kappa_ii Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 am cumparat niste motoare + reductoare italienesti 4 bucati,reductoarele vin cu ulei in ele pentru ungere,dupa mai putin de o luna uleiul a curs .acum problema este urmatoarea. melcul este din otel- nu s-a uzat, dar s-a depus din alama - sau materialul din care este facuta roata, pur si simplu s-a lipit din materialul rotii pe dantura melcului !!am garantie la ele dar sincer nu stiu daca rezolv mare lucru.ma gnadeam sa fac alte roti din bronz grafitat sau fonta.fonta deja am - dar nu stiu cit de buna este pentru asa ceva, ulterior sa umplu reductorul cu vaselina.ce ziceti este o idee buna:? Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 am cumparat niste motoare + reductoare italienesti 4 bucati,reductoarele vin cu ulei in ele pentru ungere,dupa mai putin de o luna uleiul a curs .Uleiul se vede curs pe la semeringuri? sant dare de ulei pe corpul reductorului ?daca da vezi sa nu se fi scurs si in motor si sa-ti spele vaselina din rulmentul dinspre reductor.Am mai intalnit ansambluri motor/reductor care nu veneau cu ulei in reductor dar la care era atasata o eticheta pe reductor in care specifica cantitatea si tipul de ulei ce trebuie pus inainta de intrebuintare.Cat despre depunerea de material de pe roti pe axul motorului nu stiu ce sa zic poate ca se depaseste incarcarea mecanica la care este proiectat reductorul si deaici rezulta uzura rotilor combinat cu lipsa de ulei.Reductorul nu are surub sau vizor de control al nivelului de ulei? in cartea tehnica ar trebui sa specifice timpul de functionare si periodicitatea schimburilor de ulei.O singura data am intalnit cazul cand se scurgea ulei dintr-un reductor ,am schimbat toate semeringurile si uleiul tot curgea ,dupa masuratori exacte la axele reductoruli comparate cu datele furnizorului de semeringuri am ajuns la concluzia ca axe reductorului erau mai mici decat cota necesara semeringului ca sa faca etanseitatea .Ca soluti am folosit un ulei mult mai gros amestecat cu vaselina grafitata si scurgerile sau diminuat dar nu au incetat ,asa ca la o perioada bine stabilita se completa si gata.Precizez ca motorul era polonez dar pe carcasa reductoruli erau ceva semne din turnare cu caractere chinezeste de unde am tras concluzia ce era china desi firma furnizoare era din polonia. Link spre comentariu
kappa_ii Postat Noiembrie 30, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2013 cit de bune sunt rotile dintate din fonta! vreu sa fac unele pentru a le inlocui pe cele originale!incarcarea nu este nici pe departe mare pentru un astfel de reductor.si din 4 doar 2 au curs, cele care nu au curs merg ok. Link spre comentariu
Margean Postat Noiembrie 30, 2013 Partajează Postat Noiembrie 30, 2013 Salut.Nu folosi fonta pentru roata melcata ,fonta este casanta ,contine mai mult carbon decat otelul din care este facut melcul si il va distruge. Rotile melcate sunt facute in general din bronz (negrafitat), pentru ca este material antifrictiune si este mai moale decat otelul din care este facut melcul, tocmai pentru a se uza ea si nu melcul care este mai greu de facut si in foarte multe cazuri este direct din axul motorului.Nu recomand nici bronzul grafitat ,care din cauza procentului de grafit din compozitie este mult mai moale decat bronzul simplu.Bronzul grafitat este foarte bun la bucsi ,unde forta radiala nu este foarte mare . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum