un LM555. Nu uita, cu cat RDSon este mai mic, cu atat Ciss este mai mare si mai greu de comandat cum trebuie fara driver (oricum, asta-i abordarea simplista de calcul de disipari in Mosfet). Uita-te la rise-time si fall-time in datasheet, LM555 nu este capabil de asa ceva.

 

Schema aia nu este pentru astfel de curenti!

 

Poti citi mai mult aici http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1278970. Oricum Internetul este plin de informatii pe aceasta tema.

 

Ca sa intelegi de ce LM555 nu poate comuta cum trebuie un MOSFET: MOSFET-ului nu-i plac decat semnalele dreptunghiulare cu anumite rise-time si fall-time. Cu cat mai mici, cu atat mai rece este MOSFET-ul.

The other source of power loss is through switching losses. As the MOSFET switches on and off, its intrinsic parasitic capacitance stores and then dissipates energy during each switching transition. The losses are proportional to the switching frequency and the values of the parasitic capacitances. As the physical size of the MOSFET increases, its capacitance also increases; so, increasing MOSFET size also increases switching loss.

Deci: cu cat incarci ("deschizi" Mosfet) si descarci ("inchizi" Mosfet), cu atat mai putina caldura sa disipa in Mosfet. De ce?! Pentru ca nu are timp sa se incalzeasca. Mosfetul nu disipa caldura cand este deschis: adica cand ai 0.02ohm, ci in tranzitia de la infinit la 0,02 si de la 0,02 la infinit. Cu cat mai mult timp ii ia sa faca acele tranzitii, cu atat mai mult se incalzeste.

 

Si ca sa intelegi primul paragraf. Cand vorbeste de "larger MOSFET" se refera la unul cu RDSon mai mic.

In many cases, moving to a larger MOSFET to reduce conduction loss will result in so much increased switching loss that it outweighs the conduction loss savings.

Daca ai bani sa arzi Mosfeti, ai putea incerca un Mosfet de 0.1ohm RDSon cu Ciss pana in 750pF, dar nu sunt convins ca va merge pe un LM555.

 

Cred ca am zis destula teorie de Mosfeti, daca vrei sa inveti... este decizia ta. Altfel, sper sa ai suficienti bani sa dai pe Mosfeti.

 

L.E.: Un pic de istorie: schema este bazata pe originalul lui Nomad. Acel original era pentru bipolare. Schema cu Mosfet este de pe site-ul lui Tony. Cu tot respectul pentru el (el nu mai este in viata), ma indoiesc de o functionare buna chiar si cu un canal N. Nu zic ca n-ar functiona, dar ar cam frige (vezi explicatiile lui cu ventilatorul aditional).

Link spre comentariu

Cat efort pui in constructia unui totem-pole nu se merita cand poti folosi un driver dedicat, care comuta la front primit (ceea ce totem-pole-ul de vrei tu sa-l construiesti nu va face) si deci iti imbunatateste rise si fall -time (adica mai putina disipare pe Mosfet).

 

MCP1415 sau IRS21850 sau alt driver de Mosfet capabil sa comute 1000-2000pF in mai putin de 50ns. De preferabil unul care are Vdd in jur de 18-20V ar fi perfect. Oricum, ii vei pune un zenner de 15-16V in paralel pe alimentare ca protectie altfel risti sa-l arzi (verifica cat iti scoate alternatorul - sa nu fie ceva gen 15,5V, atunci trebuie sa pui un zenner de 16V si ceva). Capsula fiind mica (SOIC de regula) este mai bine sa-l faci in aer ca sa eviti alte cuplari capacitive (adica sa adaugi alt "condensator" in paralel cu poarta Mosfet din cauza traseelor prea apropiate). Driverul il lipesti cat mai aproape de poarta Mosfet. Pui o rezistenta de 10ohm intre driver si poarta Mosfet, eventual o dioda 4148 )vezi figura 12 http://www.ti.com/lit/ml/slup169/slup169.pdf).

Link spre comentariu
Vizitator nanutza

Am si eu o intrebare pt initiatorul acestui topic.De ce te chinui sa faci acest montaj ??? Cand il vei termina , monta si vei circula pe drumurile publice te va opri un politist ( tu avand faza lunga semi aprinsa ) iti va lua talonul pt modificari aduse autoturismului la sistemul de iluminare .Apoi pt a il recupera vei fi nevoit sa demontezi tot montajul facut , mers la RAR pt a iti da o adeverinta la mana ca masina nu are interventii /adaugari la sistemul de iluminare .Cu acea adeverinta vei merge la politie it a iti recupera talonul .De amenda nu scapi si nici de taxa de la RAR .Vei intreba cum isi dau seama cei de la rar ca masina nu avea DRL ?? Simplu , vor verifica seria masini aka vin si din ea rezulta daca a avut montat din fabrica lumini de intalnire aka DRL .Nu are rost sa mai spun ca ce vei monta pe masina nu este omologat si automat nu ii vei putea "prosti "pe cei de la RAR .Daca vei merge cu factura de achizitie de la DRL +factura si dovada ca au fost montate intr-un service autorizat de RAR atunci poti cere dovada ca sunt montate corespunzator si ti le vor omologa .Sper ca nu am deranjat cu nimic topicul .DACA se considera ca am deranjat se poate sterge.

Link spre comentariu
Vizitator fory

Am DRL original la masina insa imi aprinde faza scura + pozitie...Avand xenon pe faza scurta nu ma avantajeaza + ca un bec aprins la jumatate din putere nu este afectat mai deloc, deci in legatura cu RAR-ul nu imi fac griji pentru ca oricum imi ia talonul daca vor...si crede-ma ca e greu sa iti dai seama cand ai faza lunga aprinsa la jumatate si nu faza scurta.

Link spre comentariu
Vizitator nanutza

Nu e nevoie de RAR sa iti ia talonul, ci de un politist corect.Si eu la opel pot activa din ECU un fel de DRL si anume ca dupa pornirea motorului sa aprinda pozitiile sau pozitiile + faza scurta automat indiferent de cum e afara...zi / noapte.Dar nu sunt precum cele din fabrica vazute la alte masini si oricum pe asta h nu a existat vreodata DRL din fabrica Orice adaugare , modificare la sitemul de iluminare adusa autovehiculului atrage automat retinerea talonului.Si daca ai becurile de pozitie schimbate cu unele pe led ,si daca ai xenon montat pe far normal fara lupa, xenon montat pe proiectoare, leduri la placuta inmatriculare spate iti pot lua talonul daca vor gaborii.Ca sa nu mai zic ca doresc sa ramana toata lumea care are xenon montat pe far normal (fara lupa ) care automat bate in toate directiile si te orbeste de reduci viteza pana aproape opresti in unele conditii..

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări