Vizitator worldpim Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Am si eu in panzer mma 160 igbt care a trosnit. i-am schimbat igbt-urile si rezistentele de pe driver si deasemenea diodele, iar acum constat ca nu sudeaza deloc cu bazic, iar cu supertit nu are arcul deloc stabil..si amorseaza foarte greu Link spre comentariu
ARICIU2009 Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Am si eu in panzer mma 160 igbt care a trosnit. i-am schimbat igbt-urile si rezistentele de pe driver si deasemenea diodele, iar acum constat ca nu sudeaza deloc cu bazic, iar cu supertit nu are arcul deloc stabil..si amorseaza foarte greu Vizualizeaza semnalul pe osciloscop din baza celor doua igbturi si daca nu ai semnal dreptunghiular frumos si factor de umplere de 40-50 la suta atunci ai o problema. verifica si diodele pe iesire Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 28, 2014 Partajează Postat Aprilie 28, 2014 Am si eu un invertor Panzer MMA160 IJBT,care functioneaza bine.Am citit pe acest topic,ca in invertor ar trebui sa fie si o inductanta pe iesire.Din curiozitate am desfacut aparatul sa vad daca al meu are acea inductanta.Nu o are.Vreau sa montez in aparat o asemenea inductanta.Bobinajul trebuie sa aiba sectiunea secundarului trafului?Trebuie neaparat impregnat cu lac bobinajul? O seara buna sa aveti. Link spre comentariu
omniprezent Postat Aprilie 29, 2014 Partajează Postat Aprilie 29, 2014 Am si eu un invertor Panzer MMA160 IJBT,care functioneaza bine.Am citit pe acest topic,ca in invertor ar trebui sa fie si o inductanta pe iesire.Din curiozitate am desfacut aparatul sa vad daca al meu are acea inductanta.Nu o are.Vreau sa montez in aparat o asemenea inductanta.Bobinajul trebuie sa aiba sectiunea secundarului trafului?Trebuie neaparat impregnat cu lac bobinajul? O seara buna sa aveti. Nu toate invertoarele au bobina. Daca din constructie nu are va recomand sa nu puneti pentru ca nu veti imbunatati notabil performantele aparatului. Link spre comentariu
george81 Postat August 30, 2015 Partajează Postat August 30, 2015 Am achizitionat recent un Panzer NV-160BD, are 4 tranzitoare GT50JR22 (Toshiba) si vad ca are bobina despre care vorbiti. Pozele cu el desfacut pe youtube. As vrea sa stiu daca dumneavostra l-ati testat cu electrozi de 3.25 si cum merge? Eu l-am testat cu electrozi de 2.5 si merge binisor, nu se incalzeste si nici nu a intrat niciodata in protectie. (am sudat doar 3 electrozi in continu) Nu prea ma pricep la sudura, dar se pare ca amorseaza destul de greu. Dupa ce a amorsat mananca electrozii de numa. Desi scrie pe cutie "Anti Stick", "Arc Foce" se pare ca nu prea functioneaza prea bine amorsarea electodului. (am setat apatul si la 120A) Mentionez ca electrozii sunt uscati, au stat in portbagaj la masina o saptamana. (si masina in soare) Ce cred ca ar mai putea fi o cauza: clestele de masa are suprafata de contact foarte mica. Ma gandeam ca poate e o idee buna sa schimb clestele si cablurile. Cablurile au o sectiune de 16mm si parca se incalzesc putin. Stima Link spre comentariu
nickrvl Postat August 30, 2015 Partajează Postat August 30, 2015 Din pacate asa "reactioneaza" majoritatea aparatelor "ieftine" chinezesti, adica sudeaza prost, sint facute a fi cit mai ieftine si nu pentru a satisface cerintele unui aparat decent. Cu electrozi rutilici orice aparat poate suda insa cu cei bazici care amorseaza mai greu insa dar sint "mai buni" e o problema cu astfel de aparate, sint unele care nu pot suda deloc cu astfel de electrozi, un fel de nonsens, dar asta e, aparat dupa buget si dorinta. Acum revenind la cele cerute mai sus, "Antistick" inseamna protectie la lipirea electrodului de piesa/baie adica in astfel de cazuri reduce curentul la minim sau opreste aparatul de tot, depinde..., "Arc Force" se traduce printr-o sudura dura sau moale unde sudura este mai pronuntata/adinca si cu zgomot specific de "piriit" sau moale, fisie placut cu un cordon de sudura mai lat si mai putin patruns daca aceste facilitati exista si functioneaza acum i-ti poti da seama... Atentie si la electrozi si acestia pot fi chinezesti, adica prosti, daca sint totusi ok personal ii pot tine o zi in galeata cu apa si tot pot suda cu ei "onorabil", tot de bazici vorbesc rutilicii sint mai pretentiosi, sint unii (rutilici) la care cade pasta pur si simplu la umezeala. Clestele si cablurile nu au nici o vina eventual poate iesi fum din ele dar pina atunci tot trebuie "sa sudeze bine", fum pentru ca 16mm2 se preteaza pentru electrozi de 2.5mm adica aproximativ 90A, in rest respecta curentul de sudura specificat pe pachetele electrozilor ca la aparat nu ai ce-i face. Unde sint pozele? Link spre comentariu
bolek Postat August 31, 2015 Partajează Postat August 31, 2015 Cablurile au o sectiune de 16mm si parca se incalzesc putin. offtopic? Cablurile alea "de cupru" , daca le tai cu cutterul, vei vedea ca e cam alb "cuprul" in interior; au mai dres busuiocul punandu-le scurte; cablul de sudura cauciucat de 16mmp de cupru pur e scump, peste 10lei metrul. Link spre comentariu
george81 Postat August 31, 2015 Partajează Postat August 31, 2015 Am uitat sa mentionez, electrozii de 2.5 cu care am sudat sunt rutilici, cu bazic nici nu am incercat. Marca electrozilor folisiti "CEMONT SPEEDARC 2.5 x 350 mm "Multumesc pentru clarificarile legare de "Antistick" si "Arc Force". Am auzit acel "parait" de care ati mentionat, dar am crezut ca se aude asa pentru ca era distanta prea mare intre piesele metalice ce urmau a fi sudate. Pozele sunt aici: https://www.youtube.com/watch?v=671a-TkFzrI(m-am gandit ca poate va ajuta potentialii cumparatori; ca nu prea se gasesc multe date despre aparat pe net) Legat de cabluri, am desfacut mansonul de cauciuc de la cleste si pare a fi un conductor litat de cupru. Pe conectori scrie "Kende" am cautat apoi pe net si am gasit un aparat similar:http://www.kende.com.cn/products_detail/&productId=139.htmlO sa mai exersez cu el in weekend, poate prind miscarea ce trebuie facuta la amorsare.Vreau sa fac rost si de un clampmetru ca sa masor curentul in timp ce sudez. Sa vad daca aparatul limiteaza curentul la cat afiseaza pe display respectiv daca reuseste sa-l tina constant.Tensiunea de mers in gol este de 100V. E ok, nu e prea mare? Vreau sa masor si tensiunea in timp ce sudez sa vad daca scade mai mult de 23V. Merci Link spre comentariu
bolek Postat August 31, 2015 Partajează Postat August 31, 2015 1.Vreau sa fac rost si de un clampmetru ca sa masor curentul in timp ce sudez 2.Tensiunea de mers in gol este de 100V. 3. scade mai mult de 23V. 1.Un clampmetru de DC, da? 2.Nu e ilegal de mare, dar cu ce ai masurat suta de volti? 3.si daca scade pt ca bucla de reactie crede ca e arcul prea scurt, ce vina are ? Link spre comentariu
Daniel Daniel Johny Postat August 31, 2015 Partajează Postat August 31, 2015 Eu zic ca te complici.Aparatul are aceea limitare ....daca nu aveea plesneau igbturi_le.Daca sudeaza bine lasa_l ma ca merge asa..cum zice vorba. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 31, 2015 Partajează Postat August 31, 2015 "Arc force" ala in momentul in care impingi electrodul in baie creste curentul. La alea cu arc force agresiv ajungi sa treci cu electrodul prin metal si nu stinge arcul. Despre amorsat , cel mai des e vina utilizatorului incepator , nu a mai sudat si i se pare ca totul merge prost. Ca recomandare e sa inercati sa aprineti arcul prin zgiriere pina va obisnuiti. La bazici la fel cu observatia da daca ati aprins o data arcul tura urmatoare e mai dificila deoarece se depune pasta topita electroizolanta pe virful electrodului.Remediul este sa`l trageti pe o pila, piatra de polizor sau chiar pe beton ca sa curatiti virful . Dupa asta amorsarea se face tot prin zgiriere.Nerecomandat e sa incepeti sa bateti cuie cu el. Dupa ce o sa invatati o sa ajungeti sa sudati si cu electrodul fara pasta sau cu sirma din gard cu invertorul! Rutilicul nu are manifestarea asta , nu am actiuni la Lincoln dar ca primii electrozi topiti va recomand cu incredere Omnia 46, sint special facuti sa amorseze superusor. Si sa nu uit, nu sudati pe toate ruginiturile , sudati pe matrial curat, de cind s`a inventat flex-ul si peria de sirma nu mai e asa o problema. Bazicii sint mai pretentiosi la rugina! Grig Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Septembrie 1, 2015 Partajează Postat Septembrie 1, 2015 Ar fi trebuit sa mearga foarte bine cu acei electrozi SPEEDARC,eu acum lucrez pe langa casa si cu acei electrozi se sudeaza foarte usor la curent destul de mic(merg cu 50 amperi la electrod de 2,5 profilul de sudat nefiind gros in carne). Chiar mi se par mai usor de amorsat decat OMNIA(am lucrat si cu d-astia).Cred ca totusi aparatul are o problema(contacte imperfecte...)sau trebuie verificat bine cablul de sudura.Am vazut la multe chinezarii de astea ordinare cablul intrerupt in zonele in care se indoaie cel mai des(langa mufa sau langa maner cleste). Link spre comentariu
nickrvl Postat Septembrie 1, 2015 Partajează Postat Septembrie 1, 2015 (editat) Acum ceva timp (scurt timp) a trecut pe la mine si acest tip de "tanc" luat din Dede... (toate aceste chinezarii au nume germane sau pe aproape pentru a "atrage" etc), a functionat o zi si sa dus, sa insistat sa ma uit "un pic" la el ca poate nu e grav pentru a evita timpul de asteptare in vederea repararii in garantie insa cind a vazut (propietarul) cit de "ingrijit" e lucrat unde piesele, placile, radiatoarele sint aruncate cu furca a doua zi a fost cu el inapoi si a primit banii inapoi, ca fapt divers meseria lui este de avocat cu ceva bani printre care a cumparat un fost conac boieresc prin zona noastra etc etc si care sa pretat la o astfel de chinezarie, deh acesta este comertul, daca ai "papagal" poti convinge un eschimos sa-si cumpere frigider..... dupa aceasta poveste si in urma sfaturilor a cumparat ce trebuie...... Pun si doua poze cu interiorul: In legatura cu electrozii rutilici, acestia amorseaza foarte foarte usor si oricit de incepator ar fi utilizatorul dupa doi, trei electrozi ar trebuii sa prinda destula indemina pentru a reusii sa amorseze/porneasca usor un electrod, daca nu inseamna ca este ceva neinregula cu aparatul, acestea, observ in ultimul timp, mint cu nerusinare, promit pe eticheta si pe panou (potentiometru) puteri imposibile judecind doar dupa dimensiunile fizice, de finetea arcului electric in timpul lucrului nu mai vorbim.... Editat Septembrie 1, 2015 de nickrvl Link spre comentariu
QQme Postat Septembrie 1, 2015 Partajează Postat Septembrie 1, 2015 Am cumparat recent un astfel de aparat, am utilizat supertit 2,5 si sudeaza excelent cel mai bine cu 60A (are afisaj digital) la 3 electrozi nu s-a incalzit deloc, numai cablele. Am verificat;aluminiu cuprat. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 1, 2015 Partajează Postat Septembrie 1, 2015 (editat) @cipriyan123, Speedarc am si mai folosesc dar am avut din acelasi pachet cu diferente destul de mari intre ei , amorsarea este OK dar spre deosebire de Omnia nu merg bine vertical descendent.De aia prefer eu Omnia si zic ca sint numai buni de invatat. @NIck In pozele alea invertorul ala pare a fi luat apa. Seteaza totusi data si ora la Canonul 530 sa ai o referinta de timp in pozele ale. Asa apar din 2006 facute pe la 4 dimineata! Dupa 3 electrozi nici petarda de Awelco a mea nu se incalzeste, nu asta e un test. In regim de amator cu 2,5mm mai greu aduci in regim de protectie si petardele astea. Grig Editat Septembrie 1, 2015 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum