ionutzt90 Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Salut! Am si eu o problema de natura electronica la o masina de tocat bosch mfw1501, s-au stricat niste roti dintate din angrenajul ei, acestea au fost schimbate dar la momentul respectiv la ungere am folosit o vaselina mai uleioasa care ulterior a curs pe placa electronica si cand porneam masina aceasta se invartea foarte incet. Am incercat sa o repar singur, schimbandui triacul motorului, condensatorul si dioada in speranta ca rezolv ceva insa acum masina porneste normal pe turatia ei dar se opreste dupa cateva secunde si nu mai porneste deloc decat daca o scot din priza si introduc stecherul la loc, unde la fel merge cateva secunde apoi se opreste. con 16v/100uf schimbat cu 25/100uf dioda in4007 schimbat cu piesa identica triac BTB12 600CW schimbat cu BTB800CW Atat cu triacul vechi cat si cu cel nou masina prezinta aceleasi simptome, motorul merge cateva secunde apoi se opreste. Link spre comentariu
sorinpavel Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Puneti motoul pe direct sa va convingeti ca e ok. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Posibil sa fi fost afectat si integratul care controleaza turatia/functionarea motorului. Cum spunea si d-l sorinpavel, porniti motorul fara regulator, alimentandu-l direct la borne si vedeti daca e in regula. Daca da, atunci e de vina integratul, curatati bine sub el, poate a mai ramas ceva murdarie. Link spre comentariu
gymy Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Am avut aceeasi problema si s-a rezolvat prin spalarea placii cu alcool si uscare.Se pare ca ramasesera ceva lichid(singe) intre piste si facea ceva rezistenta. Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Am probat motorul conectat direct la priza si functioneaza continuu fara intreruperi si la o viteza mare care nu scade. Am pus placa la curatat, o tin inmuiata cateva ore in alcool izopropilic si o voi freca bine cu pensuaa, revin diseara cu un update.Multumesc pentru sugestii! Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Am facut proba insa nu am avut noroc, masina prezinta aceleasi simptome. -Se poate sa fii montat condensatorul gresit? cand am demontat piesele nu am observat ca pe cablaj nu este trecuta schema. Dioda am depistato ca o montasem initial incorect pentru ca motorul nu mai functiona insa la condensator am mers pe ghicite (pe o placa de baza de calculator borna cu plus venea montata pe patrat si minusul pe cerc). Se intampla ceva daca schimb pozitia ? PIC16C621A-04/P ( http://ro.farnell.com/jsp/search/produc ... ku=9759476 ) chipul lunguiet care este pe placa, daca este defect se poate inlocui direct sau trebuie programat ? din ce vad eu cam are specificatiile unei memorii. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Controlerul trebuie programat, nu e suficienta schimbarea lui. Poti folosi masina cupland in locul placii defecte un regulator simplu cu triac, recuperat de la un aspirator eventual.Aveam pe la serviciu unul. Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Noiembrie 29, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Puteti sa-mi spuneti daca schema asta http://www.scribd.com/doc/133110716/Var ... Praf-1500W poate fii aplicata la masina mea de tocat ? am deja urmatoarele piese: BTB12800CW, Piher 651K, pot folosi in schimbul lui 2j683j un condensator 275x2 330n k ? Am vazut ca 2j683j este de 630v si 0.68nF iar restul trebuie sa le cumpar: cele doua rezistente de 500, respectiv 3mohm + diacul DB3. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Se poate folosi orice schema de variator de turatie. Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Am cumparat piesele, am executat schema, insa nu functioneaza prea bine. Nu a redus deloc turatia motorului indiferent cum modific rezistenta. Nu prea inteleg cum leg motorul la schema asta, si am pus circuitul in serie cu motorul ( exact ca in desen ) Are vre-o importanta daca eu in loc de BTA12 am pus BTB12, nici rezistenta de 3Mohm nu am gasit si am pus una de 4,7Mohm Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 11, 2013 Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Vezi ca in schema aceea e o greseala, un capat al potentiometrului trebuia lasat in gol, in schema e legat insa (cu o linie subtire).Daca ai legat ambele capete ca in schema, miscand cursorul nu se schimba cu nimic valoarea rezistentei.Am pus in atasament schema modificata Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Eu am legat ambele capete ale rezistentei variabile, din cele 3 picioare am folosit 2, am pus o poza mai in detaliu la cum este facuta schema de mine, simt ca am gresit eu pe undeva dar nu vad unde Scuze nici pozele nu sunt foarte clare. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 11, 2013 Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Pai tocmai ce ti-am aratat ca e gresit sa legi ambele capete la potentiometru.Am postat si schema modificata.Ca sa nu te mai complici, elimina porcaria aia de rezistenta de 4M7 si lasa doar potentiometrul legat doar cu un capat si cursorul.Tu ai folosit din potentiometru doar capetele, trebuia legat doar unul din terminalele marginale si cel mijlociu (cursorul). Si cand postezi poze, nu mai alege rezolutia maxima a aparatului, 800x600 de exemplu e suficient.Daca pui poze megapixel, se lateste toata pagina web si nu o poti vedea decat pe monitoare cu rezolutia data la maxim. Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Multumesc mult pentru ajutor dl. validae, am sa pun poze mai mici deacum incolo, revin maine cu un update. Link spre comentariu
ionutzt90 Postat Decembrie 13, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2013 Masina functioneaza din nou cu piesele stock, greseala me a fost ca dupa ce am curatat placa cu alcool izopropilic, nu am montat totul la loc. pe placa este o bobina ( eu credeam ca este o rezistenta ) care trebuie sa fie situata langa un magnet de pe rotor. Multumesc tuturor pentru ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum