riciu Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 buna seara! Am un corp de neon 2x36W cu balast ca in fig.1. Acest balast alimenteaza tuburile prin cate un singur conductor la fiecare capat. Vreau sa inlocuiesc balastul cu cel din fig.2 (care alimenteaza tuburile prin cate 2 conductori la fiecare capat) dar cu pastrarea alimentarii doar printr-un singur fir . Am incercat toate variantele de legare, insa neonul nu se aprinde. Stie careva vreo solutie? Link spre comentariu
cristi_ozana Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 buna seara! Am un corp de neon 2x36W cu balast ca in fig.1. Acest balast alimenteaza tuburile prin cate un singur conductor la fiecare capat. Vreau sa inlocuiesc balastul cu cel din fig.2 (care alimenteaza tuburile prin cate 2 conductori la fiecare capat) dar cu pastrarea alimentarii doar printr-un singur fir . Am incercat toate variantele de legare, insa neonul nu se aprinde. Stie careva vreo solutie?Salut,Din ceea ce vad in schemele pe care le-ati postat diferenta este foarte mare deoarece primul balast se poate conecta numai in varianta pe care o aveti desenata pe el (posibil china). In schimb varianta 2 este vorba de un balast de firma care functioneaza in alt mod decat aveti dumneavoastra conectarea balastului (foto1). Daca vreti sa inlocuiti balastul aveti doua solutii sa cumparati un balast electronic care se monteaza exact ca cel din schema descrisa de dumneata(foto 2) sau 2 balasturi electromagnetice si doua startere care sunt mult mai bune decat ceea ce aveti in foto 1. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 Cel de-al doilea balast are aceeasi putere ca si primul ? (2 x 36W) Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 Nu sunt sigur in legatura cu primul balast ( poza nu spune prea multe ) dar , probabil, acesta aprinde tubul cu ajutorul unei tensiuni initiale ridicate - mai ridicata decat ofera cel de-al doilea care , dupa cum scrie pe el, preincalzeste filamentele deci nu necesita o tensiune la fel de mare. Deci ceea ce doresti sa faci nu se poate. Link spre comentariu
riciu Postat Noiembrie 22, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 Ar fi o idee ca cel original sa aprinda cu un curent mai puternic. Eu mai atasez niste poze, poate mai ajuta cu ceva. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 Pune si poze cu tuburile.E o chestie mai atipica se pare Link spre comentariu
geomx Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 destul de ciudat....... daca ai respectat schema de conectare ar fi trebuit sa mearga.... asta daca nu cumva balastul respectiv ar fi defect chiar daca e nou (ar fi si asta o posibilitate)totusi, de ce tii neaparat sa inlocuiesti vechiul balast?.... parca pare mai bine facut , plus faptul ca ai avantajul ca merge montajul si cu tuburi care au filamentul intrerupt. .... cel nou pare sa fie si cu ceva componente lipsa (un transformator, 3 tranzistori.....) Link spre comentariu
riciu Postat Noiembrie 23, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 1. tuburile sint clasice, cu 4 picioruse, 36 W2. balastul nou nu e defect, pt ca in conectare normala(asa cum arata schema de pe el), functioneaza3. vreau sa il schimb pt. cacel vechi are prajit un condensator si un varistor (se vede si in foto)4. cel nou nu are lipsa decat un condensator, pe care l am scos eu ca imi trebuia in alta parte (daca balastul nu functioneaza...), insa partea electronica complexa e facuta pe spatele placii in tehnologie smd(de aceea pare cam cheala placa). Insa scrie ceva de o preincalzire pe carcasa balastului si inclin sa i dau dreptate unui coleg ce a spus mai sus ceva , cum ca acest balast necesita incalzirea filamentului, deci asta presupune ca filamemtul trebuie alimentat obligatoriu prin 2fire si nu prin unul asa cum era incazul celui vechi. Insa nu pot face asta deoarece prizele unde intra piciorusele lampilor sint in totalitate din metal, astfel incat scurtcircuiteaza piciorusele si eu nu am cum sa le alimentez separat. Link spre comentariu
geomx Postat Noiembrie 23, 2013 Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 acum am recitit mai atent primul post si cu ceea ce ai completat acum am tras concluzia ca n-ai decat doua alternative simple:1) repari balastul vechi (mai ales ca zici ca stii ce defect are)2) inlocuiesti sau modifici suportii in care intra tubul astfel incat sa nu mai fie scurtcircuitati pinii tubului si sa poti respecta in totalitate schema de pe balastar mai fi si varianta total nerecomandata sa studiezi pe net si sa incerci sa modifici montajul nou ca sa se comporte ca cel vechi...dar asta implica bani,timp,nervi si cel mai probabil distrugerea balastului ...si, ca o paranteza, am un amic care de cativa ani experimenteaza tot felul de montaje pentru a alimenta tuburi de neon .... si pana acum n-a reusit decat sa bubuie periodic condensatoare... montajele ii merg maxim o luna doua...diferenta ar fi ca el nu modifica ci le face de la zero..... Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 23, 2013 Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 Recomand repararea celui defect, mai ales ca nu implica modificari la conecarea tuburilor. De obicei cedeaza condensatorii de start care se scurtcircuiteaza, si uneori tranzistorii impreuna cu rezistentele de polarizare.Ar trebui sa pui un condensator serios, cu tensiunea de minim 2kV recuperat eventual din placi de TV sau monitoare PC defecte. Valoarea condensatorului de start nu e foarte stricta, de obicei pun si 2,2nF in loc de 3nF sau doua de 2,2nF in loc de 4,7nF. Link spre comentariu
riciu Postat Noiembrie 23, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 ok, va multumesc tuturor pt interesul acordat. am sa repar vechiul balast. o zi buna tuturor! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 23, 2013 Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 Alimentarea tuburilor printr-un singur fir, se poate face doar daca ai un invertor care sa produca inalta tensiune suficient de mare ca sa amorseze tuburile respective.Pentru asta nu trebuie preincalzite filamentele.Intr-o revista Tehnium,nu mai stiu exact ce numar, erau prezentate citeva scheme de alimentare a tuburilor(chiar cu filamentele arse) direct de la retea.Schemele erau simple de tot.Citeva diode 1N4007 si citiva condensatori nepolarizati cu capacitati de 0,47uF/630-1000V CC si 0,1uF/1000V CC si bine-nteles balastul.La un capat al tuburilor era aplicata o tensiune de +310V iar la celalalt -310V. Tuburile functionau normal cu conditia sa nu se fi pierdut vidul.Am folosit si eu schemele respective cu tuburi de 40W romanesti si au functionat fara probleme. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 23, 2013 Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 Am folosit si eu acele scheme, erau practic niste multiplicatoare de tensiune, totusi aveau dezavantajul ca alimentau tubul in curent continuu si se innegrea un capat si se incingea puternic rezistenta de balast.In rest, puteai pune orice tub cu sau fara filamente bune, se aprindeau instant.Pun mai jos schema cu rezistenta de balast (mai dezavantajoasa termic) si varianta cu drosel original dar cu multiplicator de tensiune. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 23, 2013 Partajează Postat Noiembrie 23, 2013 Balastul initial are, cel mai probabil, condensatorii care se ocupa de pornirea tuburilor (cei dintre filamente) montati in suport...Cel nou, fiind cu preincalzire, nu se poate folosi asa.Si eu as merge pe varianta repararii celui vechi, avand in vedere ca are doar defecte minore: condul de filtrare umflat si varistorul pornit, in urma unei supratensiuni.Eu i-as mai adauga si o siguranta de 1A pe alimentare, ca sa nu se mai arda varistorul la supratensiuni, ci numai siguranta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum